Voinko myydä puutalolle haisevat vaunut???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painepesuriko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

painepesuriko

Vieras
Moi

Ostin yhdistelmävaunut käytettynä, maksoin niistä 300€. Kotona vasta aloimme haistamaan jotain outoa hajua, vaunut haisivat sellaiselta maakellari/mummon vintti sekotukselta, Pesin kaiken minkä irti sain pesukoneessa mutta kankaiden kuivuttua haju puskee vieläkin pesuaineen tuoksun läpi? Rungossa olevat kiintonaiset kankaat haisee edelleen, mua v*tuttaa ostokseni sen verran että päätin pistää vaunut kiertoon, mutta pitääkö esim.huuttis ilmotuksessa mainita hajusta? Myynkö ne parveke ja mökki vaunuiksi tuskimpa noista edes 150€ voi pyytää, vaunut on ora-merkkiset!
Tämä ei v*ttuilua maalla asuville, mun vanhemmat ja puol sukua asuu landella ja niin se vaan on että porukoitteni vanha puutalo haisee aivan kauheelle, meillä mene aina kaikki vaatteet pesuun kun olemme siellä yöpyneet.

ja oikeasti vitutti. Muuten siistit rattaa, mut haisi ihan vanhalle talolle, ummehtuneelle. Pesin ja tuuletin viikon ulkona ja osa hajusta lähti. En kuitenkaan voinut niitä käytttää ja laitoin myyntiin. Niin ei olleu Ora-merkkiset ja ilmoitin ,että rattaissa hieman ummehtunut haju. Menivät kaupaksi paremmalla hinnalla kuin itse ostin. Ostajat kävivät vielä hakemassa ja haistelivat rattaita mut heidän mielestä ne ei haissut mitenkään erikisen pahalta. Näin on hajuaistit erilaisia.

Sellainen ummehtunut homeen haju ei lähde millään, sen hajuisessa puisessa omakotitalossa asuvat eivät vaan itse tunnista enää hajua. Meillä porukoiden talo haisee kanssa ja äitini mielestä valehtelen, kun kerron asiasta.

Ei voi kauppoja purkaa ostin ne jo heinäkuussa, enkä todellakaan ollut tietoinen hajusta.

Ei ne homeessa ole, 3.v vanhat mutta kankaat ihan uuden veroiset ei kulumia, eikä auringon haalistamaa, ei mitään home laikkuja mutta se haju, yöks!!! :(

Voiko noihin laittaa jotain myrkytöntä hajustetta, onko edes sellaista?

[QUOTE="vieras";24918157]Ei terve puutalo haise miltään. Se on homeen hajusta kyse.[/QUOTE]

Allekirjoitan tämän täysin siskoni rakensi miehensä kanssa pitkästä tavarasta omakotitalon ja siellä ei haise miltään, eikä vaatteet mene pesuun siellä yövyttyämme.

[QUOTE="vieras";24918202]Siis ajattelit homeen hajun peittää hajusteella? Home on terveysriski.

Eikö kangasosia voi pestä? Tosin eipä sekään homeeseen taida auttaa.[/QUOTE]
Eikun pesitkin jo.

[QUOTE="vieras";24918205]Eikun pesitkin jo.[/QUOTE]

Joo pesin kaikki mitä irti sain, mutta rungon kiinteitä kankaita mitä ei irti saa niissä haisee vielä, mulla on ollut oma vauva noissa prkl onko toi hajukin siis terveysriski?:( Vienkö sit vaan kaatikselle noi vaunut. :(

En osaa sanoa. Jos kokeilisit viedä vaunut vielä pesulaan. Nykyisin suhtaudutaan homeeseen vakavammin kuin ennen, kun niissä on toksiineja, joilla voi olla erinäisiä vielä tuntemattomia terveysvaikutuksia. Suuri osa ihmisistä on kyllä lapsuutensa nukkunut ummehtuneissa kylmäsäilytetyissä vaunuissa ja teltoissa ja makuupusseissa, joissa on se perineinen teltan haju, että ihan oman harkinnan mukaan. Itse varmaan käyttäisin pesulassa kuitenkin vielä.

Puutalo, vanhakaan, ei terveenä haise maakellarille. Ei siis ole mitään yleistä puutalon hajua. Tämä kommenttina tuohon otsikkoon...

Vaunujen haju on joko pinttynyttä ummehtuneen hajua tai hometta. Vaikea sanoa kumpaa teidän tapauksessa. Ensimmäinen on vaaratonta, jälkimmäinen estää vaunujen käytön.

Puutalo itsessään ei haise miltään, voimakkaat hajut puutaloissa johtuvat joko homeesta tai sädesienestä. Jotka taas yleensä johtuvat väärin tehdyistä remonteista.

Yrittäisin purkaa kaupat.

Yhteistyössä