Voinko vaatia kaasoltani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minihäät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minihäät

Vieras
Olin toissakesänä parhaan ystäväni häissä kaasona. Askartelin, juonsin häissä ja järkkäsin polttareita (hyvin ideaköyhän ja haluttoman porukan kanssa). Keksimme ohjelmaa ja keräsimme rahat polttareihin, joihin morsian oli tyytyväinen.

Nyt pyysin ystävääni puolestaan minun kaasokseni. Hääni ovat vain perheen ja kaason ja bestmanin kesken, toisin kuin ystäväni häät. Häiden pienuudesta kaasoni ilmeisesti veti johtopäätöksen, ettei minkään muunkaan tarvitse olla mitenkään erikoista.. Hän ehdotti, että järjestän ITSE polttarini, kun keskustelimme siitä, tarvitseeko moisia ollenkaan järjestää. Raivostuttaa! Menin tästä niin hämmilleni, etten osannut kommentoida oikein mitään.

Onko itsekästä, jos vaihdan kaasoa kokonaan vai pitääkö koittaa vain kivasti vihjailla, että edes joku ylläriohjelma ois kivaa. Kavereitani polttareihini tulisi kolmesta eri "porukasta," joten kaasosta oli kuulemma liian haastavaa saada otettua kaikkiin yhteyttä, jotta saisi mitään järjestettyä.

vaihtaisin kylmästi kaasoa. Itse menin ystäväporukasta viimeiseksi ja pienimmin naimisiin. Silti koen, että meidän häät oli ihan yhtä tärkeät kuin ne 200 hengen häät.

[QUOTE="...";27232376]Mun mielestä sun kannatas niiden polttareiden sijaan keskittyä siihen, että teidän liitto kestäisi enemmän kuin kaksi vuotta :)[/QUOTE]
Niihin voi keskittyä samaan aikaankin. Oon kokeillu.

• Tykkää
Reactions: Kumikameli
[QUOTE="...";27232376]Mun mielestä sun kannatas niiden polttareiden sijaan keskittyä siihen, että teidän liitto kestäisi enemmän kuin kaksi vuotta :)[/QUOTE]

no on oltu jo paljon pidempään yhdessä, että ehkä me selvitään vielä seuraavasta parista vuodesta ja muutamasta sen jälkeen..

menenkö vaan tokaisemaan, että "ei sua näyttäny tää touhu kiinnostavan, ni annoin tän tehtävän muualle" :D vai otanko vaan toisen toivottavasti aktiivisemman ihmisen "kakkos"-kaasoksi? en haluaisi mitään sotaa tästä, mutta vituttaa suoraan sanottuna kaasoni asenne ja itsekeskeisyys

Tottahan se on, että kaason on hankala etsiä "salaa" ne sun kaverit sinne polttareihin kun ei tunne kaikkia, mutta voithan antaa listan yhteystietoineen niin poistuu kaasolta sekin murhe. Kuulostaa aika omituiselta ystävältä kyllä, ymmärrän että pyytäisi sun apua juuri noissa yhteystiedoissa mutta että järjestämään omat polttarit.... mikä idea!

Mä en kyl ymmärrä, että olisin jonkun kaverin polttareissa, mutta ei sitten kutsuttais häihin. Onks niiden polttarivieraiden vaan tarkotus maksaa sulle kiva päivä ja kunnon bileet illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja minihäät;27232439:
nii, että kahdestaan vietetään vaan iltaa? :) kai sitä saa juhlia ees ne polttarit kaikkien tyttökavereiden kanssa, vaikkei ois varaa isoja häitä pitää.

On kyllä tapana ollut, että polttareihin kutsutaan hääkutsun saavat naispuoliset vieraat..
Hiukan oudolta kyllä kuulostaa, jos polttareita käytäisiin juhlistamassa mutta häihin ei kutsua tulisi.

Mä en kyl ymmärrä, että olisin jonkun kaverin polttareissa, mutta ei sitten kutsuttais häihin. Onks niiden polttarivieraiden vaan tarkotus maksaa sulle kiva päivä ja kunnon bileet illalla?

ehkä ennemminkin vaan aihe viettää iltaa/päivä kavereiden kanssa, kun harvoin tulee näin mammaantuneena ilman syytä enää mitään juhlittua. en vaadi mitään kauheaa rahallista panostusta. tekevät vaikka yllärinä hyvää ruokaa ja vievät jonkun kämpille saunomaan, niin oisin iloinen. ois silti kiva joku ylläriaspekti ees ajankohdan suhteen.

