Voinko mä sanoa että meillä on 5 lasta

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
nappi82
voit sanoa ,ei kaikille kaupan ohikulkeville mummoille ja sedille tarvi selostaa et joo ei ku pari ex liitosta ja nykysestä ..jne...ku ei ne sil tiedolla tee,tutuille tarkemmin hyvä selittääkkin ,perhe ku perhe..on se sitten uusio tai ydinperhe:)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mikset voisi jos koet nämä kaikki lapset perheeseesi kuuluviksi. Mä tosin ehkä luonnehtisin että meillä on yhteensä 5 lasta tai jotenkin siten.
Kyllähän ne kaikki kuuluu meidän perheeseen, vaikka osa lapsista on vain viikonloppuisin.

vieras
Voit jos kaikki asuu teillä.

Mä sanoisin vamrmaan (riippuen toki asiayhteydestä) että meillä on arkisin 3 ja viikonloppuisin 2 lisää tai siihen suuntaan. Siis jos kaikki ei asu aina teillä. Tai että meillä on yhteensä 5 lasta.

rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ei mun ja EXn yhteinen ainaka oo EXn ja hänen nykyisensä laps.
Mun mielestä on ihanaa, jos nykyinen pitää lapsia "ominaan". Pahempaa se olis, että ne "entisten kakarat" ei kuuluis uuteen perheeseen ollenkaan :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mikset voisi jos koet nämä kaikki lapset perheeseesi kuuluviksi. Mä tosin ehkä luonnehtisin että meillä on yhteensä 5 lasta tai jotenkin siten.
Kyllähän ne kaikki kuuluu meidän perheeseen, vaikka osa lapsista on vain viikonloppuisin.
Sit toi on vähän harhaanjohtavaa. Onhan se arki eri asia 3 kuin 5 kanssa.

Meillä on viikonloppuisin 5 lasta ja viikolla 3.

uusioperheessä
riippuu vähän siitä kenelle sanoo. Jos joku tuntematon tai puoli tuttu kysyy tai muuten tulee puhetta voi vallan mainiosti sanoa että "meillä on viisi lasta". Ei kai ole järkeä käydä selitteleen jokaiselle perhekuvioitanne ?

Sitäpaitsi se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle, joten itse te sen päätätte kuinka asian kerrotte.

Meillä kyllä puhutaan meidän lapsista, vaikka mieheni ei lasteni isä olekkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit jos kaikki asuu teillä.

Mä sanoisin vamrmaan (riippuen toki asiayhteydestä) että meillä on arkisin 3 ja viikonloppuisin 2 lisää tai siihen suuntaan. Siis jos kaikki ei asu aina teillä. Tai että meillä on yhteensä 5 lasta.
kyllä mä ainakin ajattelen että mun lasten toinen perhe on mun exän luona, vaikka käyvät siellä vain kerran kuussa.

Meillä ainakin on neljä lasta joista kaksi on mun synnyttämiä :saint:

Toki riippuu asiayhteydestä, virallisissa asioissa täytyy mainita ketkä asuu ketkä ei. Mutta yhtä perhettähän me silti olemme vaikkakin uus-sellaista.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mun mielestä on ihanaa, jos nykyinen pitää lapsia "ominaan". Pahempaa se olis, että ne "entisten kakarat" ei kuuluis uuteen perheeseen ollenkaan :(
mun mielestä on kuitenkin eri asia sanoa että meillä on viisi lasta kuin jos sanoisi että perheeseemme kuuluu viisi lasta.
Mun laps kuuluu EXn nykyiseen perheeseen kyllä ( joka toinen viikoloppu on isänsä luona), mutta hänen nykyinen ei onneks sano että lapsi olisi heidän lapsi, eikä lapseni kutsu myöskään EXn nykyistä äidiksi.

Mutta kukin tavallaan ja mä näin.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onhan se jos se suurimman osan ajastaan viettää heidän tykönään.... ei ehkä biologinen lapsi, mutta mutta....
No ei vietä vaan asuu mun kans.

Käsitin ettei myöskään apn tapauksessa kaikki ole arkisin heillä.

Eikä mun mielestä silloinkaan olis vaikka asuiski heillä heidän lapsensa, mikäli sit ei oo adoptoitu heille.

Yhteistyössä