Voisiko joku auttaa? Paniikki sorminivelessä olevan patin takia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mulla on tossa nimettömän ja keskisormen välissä, nivelessä sellainen reilun nuppineulanpään kokoinen patti joka liikkuu sivusuunnassa, muljuu. Se on väliin kipeä ja tuntuu ettei siitä kärsi painaa. On ollut tuossa ainakin vuoden mutta nyt vasta iski paniikki kun tajusin et se voi olla joku kasvain! Ei oo kyllä kasvanu. Ja toi on kova, eli ei voi olla gangliokaan. Onko kellään ollu tällasta, mitä tää voi olla? Varasin jo lääkärin mut meni ens kuulle asti! :(

Minulta on leikattu samanlainen patti vasemman etusormen alimmasta nivelestä kämmenen puolelta. Minulla tuo patti oli ganglio, yleensä ne vain tyhjennetään mutta leikkasivat samalla kun olin muutenkin nukutettuna toisen leikkauksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulta on leikattu samanlainen patti vasemman etusormen alimmasta nivelestä kämmenen puolelta. Minulla tuo patti oli ganglio, yleensä ne vain tyhjennetään mutta leikkasivat samalla kun olin muutenkin nukutettuna toisen leikkauksen takia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyytel%C3%B6rakko

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mulla on tossa nimettömän ja keskisormen välissä, nivelessä sellainen reilun nuppineulanpään kokoinen patti joka liikkuu sivusuunnassa, muljuu. Se on väliin kipeä ja tuntuu ettei siitä kärsi painaa. On ollut tuossa ainakin vuoden mutta nyt vasta iski paniikki kun tajusin et se voi olla joku kasvain! Ei oo kyllä kasvanu. Ja toi on kova, eli ei voi olla gangliokaan. Onko kellään ollu tällasta, mitä tää voi olla? Varasin jo lääkärin mut meni ens kuulle asti! :(

Kyllä se ganglio voi olla kova, mulla ainakin oli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli onko tuo ganglio siis KOVA patti?? Ja voiko olla noin pieni että pienen herneen kokoinen??

Mulla on ollut toisessa kädessä (eri kohdassa) ganglio ja se oli kyllä ihan erilainen. Ja sehän on periaatteessa repeytynyt limapussi, voiko sormivälissä olla sellainen?

Miun miehelle oli tullut patti peukaloon.. Vuoden oli sitä kanssa pyöritellyt ja sit menny lekuriin-syöpähän siinä oli

Helpompi kuulema voittaa lotossa, kun saada syöpä siihen kohtaan :whistle:

Mut lääkärihän sen osaa sit kertoa

no kiva, just ton mä halusinkin kuulla, kiitos! Kertoisitko samperi nyt vähän tarkemmin sitten, että mikä syöpä miehlläsi siinä peukalossa sitten oli? Ja millainen patti oli ollut? kiitos jos viitsit tarkentaa hieman.