Voiko vuokraisäntä vaatia jälkikäteen yli kahden vuoden ajalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä yh

Vieras
sähkölaskut maksettaviksi?

Vuokrasopimuksessa lukee, että minun kuuluu maksaa sähkö, mutta laskut menee hänelle. Olemme aiemmin niistä kyllä jutelleet, mutta hän ei ole niitä minulle toimittanut tai minua laskuttanut. Nyt hän sanoi, että mitäs jos maksaisit niitä takautuvasti, vaikka osissa :O Niin, mukava jouluyllätys :(

Jep, jos olet vetänyt nimesi tuollaiseen, niin joudut maksamaan. Tee sopimus, ettei mene riitautetuksi, jolloin joudut myös maksamaan korkoja. Vaikka vuokranantaja ei ole toimittanut laskuja, olet ollut tietoinen siitä, että sähkö ei sisälly vuokraan. Valitettavasti, vaikka vuokranantaja ei ole toiminut asiassa asiallisesti, joudut maksamaan laskut. Pyydä niistä laskuista kuitenkin kopiot.

Kyllä siihen varmaan on oikeus. Sinä olet kuitenkin tiennyt alusta saakka, että sähkö kuuluu maksettavaksesi (eri asia tosin lukeeko tämä sopimuksessa vai onko vain suullinen sopimus?). Varmaan jos asiaa puitaisiin oikeudessa, todettaisiin, että sinun olisi pitänyt itse vaatia nähdä sähkölaskut säännöllisin väliajoin, koska on tiedossa että sähkö tavallisesti maksetaan kuukausittain tai esim. 3kk välein.
Mutta älä mihin tahansa suostu. Kyllähän vuokranantajalla on oikeasti ne tositteet sähkölaskuista tallella? Mitään tekaistuja summia hän ei saa sinulta vaatia! Ja maksuajan erääntyneistä maksuista on oltava pitkä ja joustava, koska on pitkälti vuokranantajan syytä, ettet ole saanut niitä ajoissa hoitaa. Tässähän nimittäin koko ajan juoksee uudet sähkölaskut ja ainakin niitä kannattaisi alkaa maksamaan ihan reaaliajassa ja niitä erääntyneitä sitten toooooosi pitkällä maksuajalla.

No mikset ole tänä KAHTENA vuotena kysellyt itse sähkölaskujen perään?
Ihmeellistä, ettei vuokranantaja ole niitä sinulta laskuttanut.. mutta maksettava ne on.
Meillä vuokralaiset tekee aina oman sopimuksen sähkölaitoksen kanssa..

[QUOTE="elektra";22685404]Vuokrasopimuksessa lukee, että Sinun kuuluu maksaa sähkö, mutta laskut menee hänelle, eikö ole selvästi ?[/QUOTE]

Hän on sanonut kokoajan, että katsotaan nyt.. kun olen kysellyt, että kuinkas sähkölaskujen laita. Luulin, että hän antaa niiden olla ja makselee itse. En mitenkään pysty niitä maksamaan, se on totuus. Olemme jo nyt joutuneet kitkuttelemaan tosi paljon. Ei ole ollut vara ostaa lapselle edes luistimia. Veti kyllä mielen tosi apeaksi. Tämä on iso vanha talo ja sähkölaskut ei ole mitenkään kohtuullisia. Ei tule uni kyllä muutamaan yöhön, kun tätä nyt pähkäilen yksikseni.

Kuluttajansuoja asiamieheen yhteys. Joissain tapauksissa tää lasketaan vuokranantajan tappioksi.
On luopunut oikeudestaan saada rahat kun ei ole niitä asiallisesti ja ajoissa vaatinut.

Kysy vuokraantajalta, eikö se sähkölasku sisältänytkään siihen vuokraan? Kuluttajansuojan asiamieheen yhteys. Vuokranantajan moka jos ei osannut aiemmin sanoa minkä verran se sähkölasku onkaan...

[QUOTE="vieras";22685563]Kysy vuokraantajalta, eikö se sähkölasku sisältänytkään siihen vuokraan? Kuluttajansuojan asiamieheen yhteys. Vuokranantajan moka jos ei osannut aiemmin sanoa minkä verran se sähkölasku onkaan...[/QUOTE]

Kun järkyttyneenä kyselin, että miten paljon ja milloin minun pitää maksaa, niin ei hän osannut sanoa vielä. Totesi vain, että vuokrasopimuksessa lukee, että sähkö ei sisälly vuokraan.

Minun vuokrasopimuksessani lukee että sänkölasku ei kuulu vuokraan. Vuokranantajan kanssa kuitenkin, vuokranantajan ehdotuksesta, sovimme, että sähkö kuuluu myös vuokraan. Tästä on vuosia. Ei kai vaan nyt ole käynyt niin, että tämä vuokranantaja pimittää näitä laskuja ja kun jonain päivänä irtisanon sopimuksen, pamahtaa vuosien sähkölasku maksettavaksi? :O Ei kai näin voi menetellä? Samankaltainen tilanne kuitenkin kuin aloittajallakin.

Minun vuokrasopimuksessani lukee että sänkölasku ei kuulu vuokraan. Vuokranantajan kanssa kuitenkin, vuokranantajan ehdotuksesta, sovimme, että sähkö kuuluu myös vuokraan. Tästä on vuosia. Ei kai vaan nyt ole käynyt niin, että tämä vuokranantaja pimittää näitä laskuja ja kun jonain päivänä irtisanon sopimuksen, pamahtaa vuosien sähkölasku maksettavaksi? :O Ei kai näin voi menetellä? Samankaltainen tilanne kuitenkin kuin aloittajallakin.

Vuokraajan kuuluu maksaa ja sisältyy vuokraan on kyllä kaks ihan eri termiä, vähän sisälukutaitoa plz.

aina kannattaisi kaikki kirjoittaa paperille.. ilkeitä tilanteita jälkikäteen selvitellä.

[QUOTE="höh";22686457]aina kannattaisi kaikki kirjoittaa paperille.. ilkeitä tilanteita jälkikäteen selvitellä.[/QUOTE]

Jos minulle ei toimiteta laskua, niin kuinka kummassa voisin sen edes maksaa? Mielestäsi vuokranantaja voi toimi näin kuin kerroin?