Voiko yksityiseltä lääkäriasemalta pyytää kaikki minusta 10v aikana otetut labrat vaikka en ole enää asiakas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voinko pyytää ne itse vai pyytääkö lääkäri? Lieköhän tuo miten kallista? Kunnallisella puolella minulla epäillään nyt yhtä kasvainta labratulosten perusteella ja kiinnostaisi tietää lieköhän tämä ollut minulla jo kauan. Olen käynyt entisen työpaikkani kautta vain tuolla yksityisellä asemalla sitä ennen joten kunnallisella vanhoista labroistani ei ole mitään tietoa. Kiinnostaisi tietää onko nuo tietyt arvoni olleet jo silloin lähes 10vuotta sitten yli viitteiden ja syyksi siihen olen saanut stressin.

Soita ja kysy. Itse kävin hakemassa (ihan ilmaiseksi) entisen työpaikkani lääkäriasemalta omat muutaman vuoden takaiset kokeiden tulokset vertailun vuoksi toiselle lääkärille. Ihan vastaanotosta tulostivat ne mulle.

No kyllä mun mielestä pitäis saada ihan ilmaiseksi. Vai oletko saanut niistä tulostetta silloin, kun ne on otettu. Voihan toki olla, että lääkäriasema on vaihtanut tietokonejärjestelmää ja joku joutuu etimään ne arkistosta. Noissa kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa ymmärtäisin, jos ylimääräisestä työstä menisi kohtuullinen maksu.

Yhteistyössä