Voinko laittaa lapselle päivähoitoon kirpparilta ostetut kumpparit??

• Viestiketjun aloittaja taisin mokata
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
ei niitä tarvii hävetä. ainkin meille sanottiin aikoinaan että hyvä kun laitatte ne huonommat vehkeet päiväkotiiin, että lapset voi kunnolla leikkiä eitkä taarvitse pelätä, että likaantuvat/ rikkoontuvat. meillä oli päiväkodissakin vaihtopuvut ja kahdet hanskat ja lakit. siksi osa oli kirpparilta ostettuja tai muuten käytettyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Miksi ostit ne, jos niitä ei voi käyttää...
Sitä just aloin miettimään :( kolme euroa kuitenkin maksoivat.
Jos ne ovat siistit, ehjät ja sopivat niin tuskin estettä niiden käytölle on. Minä en voi ymmärtää sitä, ettei voi jotain muuten mieluisaa käyttää, jos joku toinen ajatteleekin siitä jotain negatiivistä tai ainakin näin pitää kuvitella jonkun ajattelevan. Jos yhtään ihminen käyttää järkeään niin kannattaa kierrätystä ja mitä sillä on väliä mitä joku ajattelee tai on ajattelematta.

miinariinaminniäinen
Mikäs siinä, jos itse hyväksyy lapselleen kirpparikumpparit! Eihän asia toisille kuulu!
Itse en voisi koskaan kuvitella käyttäväni toisella ihmiselle olleita jalkineita, niin tällöin en voi ajatella edes hankkivani käytettyjä jalkineita lapsillenikaan. Aikuisen kengistä voi huonolla lykyllä saada kiusallisen sienen ja kenties aikaisemmin kenkien virheasentoinen kulkija on muokannut kengän lestin itselleni virheelliseksi. Lapsen kehittyvälle askellukselle se voisi olla pahasta....
muut kirppikseltä ostetut tamineet kyllä kelpaa, jos ovat ehdottoman siistejä!

f
minä kait sanoin lapsen päikyssä, että meiän lapsella suurin osa vaatteista on kirppikseltä tai serkun vanhoja. ja vaatteet ei todellakaan ole mitään lumppuja, sellasia en kelpuuta kirppikseltä mukaani tai mitään nukkavieruja

koppis
Herran jestas! Jos hyvät kumpparit sait kirpparilta, niin onhan se sata kertaa järkevämpi ostos kuin kalliit uudet, joille ei edes joka vuosi ole kovin paljon käyttöä. Itse en karvakumppareita edes hankkinut, kun kohta saa siirtyä talvikamppeisiin. Kierrätys on fiksua! Ja sitä voi tehdä, vaikka olis "rikaskin" :;

Eihän tuo hoitotädeille kuulu mistä vaatteet ja muut on hommattu. Pääasia on että ovat sopivat ja tarkoituksenmukaiset. Ei mulle tulis mieleenkään alkaa selittelemään pk:ssa että tää on sitte kirpparilta ja tää ihan uutena normaalihintaan ostettu ja tää taas 70% alesta ja tää on tullu siskolta ja... :LOL:

:o
Voi pyhä jyssäys, elä missään nimessä laita kirppiskumppareita lapselle jalkaan. :eek: Lapsi kertoo vielä siellä mistä kumpparit on teille tullut, silloin teidän Täydellisyyden kulissit horjuu tosi pahasti, kääk.. Saatte köyhän leiman otsaan!!!!

Mut joo, tosissaan jos puhun, niin totta kai kirppiskumppareita voi käyttää =) Kierrätys on muodikasta ;)

Yhteistyössä