Voinko kieltäytyä lähtemästä työmatkalle (koulutustilaisuus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiva homma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiva homma

Vieras
Kun tilanne on se, että koulutuspaikkaan on jotain 150 kilsaa, ehkä vähän reilut matkaa mun luota. Koska asun paikassa, josta ei ole hyvät kulkuyhteydet, joudun menemään lähimpään kaupunkiin autolla (4o kilsaa) ja sen jälkeen junalla 100 kilsaa ja taas bussilla tuon reilun 50 kilsaa.

Koulutuspaikassa ois mahdollisuus yöpyä, mutta työpaikka ei suostu maksamaan mulle sitä. Koulutus kestää kolme päivää. Joten työpaikan mielestä mun pitäis kulkea joka helvetin päivä tuo matka auto-juna-bussiyhdistelmällä! Siihenkin saan vain junaliput talon puolesta.

Mä en todellakaan aio kulkea tuota matkaa joka hemmetin päivä. Koulutus alkaa aamulla klo 8 ja loppuu illalla joskus 19 jälkeen. Mullahan menis koko hemmetin yö matkustamiseen!

Voinko kiletäytyä lähtemästä? En aio myöskään maksaa itse yöpymistä (tekis jotain 200egeä).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saan normaalipalkan noilta päiviltä, siis 8 tunnista. Olen ainoa joka lähtee meiltä.

Ei kukaan tuollaiseen suostu normaalipalkalla. Sinähän olet hommassa kiinni 24 tuntia/vrk joka tapauksessa eli kuljet päivittäin tai yövyt siellä.

mà ainakin ihan ekaksi miettisin ettà onko mulle henkilòkohtaisesti tuosta koulutuksesta hyòtyà (esim jossain toisessa tyòpaikassa) . jos on, menisin kyllà, eihàn se viikkotoplkulla kestà

Saan normaalipalkan noilta päiviltä, siis 8 tunnista. Olen ainoa joka lähtee meiltä.

Sun pitäis saada vähintäänkin päivärahat ja kilometrikorvaukset. Ja kyllä ne majoituksetkin pitäis maksaa tollasessa tilanteessa, eihän tossa oo muuten mitään järkeä.

Onks kyseessä joku pikkufirman omistajajohtajapikkuhitler? Ei missään oikeassa toimita tuolla tavalla. Itsestään selvä, että ei ketään laiteta noin hankalaa yhteyttä käyttämään, jos on mahdollista mennä omalla autolla suoraan. Ja hotellit maksetaan tietysti.

Olenpa töissä eräässä sairaanhoitopiirissä.. Kuuluisko mun saada siis päivärahatkin palkan lisäksi? Ja niin, mun selitystä ei hyväksytty oman auton käyttämisen hyväksi, vaikka koetin selittää että aika mahdotonta tämä näin tulee olemaan.

Olenpa töissä eräässä sairaanhoitopiirissä.. Kuuluisko mun saada siis päivärahatkin palkan lisäksi? Ja niin, mun selitystä ei hyväksytty oman auton käyttämisen hyväksi, vaikka koetin selittää että aika mahdotonta tämä näin tulee olemaan.

Totta kai päivärahat pitää maksaa. Onpa siellä nyt ihme esimies sulla. Minkätasoinen ihminen kyseessä, siis esimiehesi?

Alkuperäinen kirjoittaja hullua:

Totta kai päivärahat pitää maksaa. Onpa siellä nyt ihme esimies sulla. Minkätasoinen ihminen kyseessä, siis esimiehesi?

Päivärahat on itseasiassa vähän monimutkaisempi juttu. Niitä ei ole pakko maksaa kenellekään ja se 40 euroa (vai onko se enemmänkin nykyään?) on vain enimmäissumma mitä voidaan maksaa jos päätetään päivärahaa ylipäätään maksaa.

Päivärahoja ei ymmärtääkseni tarvitse maksaa siinä tapauksessa, jos kyseessä on vapaaehtoinen "koulutus" tyyliin mennään laivalle, kuunnellaan yksi luento ja ryypätään loppuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Päivärahat on itseasiassa vähän monimutkaisempi juttu. Niitä ei ole pakko maksaa kenellekään ja se 40 euroa (vai onko se enemmänkin nykyään?) on vain enimmäissumma mitä voidaan maksaa jos päätetään päivärahaa ylipäätään maksaa.

Riippuu toki TES:istä, mutta onko oikeasti olemassa sellainen TES, joka ei tunne päivärahoja?

En kyllä käsitä, jos sellaisia TESsejä on, jotka eivät tunne päivärahoja.

Ellei oman käyttö tule mitenkään kuuloon, voit kulkea joka tapauksessa omalla autolla ja teet matkalaskun julkisten hintojen mukaan. Selvität, mitä bussit ja junat maksavat ja saat sen korvaukseksi. Jos siis on niin junttitouhua, ettet saa omalla autolla mennä. Ihan järjetöntä.

Kenelle selitit? Ihan outoa toimintaa.

Onks kyseessä joku pikkufirman omistajajohtajapikkuhitler? Ei missään oikeassa toimita tuolla tavalla. Itsestään selvä, että ei ketään laiteta noin hankalaa yhteyttä käyttämään, jos on mahdollista mennä omalla autolla suoraan. Ja hotellit maksetaan tietysti.

Sieltähän se tuli kovalla asenteella punaiset lasit omaavalta kommarilta ja taas päin persettä. Julkinen hallinto se kaiken näyttää siunaavan, koska tätä näytetään siis tekevän oikein sairaanhoitopiirissä.

Alkuperäinen kirjoittaja pienyrittäjä:

Sieltähän se tuli kovalla asenteella punaiset lasit omaavalta kommarilta ja taas päin persettä. Julkinen hallinto se kaiken näyttää siunaavan, koska tätä näytetään siis tekevän oikein sairaanhoitopiirissä.

Työntekijän vedättäminen on väärin, oli sitten kyseessä mikä puoluekanta tahansa =)

Yhteistyössä