Voiko vasta 10kk ikäinen jo inhota puuroa?

  • Viestiketjun aloittaja pirpana
  • Ensimmäinen viesti
pirpana
Lapselle ei ole vajaaseen viikkoon enää maistunut puuro. Ei illalla, eikä aamulla. Laitetaan sekaan vauvansoseita, kiisseliä tai mitä hyvänsä, niin ei maistu. Ja eri lajeja on kokeiltu. Ruokavälit 2-3h (pidensin kun ajattelin ettei sit ole viel nälkä mut ei oikeestaan auta), eikä napostele väliaikoina mitään.

Missähän vika?
Jogurtti (maustamaton+kiisseliä,sosetta tmv) kelpaa, mut ei kai se kovin kauan nälkää pidä? Onko lapsen hyvä syödä leipää, paljon? Sekin yleensä jotenkin maistuu. Jotenkin syö kaikkinensa huonommin nykyään kuin ennen.. ateriavälit vaan tuntuu kasvavan. Vähän alkaa huolestuttaa.

Lounas ja päivällinen menevät vaihtelevasti, mut pitää ruokailuvälin olla tosiaan kolmekin tuntia et ruokailu onnistuu.

Olisiko vinkkejä?
 
Meillä on ainakin kausia, jolloin ruoka maistuu olipa mitä vaan ja sitten taas ei meinaa mikään kelvata... nyt on taas hammas juuri puhjennut ja ehkä sekin vaikuttaa - ruoka menee vähän huononlaisesti. Eiköhän se taas jossain vaiheessa maistu paremmin... :whistle: Niin ja poitsu 10½kk
 
vieras
Meillä kanssa tytöllä loppui reilun vuoden iässä puuron syönti kuin seinään.. Yökki vaan sitä.. Nyt on 4-vuotias ja lempiruoka on nykyään puuro, sitä haluaisi aina, joten ehkä teilläkin aikaa myöten vielä alkaa siitä tykkäämään =)
 
pirpana
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
voi...
meillä esikko lopetti puuron syönnin tuohon ikään..
mannapuuro ja puolukkapuuro on ainoat mitkä on uponneet tuon iän jälkeen..
ikää neidillä on 6,5vuotta...
muut puurot saa aikaan yökkäyksen
Mannapuurokaan ei mene enää meillä.. kääntää pään pois. Joskus saanut harhautettua lelulla, lehdellä tmv muttei enää.
Ehkä täytyy sit siirtyä muroihin, jos niitä nyt yhtään terveellisiä löytyy.
Mitä aloit itse sitten syöttämäään?
 
pirpana
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Varmaan hoksannut, että parempaakin on saatavilla.
ei olla herkkuja paljon annettu kuin joskus ruoan jälkeen saa kavipöydässä "omia" keksejä, naksuja tai muuta. Mutta luulen, että neiti on huomannut mitä kaikkea hyvää on olemassa, ja epäilen, että mummolassa antaneet herkkuja muutenkin kuin syönnin jälkeen :) Siellä tapana ainakin muille lapsenlapsille antaa tyyliin pullaa jos ruoka ei maistu. Tai antaa pullaa eka ja ihmetellä miksi ruoka ei maistu..

ääh, mitäs tekis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpana:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
voi...
meillä esikko lopetti puuron syönnin tuohon ikään..
mannapuuro ja puolukkapuuro on ainoat mitkä on uponneet tuon iän jälkeen..
ikää neidillä on 6,5vuotta...
muut puurot saa aikaan yökkäyksen
Mannapuurokaan ei mene enää meillä.. kääntää pään pois. Joskus saanut harhautettua lelulla, lehdellä tmv muttei enää.
Ehkä täytyy sit siirtyä muroihin, jos niitä nyt yhtään terveellisiä löytyy.
Mitä aloit itse sitten syöttämäään?

muroja, leipää, hedelmiä, jogurttia...
sit suurin herkku oli muussattu banaani ja maustamaton jogurtti jotka itse sekoitin...siinä oli niitä kokkareita matkassa etten siis ihan sileeksi muussannu sitä banskua
 

Yhteistyössä