No ei kukaan ole mitään kehunutkaan, tai mä en ainakaan. Kunhan olen todennut, että näin meillä on asiat. Mä ymmärrän hyvin sen, että mennyt ei ole tae tulevasta ja että yksikin vahinko on liikaa. Siltikään en näe syytä lukita kaappeja. Toki sen teen, jos saadaan lisää lapsia, joiden temperamentti on täysin erilainen. Joutuuhan joidenkin lasten kanssa pitämään ulko-ovenkin lukossa tai ipana karkaa pihalle heti kun selän kääntää.Miksi edes kokeilisin? Meillä on lukollisia kaappeja, joissa voin pesuaineet säilyttää, joten miksi ihmeessä en tekisi niin? Mielestäni se ei ole sellainen asia, että pitäisi päästä kehumaan ettei meidän lapset niihin koske.
No mun mielestä kaikkein vastuuttominta tässä on se, että annat lääkkeeseen rinnastettavia aineita lasten leikkeihin. Ei hyvää päivää! Eihän se lapsi tiedä mitkä lääkkeet ovat vaarallisia ja mitkä ei, joten olisin kyllä johdonmukainen ja opettaisin, ettei lapset saa koskea mihinkään lääkkeen näköisiinkään. Juuri tämän takia tulee niitä "turhia" ja vältettävissä olevia myrkytyksiä.No oikeastaan vastaus kaikkeen on joo. Liesisuoja aikanaan hankittiin, mutta ei sitä koskaan jaksettu asentaa, kun ei yhtäkään lapsista hella ole kiinnostanut. Keskimmäinen yritti roikkua uunin kahvassa, mutta se villitys meni ohi parissa viikossa. E-pillerit ja särkylääkkeet ovat kaapissa, mutta oli meillä laatta laktoosinpilkkojatabuja lasten leikeissä monta viikkoa, eivätkä irrottaneet pillereitä kun pyysin. Niissä vessan nurkassa olevissa pesuaineissa on toki turvakorkki, mutta meillä ei siis tarvitse pelätä, että joku lapsista poraisi saksilla pulloon reiän tai jotain muuta tyhmää.
Kirjoitettuna meidän elämä vaikuttaa täysin vastuuttomalta ja välinpitättömältä, mutta onneksi totuus ei ole niin karu. Ymmärrän kyllä hyvin, ettei jonkun pikkutermiitin äiti voi tällaista ymmärtää.
En uskaltaisi odotella erityistä kiinnostusta, ennen kuin nostaisin pois.Voi säilyttää. Eikä ole ollut edes "läheltä piti" -tilanteita.. Minulla on kyllä tapana tietää missä huoneessa ja mitä lapset kulloinkin puuhailevat, ehkä siksi ollaan vältytty vahingoilta.
Jos joku lapsistamme olisi osoittanut erityistä kiinnostusta vaikka pistorasioihin, hellan säätönamiskoihin, veitsilaatikkoon tai vaikka pesuaineisiin olisi nämä vaaranpaikat ehkä suojattu.. Tähän mennessä ei ole ollut tarvetta. Ja tuskin koululaisten ja muutaman kuukauden kuluttua kolme vuotta täyttävän kanssa tuleekaan .
Siis ihan tosissasi vertaat oikeita tabletteja (jotka onneksi tässä tapauksessa vaarattomia) leluihin?? Ja juurihan kerroit, että teillä saa leikkiä "oikeilla" tableteillakin. Ei paljon järki päätä pakota ei...On meidän lapsilla lelupuukko ja -moottorisahakin ja lisäksi lääkärisetissään lelulääkepullo ja huoneessaan leikkihella. Silti he tietävät, ettei noiden esineiden oikeisiin versioihin ole koskemista.
En mä kyllä lapsille vastuuta tästä asiasta lykkää, vaan ennemminkin luotan omiin hoksottimiini. Meidän asunto on on sen kokoinen ja avoin, että tiedän, missä kukin milloinkin on. Jos asunnosta 95 % on lapsille turvalista tilaa, niin sitä kyllä havahtuu heti, jos joku eksyy kyseenalaiselle alueelle. Ja jos joku väittää, että kodista 100 % pitää olla lapsiturvallista, niin sellaista asuntoa en ole vielä koskaan nähnytkään.
No et ole paljon toisten kodeissa käynyt, jos et koskaan ole nähnyt pöntön takana vessaharjan vieressä pesuainepulloa.Mulla ei ole koskaan käynyt mielessäkään että pesuainetta säilytettäisiin lattialla! En ole itse säilyttänyt ennen lapsiakaan, enkä nähnyt kenenkään muukaan niin tekevän. Eihän mitään hoitoaineita, saippuoita, meikkejä tai muutakaan säilytetä lattialla vaan omilla paikoillaan...
Jos ei voi olla 100% niin sitten voi "lepsuilla" enemmänkin?Ja jos joku väittää, että kodista 100 % pitää olla lapsiturvallista, niin sellaista asuntoa en ole vielä koskaan nähnytkään.