Voimakasta pahoinvointia ennen kuukautistenalkua (en raskaana)

  • Viestiketjun aloittaja kohta öklään
  • Ensimmäinen viesti
kohta öklään
Onko kellään? Mistä johtuu? Tämä alkanut nyt 33v:nä. Oikeesti lähden kohta oksentamaan. En ole raskaana ja pientä tiputtelua on monta päivää ennen kuukautisten alkua, mutta nyt useamman kerran on tullut tätä voimakasta pahoinvointia. Muutenkin kuukautisten aikaan tulee niin heikko olo. Enkä ole alipainoinen vaan reilusti ylipainoinen niin ei voi pienuuden piikkiin laittaa.
 
..
mulla sama homma... sitten palelen ja päätä särkee. Eli klassisia raskausoireita ja ei raskautta. Lääkäri pisti puhelimessa pms:n piikkiin ja sanoi että osa kärii pahoistakin oireista.

Mulla alkaa viisi päivää ennen menkkoja ja loppuu kuin seinään kun menkat alkaa.
 
35
Minä kun täytyin 35 alkoi pms oireet, kireys, alakuloisuus, vatsakipu, ripuli ja sitten kuukautiset tulee tosi usein ja milloin sattuu ja törkeän runsaina. En ole vielä lääkääriin saanut itseäni pakotettua, mutta luulen, että tämä on tätä ikääntymisen mukanaan tuomaa vaivaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mulla sama homma... sitten palelen ja päätä särkee. Eli klassisia raskausoireita ja ei raskautta. Lääkäri pisti puhelimessa pms:n piikkiin ja sanoi että osa kärii pahoistakin oireista.

Mulla alkaa viisi päivää ennen menkkoja ja loppuu kuin seinään kun menkat alkaa.
Tuota pms:ää epäilen itsekin. Ja nyt mainitsit niin kylmiä väreitä tulee muuten pintaan. Millähän nämä lievenisi?
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mulla sama homma... sitten palelen ja päätä särkee. Eli klassisia raskausoireita ja ei raskautta. Lääkäri pisti puhelimessa pms:n piikkiin ja sanoi että osa kärii pahoistakin oireista.

Mulla alkaa viisi päivää ennen menkkoja ja loppuu kuin seinään kun menkat alkaa.
Tuota pms:ää epäilen itsekin. Ja nyt mainitsit niin kylmiä väreitä tulee muuten pintaan. Millähän nämä lievenisi?
Ei kuulemma oikein hoitoa, hormonikierukka saattaa pahentaa tai lievittää. Kärsittävä vaan :(

Ja mulla vielä se, että olen itse 24 vuotta että ei vielä taida vanhenemiseen (ainakaan mun kohdalla ) liittyä.
 
millipilli
Mulla on tota ollut jo yläasteikäisenä ennen kuin pillereitä aloin syömään ja nyt sitten kahden raskauden välissä taas oli, mutta ei joka kierrossa. Tosi kiva kun saattoi viikkokin ennen menkkoja mennä yökkiessä aamulla
 
huhhuuh
Olen 4 lapsen äiti, viimeisestä synnytyksestä on kohta 5kk, parit menkat on tulleet, ja nyt alkoivat kolmannet ja on järkyttävää pahoinvointia, aivan samanlaista kun joka raskauden alussa.. mutta raskaana en voi olle, kiitos kondomien, mutta miksi tää alkaa vasta nyt tämä pahoinvointi, kun ei koskaan ennen ole ollut. Kivut ovat kyllä aina kuuluneet menkkojeni alkuun ja muuten yleisolo kuin pingotettu vieteri, huimaukset ym. Nyt on kivut poissa, mutta tää oksetus.. en oksenna, mutta kuvottaa koko ajan. Onko muilla??
 
kipua ...
Mulla ollut aina tosi kivuliaat kuukautiset. Vatsakipu alkaa muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua ja kestää sitten 3-4 päivää. Särkylääkkeet auttavat jonkin verran jos ne ottaa AJOISSA - muuten niistäkään ei apua. Huonoa oloa myös ja ripulia eli vatsa aivan sekaisin. Joinakin kertoina olen niin kipeä että on oltava poissa töistä ja aikoinaan myös koulusta olin kipujen takia poissa.

Tyttärellä, 12 v. myös todella kovat kuukautiskivut. Lisäksi myös vatsa menee sekaisin ja todella huono olo. Joskus myös oksentaa ja huimaa. Lääkkeet ei aina pysy sisällä vaan oksentaa ne(kin) ulos. Nytkin oli 2 pv poissa koulusta kun oli niin kipeä. Kurjaa kun nämä vaivat alkavat jo tuossa iässä.

Nämä hankalat kuukautiset taitavat olla tavallaan "sukuvika", ainakin meidän suvun naisilla on ollut hankalia vaivoja kuukautisten takia.
 
muumi
Alkuperäinen kirjoittaja kipua ...:
Mulla ollut aina tosi kivuliaat kuukautiset. Vatsakipu alkaa muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua ja kestää sitten 3-4 päivää. Särkylääkkeet auttavat jonkin verran jos ne ottaa AJOISSA - muuten niistäkään ei apua. Huonoa oloa myös ja ripulia eli vatsa aivan sekaisin. Joinakin kertoina olen niin kipeä että on oltava poissa töistä ja aikoinaan myös koulusta olin kipujen takia poissa.

