Voisiko PPH-ammattitutkinnolla työskennellä tarhassa?

• Viestiketjun aloittaja mitenhän olisi
  • Ensimmäinen viesti
pirppana
"ammattitutkinto"..?joku kuukauden kurssi vai joku kirjekurssi?veikkaanpa vahvasti,että ei voi.Kyllä päiväkodissa työskentelyyn tarvitaan ehkä hiukka pidempi koulutus.Ihan kaikella kunnioituksella,mutta kuitenkin.

On olemassa perhepäiväryhmiä eli päiväkodissa voi olla ryhmä jota pyörittävät pari-kolme pph:ta. Sillain voi olla pph ns. päiväkodissa töissä. Muuten ei kai kelpuuteta paitsi sijaiseksi. Ehkä myös henk.koht.avustajana voi olla, siihen kun ei tartteta mitään tutkintoa.

tiiteni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Tuskin...
Aika jännä, ettei voi. Päiväkodissa kuitenkin on muitakin töissä, joilta voi kysyä, jos on epäselviä tilanteita tms. Perhepäivähoitaja kuitenkin hoitaa ihan yksin eikä ole muita joita konsultoida ongelmatilanteissa. Periaatteessa siis "suurempi vastuu" on PPH:lla vaikka on lyhyt koulutus eikä silti voi mennä PK:iin töihin. Ei mene järkeen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Vakituista paikkaa ei saa päiväkodista tolla tutkinnolla enää nykyään. Sijaisena voit toimia, mutta et voi tehdä ns. äärivuoroja, koska sinulle voidaan laskea vain 4 lasta.
mites monta lasta lähihoitajalle voidaan laskea?

vieras
tuo koulutus on kuulema ihan hyvä, antaa hyvää pohjaa työhön. Tuskin paikkaa päikkäristä saa mut ehkä sijaisuuksia ja jos esim olet kunnalla töissä ja sulla ei ole hoitolapsia, voivat sijoittaa sinut päiväkotiin.

Inni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Inni:
Alkuperäinen kirjoittaja moi Inni:
En tiedä, mä työskentelen eikä mulla ole ammattia, että vamaan ihan samallalailla työskentelisin vaikka oisin pph :whistle:
siis olet päiväkodissa töissä, ilman tutkintoa?
Niin ja olen ollut muuallakin hoitoalalla.
Mikä sinun työnimikkeesi on ollut?
Ohjaaja, niinkuin kaikilla muillakin.

Vieras
Mä olen käynyt vastaavan kurssin. Meidän luokalla oli 2 jotka olivat pk:ssa töissä. Toinen oli ohjaajana ja toinen henkilökohtainen avustaja. Molemmille annettiin vakipaikka valmistumisen jälkeen. Joten eikähän se riipu ihan päiväkodista miten menetellään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja moi Inni:
En tiedä, mä työskentelen eikä mulla ole ammattia, että vamaan ihan samallalailla työskentelisin vaikka oisin pph :whistle:
siis olet päiväkodissa töissä, ilman tutkintoa?
Niin ja olen ollut muuallakin hoitoalalla.
Mikä sinun työnimikkeesi on ollut?
Ohjaaja, niinkuin kaikilla muillakin.
minkälainen ohjaaja työskentelee päikkärissä, meillä on vaan lto lastenhoitaja/lähihoitaja ja ryhmäavustaja nimikkeellä töissä olevia. Tervhuoltoalalla ovat yleensä jos ilman koulutusta, hoitajia.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Vakituista paikkaa ei saa päiväkodista tolla tutkinnolla enää nykyään. Sijaisena voit toimia, mutta et voi tehdä ns. äärivuoroja, koska sinulle voidaan laskea vain 4 lasta.
Olen suorittanut pph:n 10 kk:tta kestäneen ammattitutkinnon ja olen töissä päiväkodissa (sijaisena) ja kyllä minä olen kasvatusvastuullinen ja saan tehdä äärivuoroja.
Työnimike mulla on lastenhoitaja.
Meillä tuo suhdeluku on 4 alle 3 vuotiasta/aikuinen ja 7 yli 3-vuotiasta/aikuinen.

Inni
minkälainen ohjaaja työskentelee päikkärissä, meillä on vaan lto lastenhoitaja/lähihoitaja ja ryhmäavustaja nimikkeellä töissä olevia. Tervhuoltoalalla ovat yleensä jos ilman koulutusta, hoitajia.
Siis tarkoitin että muualla hoitoalalla olen ollut ohjaaja nimikkeellä, ihan niinkuin kaikki muutkin. Päiväkodissa olen nyt vain hoitaja nimellä.

Yhteistyössä