Voinko myydä huuto.netissä (ja kannattaako..)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiireinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiireinen"

Vieras
Mulla on tunukset kyllä mutta muistaakseni MITÄÄN en ole myynyt huuto.netin kautta.ostelen paljon kyllä mm.lasten vaatteita.
Olen suhteellisen kiireinen ts.käyn koulussa ja kotona haluan sitten olla vain lasten kanssa. En siis millään raaskisi lähteä ylijäämävaatteitamme enää huuto.netissä myymään (tai kirpparilla..). En ainakaan yksitellen.

PYSTYNKÖ myymään tuon ylijäämäsatsin jollekin toiselle myyjälle joka saisi varmasti ihan hyvin jos viitsisi yksitellen lähteä myymään?
Eli halvalla lähtisi, tosin vaatettakin olisi niin paljon että postikulut voisivat olla huimat.

Miten tämän hoitaisi? oma vaatekaappi on aivan totaalisen täynnä,samoin lasten kaapit. Tuollaiset kalliimmat eli toppapuvut ym olen kyllä itse myynyt kirpparilla tai antanut kavereille.Yksittäisiä muutaman euron-5 e vaatteita ei huvita lähteä kauppaamaan..

En tiedä kannattaako, mutta helpoimmalla pääset, kun myyt pakettina. Kuvaat kaiken vaikka lattialla levällään ja kirjoitat mitä paketti sisältää. Lähtöhinta tosi alas, niin menee kaupaksi.

Se on sitten ostajan asia laittaako vaatteet uudelleen myyntiin vai ostaako omaan tarpeeseen.

Ok, tää on siinä mielessä hankalaa että ajattelin laittaa esim.naisten vaatteet kaikki samaan pakettiin. Eri mitoilla siis esimerkiksi löytyy,XS-L. Löytyy rokahtavampaa ja sitten ihan ´mummovaatetta´.Aivan eri tyylisiä siis.

Onko tällainen myynti huuto.netin sääntöjen mukaista? Tahtoisin korostaa sitä että paketti lähtee halvalla toiselle myyjälle...

lasten vaatteet toki voisi kokojen mukaan laitella, nuo naisten vaatteet ovat se hankala homma.....Täytyy nyt miettiä. Itellä ei ole tarkoituskaan rikastua noilla,mutta joku ahkera myyjä voisi saada hyvänkin saldon. Osa vaatteista ihan laatukamaa :D

Mulla on 2 poikaa itellä, eli poikien vaatteita olisi tarjolla,mm.Tuttaa tosi paljon. Täytyy nyt plarailla nuo pikaisesti vielä ennen kuin ´lupaan´mitään.Ovat lojuneet kaapeissa ties kuinka kauan..

Miksi sitä pitäisi erikseen korostaa, että haluaa tavarat uudelleen myytäväksi? Sellainen saattaa ehkä karkoittaa jonkun ostajan. Kyllä ne, jotka tuolla enemmän trokaavat, huomaavat ja innostuvat jos lähtöhinta on riittävän alhaalla.

Ennemminkin kannattaa muotoilla jotenkin niin, että tässä paljon hyvää ja monenkokoista tavaraa edullisesti, sopimattomat voi sitten vaikka antaa eteenpäin.

Tai sitten lajittelet vaatteet kokojen perusteella muutamaan pakettiin. BTW, sellaista tavaraa joka ei menisi kaupaksi kirpparilla, ei mielestäni kannata huutispakettiinkaan liittää. Posti kuitenkin perii omansa, ja useimmilla meistä pienten lasten vanhemmista kun on jo valmiiksi pieniä ongelmia säilytystilojen kanssa.

Ok kiitos! Rikkinäisiä tai tahraisia en tosiaan ilkeäkään laittaa eteenpäin.
Täytyy tämän päivän aikana laittaa huutikseen, ilman hintavarusta ja postimaksut sisältyneenä huutoon luulisi menevän kaupaksi. Vaatetta on niin paljon että pakko varmaan lajitella useampaan pakettiin.