Edelleen jatkan, Voisitko ite pyytää kaverit teille kylään ennen häitä vaik nyyttäriperiaatteella? Saisitte hauskan illlan, mut ei tarttis polttarikavereiden järkätä ja kustantaa? Musta olis ainakin ikävä kaasona pyytää ihmisiä polttareihin, jos niitä ei oo kutsuttu häihin, eli ymmärrän kaasosi nihkeyden.

Edelleen jatkan, Voisitko ite pyytää kaverit teille kylään ennen häitä vaik nyyttäriperiaatteella? Saisitte hauskan illlan, mut ei tarttis polttarikavereiden järkätä ja kustantaa? Musta olis ainakin ikävä kaasona pyytää ihmisiä polttareihin, jos niitä ei oo kutsuttu häihin, eli ymmärrän kaasosi nihkeyden.

Peesi tähän. Mun mielestä ei ole ok pyytää polttareihin, josko ei pyydä häihinkään. Ja ehkä ystäväsi ei kehdannut tätä sanoa suoraan sulle...

Ja todellakin voit ite järjestää jotkut illanistujaiset, mutta perinteisellä polttarimeiningillä toi on aika tökeröä.

• Tykkää
Reactions: Katylina
niiin, pointti tuokin, jota en itse tullut ajatelleeksi. kai se on sitten itse järkättävä omat kivansa, jos jotain spesiaalia tahtoo.

tuntuu vaan oudolta, ettei kaveri ois kehdannut sanoa, jos on noin asian ajatellut. kuulosti vaan siltä, ettei kiinnosta.

Kyllä minustakin kuulostaa pöyristyttävältä, että haluaisit sellaisia tyyppejä polttareihisi, joita et kuitenkaan ole häihin kutsunut. Ei se ole polttareiden idea. Jos haluat pitkästä aikaa hengailla/bilettää kavereittesi kanssa, sinun täytyy järjestää itse jotkut illanistujaiset. Toki voit vaatia, että kaasosi järjestää nämä illanistujaiset, mutta älä nyt polttareiksi niitä kutsu... Jolloin taas kaason tuskin tarvitsee niitä järkätä.

Polttareiden organisointi taas on kaason vastuulla. Ei pitäisi kenellekään aikuiselle ihmiselle olla vaikeaa ottaa yhteyttä tuntemattomiinkin henkilöihin, olipa heitä sitten 2 tai 20. Mutta edelleenkin, kuten jo viestini ensimmäisessä kappaleessa tuli ilmi, minusta on epäkunnioittavaa näitä kavereitasi kohtaan haluta heidät polttareihin mutta ei häihin.

Ja sitten... Vastaus kysymykseesi. Totta kai voit vaatia kaasoltasi "vaikka mitä". Mutta mieti nyt uudelleen kuitenkin tuota polttareiden kokoonpanoa...

no ompa vakavaa.. ettei saa polttareiksi edes kutsua.

on se kumma, että miehen kavereilla ei ole mitään ongelmaa viettää polttareita, vaikkei tule häitä. mut naiset on naisia :)

Me pidettiin kaveriLle polttarit isolla porukalla juuri siksi ettei kutsua häihin tullut kenellekään. Mirsiamella ei edes ollut kaasoa. Eikä minun mielestä mitenkään outoa. Jokainen kutsuu häihinsä kenet haluaa. Polttarit on viimeinen yhteinen sinkkiulta kavereiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minihäät;27232703:

on se kumma, että miehen kavereilla ei ole mitään ongelmaa viettää polttareita, vaikkei tule häitä. mut naiset on naisia :)

Niin no miehille kai se on pääasia, että pääsee ryyppämään ja sit taas ei "joudu" häihin :D Mut naiset sit taas ehkä kokee asian niin, että kelpaa "maksajaksi" toisen iltaan, mutta ei kelpaa jakamaan yhtä toisen elämän suurimmista hetkistä :(

Alkuperäinen kirjoittaja minihäät;27232439:
nii, että kahdestaan vietetään vaan iltaa? :) kai sitä saa juhlia ees ne polttarit kaikkien tyttökavereiden kanssa, vaikkei ois varaa isoja häitä pitää.

Täh? Polttareihin kutsutaan vain niitä samoja tyyppejä, jotka on kutsuttu myös häihin. En itsekään kaasona kehtaisi kutsua polttareihin ihmisiä, joita ei kutsuta häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja minihäät;27232703:

No kirjoitustesi perusteella vaikutat sen verran mälsältä tyypiltä, että "polttareista" tuskin tulisi mitkään kovin hauskat. Ehkä miehesi vain on mukavampaa seuraa.

Yhteistyössä