Voinko luottaa siihen, että opettaja laittaa viestin jos lapsi ei ole koulussa?

  • Viestiketjun aloittaja Jännittäjä äiti
  • Ensimmäinen viesti
Jännittäjä äiti
Meillä on nyt ensimmäisen luokan aloittanut adhd lapsi jolla omantoiminnanohjaus ja ajantaju on täysin harjaantumatonta. Tämän viikon olen pystynyt katsomaan, että lapsi menee kouluun ja tulee koulustakotiin. Ensiviikosta lähtien lapsi joko lähtee kouluun samaan aikaan kuin minä töihin tai tunnin minun jälkeeni.

Opettajalla ei ole työpuhelinta eli kommunikointi tapahtuu wilman kautta. Voinkohan luottaa siihen, että opettaja laittaa heti viestiä jos lasta ei koulussa näy? Minua huolettaa, että jos lapsi haahuilee omilla teillään koko päivän minun luullessa, että hän on koulussa. Lapsi on todella kekselijäs ja tapaturma-altis joten huolestuttaa muutenkin päästää hänet yksin seikkailemaan kouluun ja koulusta kotiin.
 
vierailija
Meillä on nyt ensimmäisen luokan aloittanut adhd lapsi jolla omantoiminnanohjaus ja ajantaju on täysin harjaantumatonta. Tämän viikon olen pystynyt katsomaan, että lapsi menee kouluun ja tulee koulustakotiin. Ensiviikosta lähtien lapsi joko lähtee kouluun samaan aikaan kuin minä töihin tai tunnin minun jälkeeni.

Opettajalla ei ole työpuhelinta eli kommunikointi tapahtuu wilman kautta. Voinkohan luottaa siihen, että opettaja laittaa heti viestiä jos lasta ei koulussa näy? Minua huolettaa, että jos lapsi haahuilee omilla teillään koko päivän minun luullessa, että hän on koulussa. Lapsi on todella kekselijäs ja tapaturma-altis joten huolestuttaa muutenkin päästää hänet yksin seikkailemaan kouluun ja koulusta kotiin.
kyllä ne laittaa heti wilmaan jos ei tule kouluun
 
vierailija
Voi ei.. vaikea tilanne! Eikö enää ole mahdollisuutta ottaa vapaata töistä vähän aikaa, kun ekaluokkalainen aloittaa koulun? Tietysti eiväthän ne muutamat päivät sitä tilannetta korjaa.

Mun lapsen koulussa oli nuorempi oppilas, joka oli juuri tuollainen "haahuilija", joka teki kaikenlaisia temppuja ja lähti pihalta pois. Useasti lapseni ja hänen kaverinsa kävivät hänet "noukkimassa" takaisin ja saivat siitä kiitosta. Sittemmin tuota lasta ei enää näkynyt eli ehkä siirrettiin muualle. Vaikea tilanne varmasti.

Joka tapauksessa paljon tsemppiä teille ja toivottavasti saatte apua! Ennen vanhaan adhd:ta ei edes diagnosoitu, joten vähän eteenpäin ollaan menty. 5
 
vierailija
Opettajan kuuluisi kirjata poissaolijat joka tunti. Wilmaan voi laittaa ilmoitusasetuksiin, että saat sähköpostiin välittömän ilmoituksen jokaisesta tuntimerkinnästä. Kannattaa käydä katsomassa ne omat asetukset.

Joskus on mystinen poissaoloilmoitus ehtinyt muuttua myöhästymisilmoitukseksi siinä vaiheessa, kun ehdin Wilmaan. Pari kertaa on bussi ollut myöhässä, yksi kerta lapsi lähetti kuvan bussisumasta vähän matkan päästä kotoa, missä oli siihen aikaan, kun olisi pitänyt jo olla koulussa. Liukkaiden aikaan tapahtuu välillä yllätyksiä.
 

Yhteistyössä