voikohan lapsen koulua vaihtaa..

  • Viestiketjun aloittaja "tiinu"
  • Ensimmäinen viesti
"tiinu"
jos on pari vuotta ollut kiusaa/yksinäisyyttä (pieni koulu), noin 10km päässä olevaan toiseen kouluun? opettajiin,kuraattoriin jne ollaan yhteyksissä oltu, kuitenkaan oikein asiat eivät ole muuttuneet...
 
"tiinu"
Olen puuttunut asiaan kokoajan. Puhunut vanhemmillekin. Välillä asia tilapäiseesti paranikin, mutta vain hetkellisesti, sitten taas tullut tilanne, ettei tyttö "mahdu joukkoon". Soitan siis sille toisen koulun rehtorille.
 
"vieras"
Kyllä voi vaihtaa.Jokainen voi valita,missä koulunsa käy,mutta sitten koulukyydit on itse järjestettävä (jos sellaista tarvii) Kaupunki tarjoaa kyydin vain lähikouluun.Kysy neuvoja esim. koulusihteeriltä.
 
vieras 2
Kyllä koulukyydin voi saada muuallekin kuin lähikouluun, jos on vain pätevä syy. Koulukiusaaminen on sellainen. Ainakin itse lähtisin siitä, että kunnan on korvattava koulukyyti, koska ei ole saanut korjattua tilannetta nykyisessä koulussa.
 
"tiinu"
kiitos kaikille vastauksista!! toivottavasti asia järjestyy eikä tätä vähäteltäisi.. kuitenkaan opettaja ei aina kaikkea näe eikä usko vaikka sanoisi.. esim joku kerta kun tyttö meni sanomaan opettajalle ettei häntä oteta mukaan, opettaja sanoi, että "ei saa olla niin herkkänahkainen"..
 
[QUOTE="vieras";27870897]Kyllä voi vaihtaa.Jokainen voi valita,missä koulunsa käy,mutta sitten koulukyydit on itse järjestettävä (jos sellaista tarvii) Kaupunki tarjoaa kyydin vain lähikouluun.Kysy neuvoja esim. koulusihteeriltä.[/QUOTE]

Ei sitä voi aina tosta vaan itse valita jos haluaa muuhun kouluun. Riippuu onko tilaa,riittävätkö perusteet jne. Mikään itsestäänselvyys se ei ole.
 

Yhteistyössä