Voinko ostaa tytölle mustat Kuomat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liila"

Vieras
5 vtyttö haluaisi pinkin väriset Kuoma talvisaappaat. Mustat ovat kuulemma poikien kengät. Pikkuveli tulee käyttämään samoja kenkiä parin vuoden päästä, joten mustat ajattelin kuitenkin ostaa. Olenko tyhmä äiti?

Tytöllä on haalarissa ja asusteissa toivomaansa pinkkiä. Mielestäni sen pitäisi riittää.

Mä ainakin ostin. Tosin ei tuo itse vielä väreistä perusta, kun on vasta 2v :D Mutta ostin mä aikoinaan esikoiselle (tyttö) siniset, jotta menisi sitten veljellekin myöhemmin. Ja ne siniset sopi haalariinkin paremmin... :xmas:

No tietysti voit ostaa ihan mitkä haluat. Mutta tyttö varmasti pitää tyhmänä äitinä jos kerta haluaisi pinkit. Ethän vaan mennyt kysymään etukäteen minkä väriset haluaa?

Voit tietysti ostaa, mutta mielestäni on vähän outoa jos et osta kenkiä nykyistä käyttäjää ajatellen vaan pari vuotta tulevaisuuteen pikkuveljeä ajatellen, vaikka varmuutta sopivasta jalankoosta juuri tiettyyn vuodenaikaan ei ole. Yhtä laillahan pojatkin voi käyttää pinkkiä kuin tytöt mustaa?

Jos tyttö on sanonu ettei halua mustia niin en ehkä ostais vaan koittaisin päästä kompromissiin. Kai siellä muunkin värisiä kenkiä on ku vaan mustia ja pinkkejä?

Mutta muuten, jos vaan kelpais niin ostaisin tytöllekin mustat.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Liila";22315350]5 vtyttö haluaisi pinkin väriset Kuoma talvisaappaat. Mustat ovat kuulemma poikien kengät. Pikkuveli tulee käyttämään samoja kenkiä parin vuoden päästä, joten mustat ajattelin kuitenkin ostaa. Olenko tyhmä äiti?

Tytöllä on haalarissa ja asusteissa toivomaansa pinkkiä. Mielestäni sen pitäisi riittää.[/QUOTE]

Mun mielestä tytölle toivomansa kengät. Et mitenkään voi tietää, että ne menisi talvella pikkuveljelle sitten parin vuoden päästä, voi ollas että sitä kokoa käytetäänkin kesällä. Ja miksi tytölle on ok pukea ei-mieluisan väriset kengät, mutta pojalle ei?

Meillä on isoveli ja pikkusisko enkä ole pojalle pakottanut pinkkejä jalkaan sen takia että tyttö perisi ne... Mitä eroa tässä on? Kumppareissa olen koettanut löytää kummallekin sopivia esim. puna-mustaa, keltaista ym.

Komproromissi: voiko kummatkin käyttää esim. punaisia tai sitten tytölle mieluisat kengät.

En mäkään kyl kannata tota että veljen mukaan ja vastoin ekasaajan toiveita. Jos on ap värillä niin kauhea väli nii saahan kuomia vaik kirpparilta ja mustaa/sinistä sitten kun näet että koska ylipäänsä pojalla on sen kokonen jalka.

Musta on siitä hyvä väri, että sen voi yhdistää minkä tahansa kanssa. Meilläkin käydään tytön kanssa kädenvääntöä kenkien väristä usein, hänen mielestään esim. räikeän liloja kenkiä voisi käyttää minkä tahansa kanssa.

Pinkkejä kenkiä en suosittele kuin ainoastaan juhlakengiksi, käyttökengät eivät pysy kauniin pinkkinä, vaan ovat likaisen näköiset tosi äkkiä. On tullut muutamat kengät ostettua, samaten ulkovaatteita. Ulkoiluhousujakaan en tule enää koskaan pinkkinä ostamaan.

meillä tyttö ja poika, oikeastaan mitään vaatetta en ol kierrättänyt isommalta pienemmälle, ehkä jotakin tumppuja ja villasukkia, mutta muuten on molemmilla aina ollut ihan omat värit ja omat vaatteet, tosin eipä nuo ulkovaatteet kyllä niin hyvinä säilykkään, että niitä voisi toiselle säilöä.

sisävaatteet nyt kuitenkin aina on joko nin tyttö-tai poikavaatteita, ettei niitäkään kierrätetä.

Mun mielestä on outoa, että te edes keskustelette viisivuotiaiden kanssa siitä, millaisia vaatteita nyt ostettaisiin. Meillä menee niin, että minä ostan lasten vaatteet, toisista ovat tykänneet enemmän kun toisista, mutta kun asiasta ei tee sen isompaa numeroa, niin tyytyväisenä ovat kaikki käyttäneet.

Vaikuttaa siltä, että monessa perheessä tuo vanhemman rooli on hiukan hakusessa, kun pitää joka asiaa kysyä ja hyväksyttää lasten kautta.

Mun mielestä on outoa, että te edes keskustelette viisivuotiaiden kanssa siitä, millaisia vaatteita nyt ostettaisiin. Meillä menee niin, että minä ostan lasten vaatteet, toisista ovat tykänneet enemmän kun toisista, mutta kun asiasta ei tee sen isompaa numeroa, niin tyytyväisenä ovat kaikki käyttäneet.

Vaikuttaa siltä, että monessa perheessä tuo vanhemman rooli on hiukan hakusessa, kun pitää joka asiaa kysyä ja hyväksyttää lasten kautta.

Puolpeesi. Vaatteista tai kengistä ei ole tullut koskaan tappelua. Esim. Kun ostin takkia ja housuja tytölle niin valkkasin kaksi vaihtoehtoa jotka täyttivät mun kriteerit ja annoin sitten tytön valita kummat sitten haluaa. Sai sen ilon kuitenkin että häntä kuunnellaan ja oli oikein tyytyväinen "ostokseensa".

No en keskustelekovin paljon, eli saatan ostaa kaiken muun ilman tyttöä tai poikaa mukana, mutta kengät ostan niin että käyttäjän jalka on mukana. Ja siinä tulee väkisin nämä väri- ym.mieltymykset esiin.