Voiko uimataidottoman lapsen kellukkeilla päästää lastenaltaaseen oman vanhemman valvomatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oletteko päästäneet uimataidotonta lastanne lastenaltaaseen kellukkeilla, jossa yltää joka kohdasta jalat pohjaan, niin että itse ette ole valvoneet lainkaan? Paikalla on paljon muita lapsia ja aikuisia altaassa? Minkäikäisen uimataidottoman voi päästää? Onko väliä onko 4, 5 vai 6 vuotias uimataidoton? Vai täytyykö noissa maauimaloissa olla aina oma vanhempi valvomassa lastenaltaassa?

Miten olette tehneet itse ja miten muut tietämänne vanhemmat toimivat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletteko päästäneet uimataidotonta lastanne lastenaltaaseen kellukkeilla, jossa yltää joka kohdasta jalat pohjaan, niin että itse ette ole valvoneet lainkaan? Paikalla on paljon muita lapsia ja aikuisia altaassa? Minkäikäisen uimataidottoman voi päästää? Onko väliä onko 4, 5 vai 6 vuotias uimataidoton? Vai täytyykö noissa maauimaloissa olla aina oma vanhempi valvomassa lastenaltaassa?

voisitko käyttää omaa järkeäsi. ei tietenkää voi jättää

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jos omat vanhemmat eivät tuon vertaa välitä, millä perusteella ne sivulliset välittäisivät? :snotty:

Niin eihän ne sivulliset tietenkään katso muiden lapsia ja onko ne vieraat vielä pinnalla. Siitä tässä onkin kyse.

Voiko mielestänne jättää uimataidottomat lapset keskenään lastenaltaaseen niin, ettei itse ole vahtimassa eikä ole näköyhteyttä heihin. On kuitenkin kellukkeet?

No ei voi jättää uimataidotonta valvomatta veden ääreen saati sitten veteen, oli kellukeet tai ei! Eikä ole väliä minkä ikäinen lapsi on kyseessä, eikä sillä kuinka syvää paikalla on.

Kamat jätetään muualle ja hengataan siellä lasten altaassa lasten kanssa, vaikka viereen ei saisi omia kamoja jättääkään.

Kyllä mua ärsytti rannallakin kun vanhemmat makas ku lahnat viltillä, kun heidän 4-vuotiaansa oli järvessä kellukeliivin kanssa. Mun mieheni sen ui kiinni, ettei olisi kellunut patjalla avojärvelle... teki mieli potkaista vanhempia.

Jokainen on jo täällä kommentoinnut että ei voi jättää ja samaa mieltä olen. Ne kellukeet ei mitään pelasta. Avittaa mut ei pelasta.

Tee miten tykkäät, oma lapsesi on.

tässä maailmassa voi tehdä ihan niin kuin itse haluaa, pääasia että vanhempi pääsee helpommalla. Esim näillä helteillä on parasta maata viltillä ja ottaa arskaa. Kyllä ne lapset siinä rannan tuntumassa leikkii ja jos ei leiki niin kai siellä nyt piru vie joku huomaa jos lapsi painuu pinnan alle. Niin kun tuo ykskin kertoi tässä ketjussa , että miehensä oli uinut kiinni lapsen, näitä avuliaita löytyy aina. Ja sitten on vielä se LAKI että "ei ole aikasemminkaan mitään sattunut" siihen kannattaa luottaa! not not not

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En todellakaan päästäisi! Veden äärellä haluan olla aina itse valvomassa omaa lastani.

Maauimalassa ei ole käyty, mutta oltiin sellaisessa puistossa jossa oli allas, jossa vesi ulottui vyötäröön asti syvimmillään. 4v oli siellä. Mä olin pienempien kanssa lähistöllä, mut välillä jouduin juoksemaan toiselle puolelle puistoa taaperon perässä. Kyllä siellä oli lapsia niin että vanhemmat olivat kauempana ottamassa aurinkoa. Eikä altaassa ollut yhtään aikuista.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Maauimalassa ei ole käyty, mutta oltiin sellaisessa puistossa jossa oli allas, jossa vesi ulottui vyötäröön asti syvimmillään. 4v oli siellä. Mä olin pienempien kanssa lähistöllä, mut välillä jouduin juoksemaan toiselle puolelle puistoa taaperon perässä. Kyllä siellä oli lapsia niin että vanhemmat olivat kauempana ottamassa aurinkoa. Eikä altaassa ollut yhtään aikuista.

Olikohan sitten jokainen lapsi siellä uimataitoinen?

Ei en jättäisi lastani valvomatta mihinkään veden äärelle missä on mahdollisuus hukkua. Suihkussa voi kotona käydä ilman valvontaa, mutta jos vettä on enemmän niin silloin siinä pitää olla oma aikuinen tai mun tapauksessa vaikka joku noista mun teineistä valvomassa. Uimataidottomat lapset ovat AINA vanhempien vastuulla uimaloissa.

muistan,kun kerran puuhamaassa uimataidoton alle kouluikäinen poika hyppäsi isojen altaasen.pohjaanhan se lumpsahti saman tien ja yritti hädissään räpiköidä ylös.
itse olimme lastemme kanssa altaassa ja näin mitä on tapahtumassa.luonnollisesti ja vaistomaisesti pojan nostin ylös vedestä.poika yski ja pärski jonkin aikaa muuten oli ok.vanhemmista ei tietoakaan hetkeen.uimavalvojan kanssa odotimme heitä jonkin aikaa.
äiti tuli kuin tuulispää ja haukkui minut pataluhaksi,kun olin hänen lapseensa koskenut ja heidän asioihinsa sekaantunut.
isä ja uimavalvoja sentään kiittivät.
ja haukkujenkin uhalla aion edelleenkin pelastaa hukkuvan jos silmieni edessä tapahtuu

Miten te teette joilla on monta lasta? Kun pienempiä ei voi altaaseen päästä tai eivät halua mennä, ja isompi haluis uida. Kun jos vahdin pienempiä en voi joka hetki katsoa altaaseen. Vai ettekö lähde koskaan minnekään? Rannalle en minäkään yksin lähde, mutta puistoon kyllä ja siellä on allas jossa isompi ui. Enkä voi olla vieressä koko ajan. Pitääkö sitten kieltää koko kesän uiminen isommalta? Ihan oikeasti mietin, kun tunnen piston sydämessä että annoin sen yksin olla altaassa. Olihan siinä mutia aikuisia ja puiston ohjaajat, ja vahdin lähes koko ajan. En vain haluisi kieltää uimistakaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muistan,kun kerran puuhamaassa uimataidoton alle kouluikäinen poika hyppäsi isojen altaasen.pohjaanhan se lumpsahti saman tien ja yritti hädissään räpiköidä ylös.
itse olimme lastemme kanssa altaassa ja näin mitä on tapahtumassa.luonnollisesti ja vaistomaisesti pojan nostin ylös vedestä.poika yski ja pärski jonkin aikaa muuten oli ok.vanhemmista ei tietoakaan hetkeen.uimavalvojan kanssa odotimme heitä jonkin aikaa.
äiti tuli kuin tuulispää ja haukkui minut pataluhaksi,kun olin hänen lapseensa koskenut ja heidän asioihinsa sekaantunut.
isä ja uimavalvoja sentään kiittivät.
ja haukkujenkin uhalla aion edelleenkin pelastaa hukkuvan jos silmieni edessä tapahtuu

Toivottavasti kyseinen äiti oli vaan pelästynyt, eikä oikeasti ollut sitä mieltä, että ansaitset haukut! :/

Yhteistyössä