Sinuna ottaisin pahvilaatikoita (kaupoista voi hakea ilmaiseksi) ja vaa'an. Sitten punnitsisin suunnilleen samankokoista vaatetta sen verran, että ne menee postin 2 kg tai 5 kg lähetysluokkaan. Sen jälkeen ottaisin yhden yhteiskuvan sen paketin vaatteista, vaikka ihan kasana. Hintavimmat kannattaa myyntitekstissä mainita erikseen, se houkuttelee ostajia.

No eikö sinulla ole illasta aikaa, lasten mentyä nukkumaan? Ei niitä kaikkia vaatteita tarvitse yhtenä iltana kuvata.

Hankit vaikka kaupasta 4 TODELLA isoa pahvilaatikkoa. Yhteen rockvaatteet, yhteen mummovaatteet, yhteen lasten 86 senttiset, yhteen 110 senttiset.

Kuinka monta eri koko haitaria sulla sitten ikinä onkaan.

Ei kukaan osta vaatetta koolla XS-XXL!

Kuvaat kaikki vaatteet ja ilmoitat ilmoituksessa että syystä siitä ja siitä et lähde yksitellen myymään vaan könttänä. Kyllä huutajia löytyy kun viitsit hiukan panostaa ilmoitukseen.

Ja tarkka kuvaus ja siistit, silitetyt vaattet myy. Kulahtaneet, ryppyiset ei myy. Ja koittain pitäis olla. Jos on intoa niin saa hyvin rahaa, jos hutiloi niin saattaa jäädä myymättä. Jos et jaksa, niin vie hyväntekeväisyyteen. Jos jaksat, niin panosta kerran kunnolla niin sit ei tartte muutakuin seurailla huutoja :) Itse ainakin tykkään tehdä tuota "huutis-bisnestä" iltaisin tai sillon kun vauva nukkuu, vähän muuta puuhaa elämään. Ei sillä rikastumaan pääse, mutta saa osan vaatteista takaisin ja sit voi niillä rahoilla ostella huutiksesta lisää vaatteita.
Tässä vinkkejä siis vielä tiivistettynä:

-Lajittele vaatteet (Naisten vaatteet,vauvan vaatteet, koot ym)
-Silitä vaatteet (Tässä vaiheessa huomaat vaatteen kunnon; esim jos onkin reikiä tms)
-Kuvaa vaatteet: Ota pari hyvää kuvaa yhdestä vaatteesta
-Kuvansiirto koneelle (paras mahdollinen totuudenmukainen kuva, rajaa kuva jos tarvetta)
-Tuote huutikseen (mulla on vaatteet aina tossa vierellä kun lisään huutikseen, mahd tarkka kuvaus, koko, onko väri haalistunut, tuotteen kunto)

Kannattaa varmaan tehdä yksi paketti kerrallaan, niin ei oo liikaa hommaa kerrallaan. Mieti, mitä maksaisit itse vaattesta, tunnearvoa ei voi myydä.

Onnea huutoihin! Jos tahdot, niin laita linkki tänne niin vilkaisen vaatteesi, meillä on tarvetta vauvanvaatteille =)

[QUOTE="vieras";26042393]Ei vai? Miksi sitten posti ottaa 8,50 yli 2 kg painavasta lähetyksestä? Ja yli 5 kg vielä enemmän?[/QUOTE]

Sori tarkoitin siis että huutispaketti ei taida olla yli sen 8e. Sillä kannattaa myydä isomman kokoiset paketit :)

Kiitos vinkeistä! Toisaalta houkuttelisi ryhtyä ihan myymään paketteja, mutta tämän koulun takia jää hirveän vähän aikaa mihinkään ´turhaan´. Kun lapset nukkuvat niin vietetään miehen kanssa iltaa taikka sitten siivoan..

Pitkän matkan takia.30 km suuntaansa, ja pitäisi käydä aina järjestelemässä paikkaa välillä.
Jos kallista kamaa olen myynyt niin silloin kirppis on ok.Jää jopa plussalle vaikka paikkavuokra on melkein 30 e/vko.

Yhteistyössä