Voiko vanhus syödä juhlissa kylmäsavulohta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Raskaana ei ole kukaan juhlissa, mutta mummo on jo 90 v. Voiko mummo siis syödä kylmäsavulohta (tyhjiöpakattua ja siksi kai listeriariski) jos on "terve". Muistaakseni eräs tuttu joskus sanoi, ettei vanhainkodissa saa lainkaan tarjoilla listeriariskin omaavia elintarvikkeita.

[QUOTE="vieras";26315466]Siinä vaiheessa kun olen saavuttanut 90 vuoden iän, aloitan jokapäiväisen kessuttelun. Sitä ootellessa tyydyn juhlapolttamiseen :P[/QUOTE]

hyvin puhuttu,

mä syön savulohta ja savunautaa päivät pääksytysten ja saatan ottaa lopuksi pikku napsun, soziaalitantat saa multa pitkät

[QUOTE="auts";26315512]En halua olla tappamassa täysjärkistä vanhusta, joka on monille tärkeä. Listeriaan kuoleminen on varmasti kurjaa.[/QUOTE]

Olisit varmasti Guinnessin ennätyskirjassa ensimmäisenä listeriamurhaajana :D

[QUOTE="auts";26315512]En halua olla tappamassa täysjärkistä vanhusta, joka on monille tärkeä. Listeriaan kuoleminen on varmasti kurjaa.[/QUOTE]

Siis kyllä mun äidin palvelutalossa tarjotaa kalaa vaikka missä muodossa parikin kertaa kuukaudessa. Taitaa olla ihan turhaa pelottelua kokonaan.

"Tappamassa" on aika rajuin sanankääntein ilmaistu ajatus. Riskin aiheuttaminen kuulostaa jo eri asialta - mutta aiheutatko riskin, jos savulohi on tarjolla? Onko sitä pakko syödä?

Onkohan varmaa, ettei tarjolla olevista ruoista voi saada mitään muuta mikrobia?

Yhteistyössä