Voimakas syke yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelästyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelästyi

Vieras
Oon heränny nyt kolme-neljä kertaa vuoden sisään painajaisen jälkeen siihen, että sydän lyö todella hitaasti, syke luokkaa 30-35 ja todella kovaa kuuluu korvissa. Stressiä on ollut riittämiin. Vuosi sitten EKG otettu raskausaikana(itse otin huvikseen harjoittelussa) ja oli normaali. Paineet on matalat n.100/65, raskausaikoina matalimmillaan 80/40. Huimaa välillä. Yöllä iskee kauhea pelko kun syke niin matala ja sitten hengittelen nopeasti ja käyn juomassa vettä, joka korjaa tilanteen ja sitten en saa unta ja syke pyörii jossain 120-140 välillä. Normisti syke levossa 50-60, rasituksessa nousee kyllä, mutta meinaa tulla huono olo, kun syke yli 130. Tiedän ettei kaksplus ole mikään lääkäripalsta, mutta ajattelin josko jollain muulla olisi ollut samantyylistä?

Oliko noi matalat sykkeet raskausaikana? Lapsi on voinu painaa tietyjä hermoja tai suonia.

Onko sulla vieressä joku nukkumassa? Osaisko sanoo onko sulla yöllö hengityskatkoja? Uniapnea? Siihen kuuluu hengityksen katketessa painajaiset, hikoilu, matala syke, hikoilu, sit säikähtäen kroppa herättää ja syke pomppaa.
Isot kita/nielurisat voi painaa yöllä. Tai jos on ylimääräisiä kiloja, jolloi pienikin laihdutus yleensä auttaa.

Ihmisellä voi myös olla rytmihäiriöö, johtumishäiriöö sydämessä. Yleensä vaaratonta jos ei aiheuta oireita.

Minulla normaali leposyke 38. Todella alhainen siis myös, mutta luulen ,että sulla iskee sen takia paniikki, kun huomaat sykkeesi olevan matala, joten alat ns panikoimaan ja kehosi alkaa käydä ylikierroksilla jolloin syke nousee.
Verenpaineesi on myös matala, matalasyke kielii siis siitäkin... Mitään huolta ei pitäisi olla, jos syke kuitenkin muuten on 50-60 luokkaa, sillä syvässä unessa se voi laskea hyvinkin matalalle. Minullakin matala verenpaine ja huimauskohtaukset arkipäivää. Multa kanssa ekg otettu eikä mitään hälyyttävää ole löytynyt. Toki liikun paljon, joten se laskee leposykettä ja verenpainetta myös.

Jos asia häiritsee ja pelottaa sinua, niin tietty kannattaa hakeutua tutkimuksiin jolloin lääkärit selvittävät syyn, jos jotain selvitettävää on. Tsemppiä!

Yhteistyössä