Noniin, lääkärikäynti takana. Sain puhelinnumeron psykiatriselle sairaanhoitajalle. Lääkäri ei tehnyt mitään varsinaista diagnoosia, mutta epäili vahvasti masennusta. Tämän psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa voidaan sitten jutella myös mahdollisesta lääkityksestä, mikäli sellainen on tarpeen.
Neuvolan terveydenhoitaja lähetti hakemuksen perhetyöntekijästä. Tämä voisi käydä kotona esim. hoitamassa lapsia kerran viikossa, että minä saan nukuttua tai tehtyä kotitöitä. Olen vielä vähän epäuskoinen tämän palvelun suhteen: tuntuu tällä hetkellä sen verran raskaalta, etten tiedä miten jaksan aina koko viikon taas odottaa... Ja tietenkin kun on vieras ihminen, niin ei voi koskaan tietää, miten lapset suhtautuvat.
Lisäksi tulostin netistä päivähoitohakemukset. Aion hakea paikkaa tuolle 1,5-vuotiaalle. En vielä ole päättänyt olisiko parempi laittaa poika hoitoon pariksi päiväksi viikossa vai joka päivä osaksi päivää. Terveydenhoitaja lupasi omaltaosaltaan auttaa, jos meinaavat, ettei paikkaa saa näin nopeasti. Meidän lähellä on kyllä monta kaupungin päiväkotia, joten ehkä jossain niistä olisi tilaa.
En ole hakenut elatusmaksuja sossusta. Rahallisesti ei ole vielä ollut niin tiukkaa, että olisin tarvinnut rahat heti. Lastenvalvoja silloin sopimuksia tehdessä sanoi, että jos ei rahoja ole tullut seuraavan kuukauden alkuun mennessä, voi niitä hakea Elatusaputoimistosta. Käytännössä ei kyllä ole mitään tietoa, miten tämä toimii. Meillä olisi aika varattu Lastenvalvojalle ensi viikolla tämän uuden vauvan isyydentunnustamista varten, eiköhän tämä elatusmaksuasia selviä siellä samalla.
Tiedän kyllä, että kaikki helpottaa, kun aikaa kuluu. Myös esikoisen syntymän jälkeen oli todella rankkaa minulla henkisesti. Ehkä olen sitä sorttia, että reagoin voimakkaammin, en ehkä ole niin vahva kuin monet muut.
Kiitos vielä kaikille tuesta! Parempia aikoja odotellessa :flower: !