Voinko pestä villakangastakin pesukoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja millä ohjelmalla kannattais koittaa?

Olen ostanut sen joskus H&M:ltä ja takista puuttui pesuohjeet täysin. En ole siis koskaan pessyt sitä. Miehellä oli joskus villakangastakki ja sen sai pestä 40 asteessa eikä mennyt miksikään.

Eli heitänkö takin vaan koneeseen ja koitan mitä tapahtuu? Pesemättä en sitä ainakaan enää käytä eli mitään suuria menetyksiä ei tule, jos takki menee pilalle.

Mutta lähinnä pohdin siis tuota pesuohjelmaa? 30 astetta vai villapesu vai mikä?

Jos on käsinpesuohjelma, niin laittaisin sen ja 30 astetta ja EI linkousta. Jos ei ole käsinpesuohjelmaa, niin sitten villapesu tai varovainen pesu ja edelleen 30 astetta ja EI missään nimessä linkousta.

Mie pesin oman valkoisen villakangastakin (H&M) 30 asteessa eikä käynyt mitään. Ei kyllä puhdistunutkaan. Nyt ajattelin kokeilla 40 astetta, koska haluankin sen hieman kutistuvan, kun on turhan iso. Pesuohjeessa takissa lukee, ettei vesipesua ollenkaan. Saa nähdä.

Kerran olen vastaavassa tilanteessa pessyt villakangastakin, jossa oli vesipesu kokonaan kielletty. Sellaiset osat, missä oli jonkinlainen kovikekangas pitämässä ryhtiä, lysähti jotenkin. Pesin ihan jollain villapesuohjelmalla kevyellä linkouksella. Yleensä se on juuri nuo täytteet, minkä takia vesipesu on kielletty.

Mä koittaisin ensin villapesua tai käsipesua, jos koneesta löytyy. JOs ei tule puhdasta, nin seuraavaksi 30 astetta ja sitten vielä normaalipesu neljässäkympissä Kannattaa ripustaa henkarille kivumaan ja silittä aika kosteana, vai pitäiskö sanoa höyryttää.
kyllä ne yleensä kestää.

Yhteistyössä