Tyttärellä, 12 v. myös todella kovat kuukautiskivut. Lisäksi myös vatsa menee sekaisin ja todella huono olo. Joskus myös oksentaa ja huimaa. Lääkkeet ei aina pysy sisällä vaan oksentaa ne(kin) ulos. Nytkin oli 2 pv poissa koulusta kun oli niin kipeä. Kurjaa kun nämä vaivat alkavat jo tuossa iässä.

Nämä hankalat kuukautiset taitavat olla tavallaan "sukuvika", ainakin meidän suvun naisilla on ollut hankalia vaivoja kuukautisten takia.
Samat vaivat minulla, siskollani, äidillämme ja kaikilla tädeillämme eli suvussa kulkee. Endometrioosi diagnoosina, osalla pahempi, osalla lievempi versio samasta taudista. Itse olen kärsinyt 11 vuotiaasta asti. Kannattaa tutkituttaa teidät molemmat varuiksi.
 
tääläkin
Synnytyksen jälkeen alko mullakin nuo oireet kun menkat palas 5 kk synnytyksestä. Meilläkin ehkäsynä kumi, oon aatellu että ehkä se on siitä kun ei hormonaalista ehkäsyä...joka menkoissa pari ekaa päivää kuin ois kaamee krapula!!!
 
minäkin
Hei!Sama täällä, ennen menkkoja alkanut taas pahoinvointi.ikää 40- v. mutta oli välillä nuorempanakin samoja oireita.Nyt ihmettelin kun tuli taas paha olo aamuisin ja menkat alkoikin nyt jo 4-5 päivää aikasemmin eli etuajassa alkoi menkat.Ja paleltaa koko ajan!ja aika paljon tulee nykyisin voutoa...iän mukana tulleita muutoksia.ja minulla voi nousta lämpöä 37, 5 asteeseen...se kuulemma ihan normaalia.
 
Ego
Ennen raskautta oli kauheen kivuliaat nuo. Muuta ei ollut. Raskauden jälkeen kipui ei ole mutta tullut päänsäryt, huimaukset (eka merkki että kohta alkaa) ja pahoinvointi, ei kuitenkaan pahana. Hormoonitasapainosta johtuupi, kertoi th.
 
"viaton"
mulla myös pahoinvointia ja ripulia, nyt tuli ihan ensimmäistä kertaa tämmönen, olen 15. toivottavasti ei joka kerta ala olla tämmöstä :(
Mulla myöskää oo koskaa aikasemmin ollu mutta nyt sitte ilmeni(oon18) ja ihmettelin kauan aikaa että miks mulla on ripulilla ja oksettaa ni parin päivän päästä alko menkat ja loppu pahoinvointi.. luulin ekaks saaneen tartunnan tuttava perheestä mutta ei, toivottavasti ei jatku aina tämmönen! :(
 
"qwerty"
Pms oireita ollut ennen menkkoja jo pidempään, mutta nyt 17-vuotiaana ekaa kertaa menkkojen alettua ihan kamala olo oksettaa ja vatsa sekasin. Ei niinkään kipuja vaan niin törkeen huono olo, onko mitään apu keinoja?
 
vierailija
Ikää jo mittarissa 52 v ja hormonikierukka. Pienet menkat koko ajan. Pahoinvointi, ripuli, huimaus ja oksentaminen viikko ennnen menkkoja. Etupäässä aamulla kuin olisi raskaana. Turvottaa ja väsyttää. Kovat ilmavaivat. Sydän muljahtelee. Kylmäväreen helteelläkin. Ahdistaa ja asiat huolestuttaa/pelottaa herkemmin.... B vitamiini ja serotoniikin käytössä. Liikun kolme kertaa viikossa. Nukun hyvin. Paino nousee herkästi. Työssäkin pitäis jaksaa ja perheestä pitää huolta.

Menkkojen jälkeen taas elämä hymyikee..... Sais siis jo loppua.

Onko tämä nyt sitä menopaussia.... vai mitä....
 
vierailija
Onko kellään? Mistä johtuu? Tämä alkanut nyt 33v:nä. Oikeesti lähden kohta oksentamaan. En ole raskaana ja pientä tiputtelua on monta päivää ennen kuukautisten alkua, mutta nyt useamman kerran on tullut tätä voimakasta pahoinvointia. Muutenkin kuukautisten aikaan tulee niin heikko olo. Enkä ole alipainoinen vaan reilusti ylipainoinen niin ei voi pienuuden piikkiin laittaa.
On. Ja raskaana en oleole,koska en ole ollut aikoihin miehen kansa.
 
vierailija
Hei!Sama täällä, ennen menkkoja alkanut taas pahoinvointi.ikää 40- v. mutta oli välillä nuorempanakin samoja oireita.Nyt ihmettelin kun tuli taas paha olo aamuisin ja menkat alkoikin nyt jo 4-5 päivää aikasemmin eli etuajassa alkoi menkat.Ja paleltaa koko ajan!ja aika paljon tulee nykyisin voutoa...iän mukana tulleita muutoksia.ja minulla voi nousta lämpöä 37, 5 asteeseen...se kuulemma ihan normaalia.
Paleltaa,huimaa,etoo... Olen 45v ja pidän kirjaa menkoista,joten tiedän,että ne alkaa ihan lähipäivinä. Rinnat tosi kipeät. Neljä lasta minulla,kolme yli kaksikymppistä ja kotona murkku. Mielialaa olen oppinut säätelemään,että en pura muihin pahaa oloa,jota menkat aiheuttaa.
 

Yhteistyössä