Voinko joutua sossujen tarkkailuun kun en ota vastaa perheneuvolan apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järjestelmää epäilevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järjestelmää epäilevä

Vieras
itse olen hankkiutunu perheneuvolaan ja kävin haastattelussa jossa kysyttiin vaikka mitä, Nyt olen tullut siihen tulokseen etten tarvitse mitään apua jota sieltä tarjotaan, mielestäni ne eivät hyödytä tätä tilannetta millään lailla, saattavat jopa pahentaa ja oli itsellekin virhe hakea apua tuosta paikasta.
Lisäksi koko ongelmaa ei tällä hetkellä enää juuri olekaan.
He sanovat että on mun päätös jatkanko käyntiä, itse epäilen et onko ihan näin vaan onko siitä jotain seuraamuksia kuitenkin?

jos heidän mielestään lapsen kasvu ´ja kehitys vaarantuu, niin tekevät lastensuojeluilmoituksen. Yleensä kyllä kertovát asiakkaalle, jos ilmoituksen tekevät. Jos ovat sanoneet sulle että oma päätös jatkatko käyntejä, niin eivät varmaan ilmoittele minnekään.

Jos sinulle on sanottu, että voit itse päättää eikä lastensuojelusta tai avohuollon tukitoimista ole puhetta ollut, niin sitten voit aivan hyvin antaa paikan jollekulle muulle. Avuntarvitsijoita on paljon. Lastensuojelussa samoin, joten ei tarvitse miettiä, että sosiaalityöntekijät ehtisivät valvoa kenenkään asioita ellei aihetta huoleen todella ole.

Yhteistyössä