Voisiko joku tietokonetyyppi pikaisesti neuvoa!

• Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
Yritän tallentaa koneelle ekapeli-peliä. Jostain syystä se haluais avata sen adobe (mikä lien onkaan) ja sen verran sain selville, että pitäisi olla java mille sen avaa. Asensin uuden javan, mutta aina kun painan avaa tai tallenna, niin se yrittää adoben kautta ja herjaa virhettä. Miten saan sen avaamaan sen javalla?

Tästä siis kyse..
Kuvaus pelistä — LukiMat

ap.
Mä saan sen demon toimimaan, eli javan pitäisi toimia.

Mutta kun klikkaan varsinaista linkkiä ja painan avaa tai tallenna, niin se herjaa, että "Adobe reader ei voinut avata tiedostoa game.jnlp, koska sen tiedostoa ei ole tuettu tai koska se on vaurioitunut ( se on esimerkiksi lähetetty sähköpostin liitteenä eikä koodausta ole puerttu oikein)"

MIKSI se yrittää avata sen tuolla adoberilla, ja miten mä saan sen avaamaan sen javalla?!

puolinörtti
XP:ssä näin:

Mene My Computer/Oma tietokone ja siellä paina hiiren oikeaa nappia, Tools/Työkalut (tms.), sieltä File type/Tiedostotyyppi (?), avautuu lista missä on kaikki koneen tietämät tiedostotyypit ja ohjelmat joilla ne avataan. Sieltä käyt vaihtamassa Java(TM) Web Launcher.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja puolinörtti;25470824:
XP:ssä näin:

Mene My Computer/Oma tietokone ja siellä paina hiiren oikeaa nappia, Tools/Työkalut (tms.), sieltä File type/Tiedostotyyppi (?), avautuu lista missä on kaikki koneen tietämät tiedostotyypit ja ohjelmat joilla ne avataan. Sieltä käyt vaihtamassa Java(TM) Web Launcher.
Mulla on windows 7.. Ei tullut tuollaisia vaihtoehtoja..

ap.
[QUOTE="vieras";25471115]Ohjauspaneeli - Ohjelmat - Avaa tiedostotyyppi aina tietyssä ohjelmassa > jnlp. Oliko se muu kuin java?[/QUOTE]

Siinä on internet explorer ja kun mä klikkaan sitä ja siihen tulee se lista, niin siinä on kaikenlaista muuta, esim. word, paint, notepad, mutta ei javaa..
Miten saan javan siihen listaan?

"vieras"
[QUOTE="Lilli";25470639]Yritän tallentaa koneelle ekapeli-peliä. Jostain syystä se haluais avata sen adobe (mikä lien onkaan) ja sen verran sain selville, että pitäisi olla java mille sen avaa. Asensin uuden javan, mutta aina kun painan avaa tai tallenna, niin se yrittää adoben kautta ja herjaa virhettä. Miten saan sen avaamaan sen javalla?

Tästä siis kyse..
Kuvaus pelistä — LukiMat[/QUOTE]

Vaihda selainta. Mozilla ilmanen sen voi ladata mozilla(firefox)sivuilta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25471244]Vaihda selainta. Mozilla ilmanen sen voi ladata mozilla(firefox)sivuilta.[/QUOTE]

ja java tarkoittaa että voit pyörittää selaimellas java ohjelmia. Vaihda selainta.

ap.
"vieras"
[QUOTE="vieras";25471440]Keksin. Mene muu kohtaan ja sitten haet selaa ja sieltä javakansio ja se webstart on nimeltään javaws, valitse se. Sitten jos toimii, niin laitat sen oletukseksi.[/QUOTE]
Siis sanoin väärin. Javakansio, jre6, bin, javaws

Yhteistyössä