Voimakkaasti monirakkulaiset munasarjat ja raskaus, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyh

Vieras
Hei,

Tulin juuri gynekologin vastaanotolta, joka katsoi munasarjani ja ne ovat erittäin rakkulaiset. Olemme yrittäneet nyt vauvaa 9 kuukautta ilman tulosta. Lääkäri määräsi minulle terolutit ja sen jälkeen clomit.

ONko kenelläkään kokemuksia erittäin rakkulaisista munasarjoista ja raskautumisesta? Ihan paskaa tällainen, tuntuu niin toivottomalta ajatella niitä kaikki hoitoja, mitä tässä mahdollisesti joutuu käymään läpi :(.

Ei vissiin mulla kuitenkaan nuo voimakkaasti monirakkulaiset, mutta sama homma kuitenkin. Kaksi ylläriraskautta ja yksi clomeilla alkuunsaatu (yksi viiden päivän kuuri), jotta siinä mun historia Pco:n kanssa :) Eli eka raskaus oli yllätys, tokaa ei saatu alulle millään, jolloin nuo tutkimukset ja hoidot, ja kolmas jälleen ylläri :)

Pidän peukkuja sulle, että yhtä helposti alkais raskaus kuin mullakin!

Itselläni on myös PCO:n lievä muoto, mutta ystävä/tuttavapiiristä löytyy useampi, joilla on erittäin vaikea kyseisen sairauden muoto ja... kaikilla heillä on lapsia yksi tai enemmän. Toki meistä kaikki on saaneet jotain hoitoja, mutta on myös ollut luomuraskauksia tuloksettomien hoitojen jälkeen. En tiedä missä lääkärissä kävit ja mistä päin Suomea olet kotoisin, mutta itse kävin aikanani Helsingissä Felicetas-klinikalla Tarja Olkinuoran vastaanotolla. Suosittelen erittäin lämpimästi, hän on oikea monirakkulaisten munasarjojen asiantuntija.

Voimia teille ja positiivista mieltä keväälle!

Kiitos kaikille kannustuksesta <3. Itse olen nyt ihan maassa tästä, mutta mies taisi järkyttyä enemmän siitä tiedosta, että on erittäin todennäköistä saada kaksoset :D.

Toivottavasti terot tai clomit auttavat. Emme tosin ole harrastaneet liikaa seksiäkään, vaan lähinnä silloin kun on tehnyt mieli. Nyt taitaa alkaa melkoiset panokuukaudet, jahka saamme terot alkuun ;).

PCO täälläkin, todettu jo 20v sitten kun ensimmäistä lasta ei alkanut kuulumaan. Silloin ensimmäinen sai alkunsa 2 kk:n clomifeneilla ja toinen vuosia myöhemmin teroluteilla. Älä siis ollenkaan masennu, tämä vaiva on useimmiten hoidettavissa!

Mulla on aina ollut todella rakkulaiset munasarjat. Ensimmäinen ja toinen raskaus lähti kuitenkin helposti clomeilla. Kolmas lähti jo ilman mitään hoitoja ensimmäisestä kierrosta kierukan poistamisen jälkeen =) Ilmeisesti joko raskaudet tai ikä on helpottaneet omaa vaivaani. Onnistutte varmasti, älä hätäile. Ikäkin tosiaan vaikuttaa PCOhon, näin lääkäritkin ovat aina minulle sanoneet. Iän myötä munasolut vähenee ja vaiva helpottuu.

Mulla myös kovin rakkulaiset kummallakin puolella ja ilman ehkäisyä ollaan oltu yli 5v. eikä muuta tulosta kuin yksi tuulimunaraskaus ( luomusti ) -----> keskenmeno takana. Nyt ollaan hoidoissa, tai nyt on ollut muutaman kuukauden tauko kun jonottelen aukiolotutkimukseen..

Mulla kans ollut hoitona Terolutit, syöny putkeen jo yli puoli vuotta ja nyt taukoa tässä kierrossa niin eipähän meinaa kuukautisia taas kuulua.. Clomitkin määrätty ja ne on jo valmiina tuolla laatikossa..

Ap, yritä piristyä, nykyään on niin paljon hoitokeinoja apuna mutta ymmärrän sun fiilikset täysin. Oon itsekin kironnut tätä vaivaa kovasti mutta oppinut elämään sen kanssa kun eihän sille mitään voi. Uskon että jos meille on vauva tarkoitettu niin tulemme hänet saamaan elämäämme, vähän vaan saa tehdä enemmän töitä sen eteen kuin ihannetapauksissa.

Viimeksi muokattu:
Mulla on pcos ja kokemusta asiasta löytyy. Yritystä oli takana lähes vuosi ennen kuin menin lääkärille. Meillä on kolme lasta. Ensimmäisen alulle saattaminen vaati clomit. 2 seuraavaa tulivat ilman mitään lääkettä. Pco ei tarkoita samaa kuin lapsettomuus tai vaikeat hoidot. Jotkut voivat raskautua ilman lääkitystä, toinen vaatii lääkityksen ja kolmas jotain muuta hoitoa.

Masentua ei saa. Nyt vain yritystä clomeilla. Tsemppiä tulevaan!

Tutullani. Sai ekan lapsen ekalla kierrolla ja toista lasta yrittivät vuoden ennen kuin tärppäsi. Ilman hoitoja siis. Lääkäri oli tokaissut myöhemmin,, että ihme kun on tullut koskaan raskaaksi, kun oli niin rakkulaiset munasarjat.

mulla on ja ekan vuoden sisään 2km ja 1 tuulimuna. Sitten tutkimuksiin ja oli sitten kaikenmoista hormonihäikkää ja esikoinen saattiin ivf:llä. On myös tutkittu että pco saattaa aiheuttaa noita keskenmenoja ja söinkin sitten metformiinia heti hoitojen alettua. Nyt on 2 lasta ja toinen tuli luomusti.

Yhteistyössä