P
Pistoksen uhri
Vieras
Eilen alkuillasta mua pisti joku pihalla. Tai siis näin oletan koska en tuntenut mitään pistosa vaan yhtäkkiä alkoi käsivarressa kutista ja kohosi patti. Myöhemmin se kohta oli n. keskeltä vaaleanruskea ja sitten ympärillä oli punainen alue. Näyttää vähän mustelmalta. Ei siis mitään punaista rengasta kuten punkin puremasta tulee vaan sellainen turvonnut kohta joka kauttaaltaan hennonpunainen. Otin illan aikana kaksi mun allergialääkkeitä ja laitoin kortisonirasvaa, kutina hellitti.
Varmuudeksi piirsi kynällä viivat missä kohtaa turvotus menee ja nyt on yön aikana levinnyt sivusuuntaan tuo turvotus ja punaisuus. On suurimmillaan levinnyt n.2cm ja siis vain yhdestä reunasta.
Olen nyt laittanut taas rasvaa, mutta ei se kyllä kutinaan auttanut. Allergialääkettä en ole vielä ottanut. Tuo aluea tuntuu lämpöisemmältä kuin muu iho.
Vai pitäisikö vain soittaa päivystykseen ja kysyä mitä tehdään. Mä näköjään reagoin herkemmin nykyään pistoksiin, herkkä olen kyllä aina ollut.
Varmuudeksi piirsi kynällä viivat missä kohtaa turvotus menee ja nyt on yön aikana levinnyt sivusuuntaan tuo turvotus ja punaisuus. On suurimmillaan levinnyt n.2cm ja siis vain yhdestä reunasta.
Olen nyt laittanut taas rasvaa, mutta ei se kyllä kutinaan auttanut. Allergialääkettä en ole vielä ottanut. Tuo aluea tuntuu lämpöisemmältä kuin muu iho.
Vai pitäisikö vain soittaa päivystykseen ja kysyä mitä tehdään. Mä näköjään reagoin herkemmin nykyään pistoksiin, herkkä olen kyllä aina ollut.