voinko sanoa itseni irti määräaikaisesta työsuhteesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitonhitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitonhitto

Vieras
en taloudellisesti pysty olemaan tuolla paikassa töissä missä nytten olen.
työsopimus on määrätty loppuvan 30.5
palka vain on niin pieni että lasten päivähoidon maksujen + bensojen jälkeen ei jää käteen kun muutama 100e

Alkuperäinen kirjoittaja Hissu:
Voit sanoa, olen itsekin tehnyt niin...mut eiks kuitenki kannattas olla töissä vaikka vaan muutaman satasen takia?

no jos palkka on nyt 1000e ja toisessa työssä se olisi 2500e niin ennemmin menisin sinne toiseen paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Mun käsityksen mukaan voit irtisanoutua. Irtisanomisaika 14 vrk ellei sulla ole koeaika menossa. Koeajalla voi periaatteessa lähteä vaikka heti.

Tämä on ihan totta. Koeajalla ei tarvitse syystä eikä ole irtisanomisaikaa.
Koeaika on yleensä 4kk tai maksimissaan puolet määräaikasesta työsuhteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ei määräaikaisessa ole irtisanomisaikaa. Se on nimensä mukaisesti määräaikainen ja sitoo molempia osapuolia.

Onhan ainakin KVTESissä (en tiedä vaikuttaako työehtosopimus esim. irtisanomisajan pituuteen.) Itse vaihdoin juuri kesken määräaikaisen toiseen paikkaan ja irtisanomisaika oli tuo 14 vrk.

Eiköhän asia järjesty, kun puhut työnantajan kanssa. Työsopimuksessa lukee irtisanomisaika, mutta jos siitä ei ole sovittu, niin neuvottelemalla asian varmasti saa sovittua.

Alkuperäinen kirjoittaja määräaikainen:
Itse olen irtisanoutunut määräaikaisesta. Puhu työpaikallasi tuosta. Tuskin sielläkään halutaan pitää ihmistä, joka ei ole sitoutunut työhönsä.

Juurikin näin. vaikka oikeastaan et voi irtisanoutua, niin puhu pomollesi, hän luultavasti antaa sinun mennä vaikka 2 viikon / 1 kk kuluttua, koska jos et halua olla ei työtehosi ole kovin hyvä...

Alkuperäinen kirjoittaja hitonhitto:
en taloudellisesti pysty olemaan tuolla paikassa töissä missä nytten olen.
työsopimus on määrätty loppuvan 30.5
palka vain on niin pieni että lasten päivähoidon maksujen + bensojen jälkeen ei jää käteen kun muutama 100e

Riippuu siitä. mitä koeajasta on sovittu. Muuten se on johtajan kädessä :)

Yhteistyössä