Voinko antaa käyttämättä jääneet e-pillerit ystävälleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köntys1234
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köntys1234

Vieras
Moi, ystäväni aloitti Stefaminelle-pillereiden syömisen pari kuukautta sitten ja mulla itsellä oli käytössä Tasminetta-pillerit, jotka oon lopettanut pari vuotta sitten. Multa jäi käyttämättä yksi täysi, aivan avaamaton paketti Tasminettaa (vanhenee 12/2017). Käsittääkseni Tasminetat on ihan samaa kamaa kuin nuo Stefaminellet, erona vaan se, että Tasminettoja syödessä pidetään 7 päivän tauko kun taas Stefaminelleissa on lumepillerit. Nuo pillerit kun on aika hinnakkaita niin voiko ystäväni syödä tuon multa jääneen Tasminetta-paketin ihan huoletta? Ei kai siitä mitään haittaa voi olla kun pillereissä on kuitenkin ihan samat määrät samoja hormoneja? Mitä ootte mieltä? Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Virallisesti resepti lääkkeet ovat henkilökohtaisia mutta epävirallisesti en näe ongelmaa miksi ei voisi pillereitä ystävä syödä. Itse ottaisin kyllä selvää onko se ok että tulee se viikon tauko eikä niitä lumelääkettä.

Minun mielestäni voi, tosin itse tekisin niin, että hän jättää taukoviikon väliin ja jatkaa suoraan näistä sinun pillereistäsi. Näin ei käy niin, että hormoniton aika venyy jostain syystä liian pitkäksi ja ehkäisyteho heikkenee.
Reseptilääkkeet tosiaan on henkilökohtaisia, mutta kuten jokainen e-pillerien käyttäjä tietää, niin useimmille vaan lätkäistään joku pillerimerkki sen enempää miettimättä. Vaikka hormonaaliset lääkkeet pitäisi määrätä henkilökohtaisten ominaisuuksien, esimerkiksi painon mukaan, niin nämä näyttää menevän enemmän niin, että kun joku merkki on in sitä määrätään kaikille. Joten tuskin se on niin vaarallista, mitä merkkiä syö. Sama teho niillä kaikilla pitää olla.

Yhteistyössä