Voinko tehdä rikosilmoituksen poliisille, jos en saa nettikaupasta rahojani ja toimivaa tuotetta takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja huijattuko
  • Ensimmäinen viesti
huijattuko
Tilasin eräästä nettikaupasta tuotteita. Yksi oli rikki ja kahta en halunnut. 14vrk palautusoikeuden turvin laitoin palautettavat tuotteet palautettaviksi ja rikkinäisen vaihdettavaksi uuteen. Yhteensä palautettavaa olisi tililleni postikulut huomioiden 42 euroa. Rikkinäinen tuote maksaa lisäksi 39 euroa, eli tällä nettikaupalla on mun omaisuutta 81 euron edestä.

Olen nyt odottanut 4 viikkoa. Olen soittanut sinne, tuloksetta. Puhelimeen on vastattu ja otettu asiani ylös, mutta mitään ei ole kuulunut. Sähköpostia olen sinne laittanut ja vaatinut omiani takaisin, mutta vastausta ei kuulu...

Mitä teen? Alkaako poliisi edes hoitamaan tällaisia "pikkujuttuja"?
 
ttppii
[QUOTE="vieras";25521465]Kyllä kannattaa ilmoittaa poliisille jos kyseessä on suomalainen yritys.[/QUOTE]

Mikä on rikos?
Tuo on ensisijaisesti kuluttujansuoja-asia, paitsi jos alunperinkään ei ole ollut tarkoitustakaan toimittaa tuotetta.
 
Kuluttajansuojaan kannattaa ensimmäiseksi ottaa yhteyttä.

Meiltä meni aikanaan uuni rikki jossa takuu jäljellä. Vaihto ei onnistunutkaan ihan noin vaan ja oltiin sitten monta kuukautta ilman uunia. Kuluttajansuojan kautta homma onneksi eteni. Samoin kun odottelin kannettavaani aikanaan takuuhuollosta, ei kuulunut tai näkynyt. Kuluttajan suojaan yhteys, kannettava tuli samalla viikolla kotiin ja 100€ lahjakortti päsähti kouraan. :)

Eli suosittelen soittamaan sinne kuluttajasuojaan ja kysymään neuvoa.
 
"aapee"
Laitoin eilen yhteydenottopyynnön ja tapauksen tiedot kuluttajaviranomaiselle. Jos asia ei sitäkään kautta etene, niin kaipa sitten pitää poliisille mennä. Kai se nyt jokin rikos on, jos en saa rahojani takaisin enkä toimivaa tuotetta vaan myyjä pitää omaisuuteni? Varkaus? Petos? tms...
 

Yhteistyössä