Voiko vajaa 5kk vauvalle antaa maissinaksuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettinen

Vieras
meillä poju siis ensi viikolla 5kk ja luin tuolta vauva-lehden sivuilta että jotku oli antanu samanikäisille maissinaksuja naposteltavaksi..

Mietytti sitten vain että uskalitaiskohan sitä itse antaa? Pojalla ei ole vielä hampaita, mutta tulossa vissiinkin on kun pureskelee kaikkea niin kovasti..

Auttakaa minua kokeneemmat :)

Alkuperäinen kirjoittaja miettinen:
meillä poju siis ensi viikolla 5kk ja luin tuolta vauva-lehden sivuilta että jotku oli antanu samanikäisille maissinaksuja naposteltavaksi..

Mietytti sitten vain että uskalitaiskohan sitä itse antaa? Pojalla ei ole vielä hampaita, mutta tulossa vissiinkin on kun pureskelee kaikkea niin kovasti..

Auttakaa minua kokeneemmat :)

nehän on pelkkää maissia. me annettiin 4kk ikäiselle niitä, siis meijän lapsille annettiin tuossa iässä...

Miksi tuon ikäiselle annetaa naposteltavia, miksi täytyy edes OPETTAA naposteluun? Ymmärrän kyllä jos silloin tällöin sormiruokana saa maistaa, mutta selittäkää joku minulle miksi noita ravinto-arvottomia naksuja äidit lapsilleen antavat ja joskus vielä oikein "kilpaillaan" kenen lapsi on niitä on nuorimpana saanut... Noista on niin lyhyt matka isompana sipseihin yms. Eikö kannattaisi pitää lapsi mahdollisimman kauan erosta kaikesta turhasta syömisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Miksi tuon ikäiselle annetaa naposteltavia, miksi täytyy edes OPETTAA naposteluun? Ymmärrän kyllä jos silloin tällöin sormiruokana saa maistaa, mutta selittäkää joku minulle miksi noita ravinto-arvottomia naksuja äidit lapsilleen antavat ja joskus vielä oikein "kilpaillaan" kenen lapsi on niitä on nuorimpana saanut... Noista on niin lyhyt matka isompana sipseihin yms. Eikö kannattaisi pitää lapsi mahdollisimman kauan erosta kaikesta turhasta syömisestä?

Ja mielestäsi mitä turhaa tuossa on? Sama kai se on missä muodossa sitä maissia antaa, etenkin, jos vauva tykkää sitä ihan itse syödä.

Niin siis minun tarkoitusperäni tässä kysymyksessäni oli nimeomaan se, että lapsi saisi syödä jotain ihan oikeaa syötävää itse. Ei tullut mieleenkään, että haluaisin antaa pojalle maissinaksuja, jotta hän oppii napostelemaan, ja siirtyy myöhemmin sipseihin..

Olen noista maissinaksuista kuullut, että ovat vauvalle hyvää napsittavaa ja olisi kiva antaa hänen syödä niitä esim. kun itse syömme päivällistä ym.

Mikään kiire minulla ei ole niitä antaa. Halusin vain kuulla mielipiteitä että antaisitteko te noin pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis minun tarkoitusperäni tässä kysymyksessäni oli nimeomaan se, että lapsi saisi syödä jotain ihan oikeaa syötävää itse. Ei tullut mieleenkään, että haluaisin antaa pojalle maissinaksuja, jotta hän oppii napostelemaan, ja siirtyy myöhemmin sipseihin..

Olen noista maissinaksuista kuullut, että ovat vauvalle hyvää napsittavaa ja olisi kiva antaa hänen syödä niitä esim. kun itse syömme päivällistä ym.

Mikään kiire minulla ei ole niitä antaa. Halusin vain kuulla mielipiteitä että antaisitteko te noin pienelle.

Sama se on syökö maissia vai kurkkua. Noi maissinaksut vaan on helpompia syödä kun sulavat suuhun, enkä ole kenenkään kuullut tukehtuneen niihin. Niissä ei siis ole mitään muuta kuin maissia, ei suolaa tai lisäaineita. Meillä ainakin oli huomattavasti helpompi sukupäivällisillä antaa sellainen pienelle käteen natusteltavaksi kun ite syötiin, kuin rauhottaa vähän väliä huutavaa vauvaa. Vanhempien esimerkki siinä napostelussa enemmän painaa kuin satunnaiset maissinaksut...

Voi antaa 4kk alkaen jos saa kiinteitä. Muuten 6kk tietty. On hyviä eikä mitään tekemistä napostelun kanssa. Erittäin hyvää sormiruokaa ja opettaa vauvaa syömään itse ja karkeampaa ruokaa kuin sose.