Voinko antaa "vauvalle" nakkikastiketta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tytti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tytti"

Vieras
Perheen nuorimmainen (1v2vkoa) on yhtäkkiä päättänyt, että vauvanruoat ei enää kelpaa. On siis syönyt jonkun aikaa samaa ruokaa kuin muukin perhe. Mutta nyt tänään on ruokana keitettyjä perunoita ja nakkikastiketta. Voinko antaa tätä tämän ikäiselle?

Hmm. kai se on rasvalla ja jauhoilla tehty ruskea kastike, jossa on reilusti suolaa ja tavallisia nakkeja? Itse en antaisi tuon ikäiselle, mutta ei kai sille periaatteessa mitään estettäkään ole.

[QUOTE="www";21933277]Toki jollei oo ainakaan kovin suolattua.[/QUOTE]

No en mä suolaa enää lisännyt, mutta nakit toki suolaisia ja kastikkeessa on vähän ketsuppia, joka on suolaista.

Mutta kaipa mä annan. Laitan vaikka vähemmän kastiketta ja enemmän perunaa.

Siitä vaan :) Voithan aina jatkaa pikkusen maidolla tai vedellä, jos tuntuu että on liian suolasta :) tuosta ei kauan mene kun hän popsii suoraan nakkia itse omasta kädestään :)

Tarviihan lapsetkin suolaa, esim. jodia ei lisätä ihan turhaan suolaan.
Suola sitoo nestettä elimistöön, senkin takia lapsi ei saa olla ihan suolattomalla ruokavaliolla.

Kaveri ei käytä suolaa ollenkaan ja niillä on lapset ihan mielettömiä hamstraajia, kun joskus saavat oliivipurkin ruokapöytään tai jossain juhlissa sipsejä. Suolan himo on silloin ihan jotain järkyttävää.
Luulisin, että tasainen suolan saati on terveellisempää, kuin satunnaiset suolapiikit, jotka rasittavat jo munuaisiakin.

Yhteistyössä