Voimakas kipu rinnassa 17 vuotiaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuakaipaava--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuakaipaava--

Vieras
Hei,

Minulla on ollut jo useamman kuukauden oikea rinta tosi kipeä.
Minulla on välillä turvonnut rauhaset rinnoista, jolloin rinnat ovat myös arat. (rinnan yläosassa)
Nyt kuitenkaan ei ole sama juttu. Se on samasta kohti turvonnut joo, mutta kipu on jotain ihan älytöntä.
Kun painelen rintaa, se on koko rinnan yläosasta turvonnut, ja sisällä tuntuu patti. Patti oli alussa paljon pienempi mitä nyt on. Ja myös kipu on lisääntynyt ihan sietämättömäksi.
Mummini kuoli syöpään ja äidilläni oli nuorena kasvain, ja siksi olen aika säikkynä tästä.
Olen menossa ensi viikolla lääkäriin, mutta onko kenelläkään mitään omakohtaisia kokemuksia vastaavasta? :-(

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Sinulla voi olla tulehtunut cysta tai paise ja siitä selviät lääkkeillä tai tyhjennyksellä. On äärimmäisen harvinaista, että sinun ikäselläsi olisi rintasyöpä. Onko sinulla kuumetta, se ainakin on merkki rintatulehduksesta. Lakkaa painelemaa, se ärsyttää ja kipeyttää vielä enemmän. Hyvä, että pääset nyt lääkäriin, niin saat hoidon vaivaasi, joka varmankin selviää ultraäänikuvauksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Röntgenhoitaja;11388062:
Sinulla voi olla tulehtunut cysta tai paise ja siitä selviät lääkkeillä tai tyhjennyksellä. On äärimmäisen harvinaista, että sinun ikäselläsi olisi rintasyöpä. Onko sinulla kuumetta, se ainakin on merkki rintatulehduksesta. Lakkaa painelemaa, se ärsyttää ja kipeyttää vielä enemmän. Hyvä, että pääset nyt lääkäriin, niin saat hoidon vaivaasi, joka varmankin selviää ultraäänikuvauksella.

Eipä sitä kärsi juuri painellakaan. Lämpöä on ollut nyt kyllä jonkin aikaa semmoinen 37.4, normaalisti 36.5 korkeintaan..
Pelottaa kamalasti huominen, silloin on siis lääkäri. En epäilekään rintasyöpää mutta ei tämä kai ihan normaalia ole :-(
Kiitos viestistäsi!

Eipä sitä kärsi juuri painellakaan. Lämpöä on ollut nyt kyllä jonkin aikaa semmoinen 37.4, normaalisti 36.5 korkeintaan..
Pelottaa kamalasti huominen, silloin on siis lääkäri. En epäilekään rintasyöpää mutta ei tämä kai ihan normaalia ole :-(
Kiitos viestistäsi!

Ole hyvä vaan. Älä turhaan pelkää, vaivasi saadaan varmasti nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Mutta kuten huomaat, kannattaisi mennä lääkäriin heti, kun jokin alkaa vaivata, ihan turha pitkittää ja kasvattaa pelkoa sisällään. Hoitohenkilökunta on sitä varten, että hoitavat eikä tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan (eikä turhia käyntejä, jos jokin vaivaa, vaikka sitten vaan mieltä). Kerrohan sitten, mikä vaivaksi paljastui!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Röntgenhoitaja;11389412:
Ole hyvä vaan. Älä turhaan pelkää, vaivasi saadaan varmasti nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Mutta kuten huomaat, kannattaisi mennä lääkäriin heti, kun jokin alkaa vaivata, ihan turha pitkittää ja kasvattaa pelkoa sisällään. Hoitohenkilökunta on sitä varten, että hoitavat eikä tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan (eikä turhia käyntejä, jos jokin vaivaa, vaikka sitten vaan mieltä). Kerrohan sitten, mikä vaivaksi paljastui!

Jep, näinhän se on. Minulla todettiin cysta, mutta ei ole syöpää aiheuttavaa ja ei siis syytä huoleen. Nyt vaan seurataan ja käyn välillä ultrassa ja katsotaan kasvaako se. Tällä hetkellä ei ainakaan vielä tarvitse tyhjentää. :)

-aloittaja

Yhteistyössä