voisiko joku kiltti sanoa, että maksaako valuutan vaihto takaisin euroihin mulle mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manna

Vieras
https://www.nordea.fi/Henkil%c3%b6asiakkaat/Asiakasedut/Etuohjelma/Muiden%2bpalveluiden%2bhinnat/700124.html

siis kun tuossa linkissä sanotaan että valuutan vaihto ei maksa. ja olen monesti omaan pankkiin tilannutkin ilman maksuja valuuttaa. mutta voinko mä nyt viedä takaisin (viron kruunuja yms.) ilman, että laskuttavat siitä jotain? ja sit, kehtaanko viedä kolikotkin?

Kolikkojen vaihto on omituinen ongelma. Jos menet lentäen johonkin maahan, niin ensimmäinen ongelma on joissakin paikoissa kolikoilla toimivat kärryt (ei toki kaikissa), joihin ei tietenkään ole valmiina sen maan kolikoita. Samoin junien lippuatomatteihin tai busseihin tarvittaisiin kolikoita ja aina on vain arvoltaan hervottomia seteleitä. Automaatit eivät toimi korteila.

Tuo tarkoittaa, että valuutanvaihdosta ei veloiteta erikseen jotakin kertamaksua. Joudut silti maksamaan kurssien mukaan määräytyvän hinnan.

Ainakin ennen Forexilla on otettu kolikoita vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolikkojen vaihto on omituinen ongelma. Jos menet lentäen johonkin maahan, niin ensimmäinen ongelma on joissakin paikoissa kolikoilla toimivat kärryt (ei toki kaikissa), joihin ei tietenkään ole valmiina sen maan kolikoita. Samoin junien lippuatomatteihin tai busseihin tarvittaisiin kolikoita ja aina on vain arvoltaan hervottomia seteleitä. Automaatit eivät toimi korteila.

Riippuu kortista, osa korteista toimii.

Yhteistyössä