voiko työpaikkahakemukseen kirjoittaa näin? Arvostele!

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Olen 23-vuotias reipas tradenomi ja ihastuin työpaikkailmoitukseenne, sillä paikka on kuin minulle tehty. Mainittuja työtehtäviä olen hoitanut edellisissä työpaikoissani, joten hallitsen ne. Ja yrityksenne toimiala on mitä mielenkiintoisin.

Tuo viimeinen lause ei varmaan oikein kuulosta tarpeeksi viralliselta. Mutta toisaalta työporukka on nuorekas. Pieni firma kyseessä ja toimistoalan töitä haen...
 
ap
oi kiitos, tuo ilahdutti kovasti:)
Itse on niin epävarma kirjoittaja että miettii yötämyöden päänsä puhki sanamuotoja. Ja kehtaako laittaa noin "lennokasta" tekstiä hakemukseen.
 
LeenuLii
Toi hakemus jää ehkä mieleen niistä kymmenestä muusta, jotka menee näin: "olen 23-vuotias iloinen ja ahkera tradenomi. Olen kiinnostunut avoimesta paikasta yrityksessänne. Koulutukseni ja kokemukseni vastaavat haettua paikkaa ja olen tutustunut toimialaanne."

Jos hakemuksen sähköpostilla lähetät, niin älä vaan tähän aikaan sitä eteenpäin pistä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
"ihastuin" hmm..
no mikäs sana olisi sen paikalle parempi?

Onko parempi että:
"Kiinnostuin työpaikasta, sillä työpaikka on kuin minulle tehty"
työpaikka-työpaikka tulee kahteen kertaan...

Vai "Kiinnostuin ilmoituksestanne, sillä työpaikka on kuin minulle tehty"
 
joku
Koita ainakin tuo viimeinen lause muotoilla uudestaan, ei kuulosta kovin pätevältä aloittaa lausetta sanalla ja. Muutenkin ehkä koittaisin kirjoittaa hieman viralliseen sävyyn, mutta kannattaa silti tuoda ilmi että olet todella kiinnostunut paikasta ja koet sen omaksesi.
 
LeenuLii
Jos haluat virallisempaa, niin ehkä "ihastuin" sanan tilalle "innostuin". Viimeinen lause voi ehkä mennä sitten vaikka näin: "toimialanne on mielenkiintoinen" tai "toimialanne kiinnostaa minua erittäin paljon."
 
ap
Hyvä huomio, että ei kannata aloittaa Ja-sanalla. Pitääpä miettiä miten laittaisin sen...

Olisiko tämä parempi aloitus?
Olen 23-vuotias reipas tradenomi ja todella kiinnostunut ilmoittamastanne työpaikasta sillä paikka on kuin minulle tehty.
 
vieras
Mullakin pisti silmään nuo kaksi viimeistä virkettä, kuulostaa jotenkin tönköltä.. Kannattaa muotoilla järkevämmäksi. Ehkä tuo "..joten hallitsen ne" on turha? Mainitset kuitenkin että hommat on tuttuja aiemmista työtehtävistä, joten voisitko ajatella yhdistäväsi kaksi viimeistä virkettä tyyliin "Mainittuja työtehtäviä olen hoitanut edellisissä työpaikoissani, lisäksi yrityksenne toimiala on mitä mielenkiintoisin. "
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin pisti silmään nuo kaksi viimeistä virkettä, kuulostaa jotenkin tönköltä.. Kannattaa muotoilla järkevämmäksi. Ehkä tuo "..joten hallitsen ne" on turha? Mainitset kuitenkin että hommat on tuttuja aiemmista työtehtävistä, joten voisitko ajatella yhdistäväsi kaksi viimeistä virkettä tyyliin "Mainittuja työtehtäviä olen hoitanut edellisissä työpaikoissani, lisäksi yrityksenne toimiala on mitä mielenkiintoisin. "
juuri täydellistä noin! Kiitos kiitos! :)
Ihana että jollain vielä järki juoksee näin yölläkin. Aamulla vasta tulosta ja heitän hakemukset postiin. Mutta tänään on saatava kirjoitustyö valmiiksi, kun lapset nukkuu.
 
ap
mutta eikös siinä pitäisi olla JA sana välissä, eli:
Mainittuja työtehtäviä olen hoitanut edellisissä työpaikoissani JA lisäksi yrityksenne toimiala on mitä mielenkiintoisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta eikös siinä pitäisi olla JA sana välissä, eli:
Mainittuja työtehtäviä olen hoitanut edellisissä työpaikoissani JA lisäksi yrityksenne toimiala on mitä mielenkiintoisin.
Nyt kun aloin itsekin tuota lausetta tarkemmin miettimään, niin tosiaankin se kaipaa ja-sanan tai sekä-sanan :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLii:
Toi hakemus jää ehkä mieleen niistä kymmenestä muusta, jotka menee näin: "olen 23-vuotias iloinen ja ahkera tradenomi. Olen kiinnostunut avoimesta paikasta yrityksessänne. Koulutukseni ja kokemukseni vastaavat haettua paikkaa ja olen tutustunut toimialaanne."

Jos hakemuksen sähköpostilla lähetät, niin älä vaan tähän aikaan sitä eteenpäin pistä.
Miksei voisi lähettää tähän aikaan?
 
ananas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLii:
Toi hakemus jää ehkä mieleen niistä kymmenestä muusta, jotka menee näin: "olen 23-vuotias iloinen ja ahkera tradenomi. Olen kiinnostunut avoimesta paikasta yrityksessänne. Koulutukseni ja kokemukseni vastaavat haettua paikkaa ja olen tutustunut toimialaanne."

Jos hakemuksen sähköpostilla lähetät, niin älä vaan tähän aikaan sitä eteenpäin pistä.
Miksei voisi lähettää tähän aikaan?
Ehkä se antaisi sellaisen kuvan että tyypillä on elämä vähän holtitonta kun se nukkuu ja valvoo miten sattuu. Järjestelmällinen ja "kunnonkansalainen" valvoo päivällä ja nukkuu yöllä. Eli klo21jälkeen pitäisi olla jo höyhensaarilla...
 
vieras
Mutta eihän sitä tiedä vaikka ulkomailta toiselta aikavyöhykkeeltä lähettäisi sen sähköpostin niin tai en siis ainakaan usko että alkavat tarkistaa sähköpostin header-tiedoista yms. että mistähän päin maailmaa tämä viesti on tullut
 
ananas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eihän sitä tiedä vaikka ulkomailta toiselta aikavyöhykkeeltä lähettäisi sen sähköpostin niin tai en siis ainakaan usko että alkavat tarkistaa sähköpostin header-tiedoista yms. että mistähän päin maailmaa tämä viesti on tullut
totta, mutta aika harvinainen tapaus olisi ulkomailta lähettäjä...
Mielikuvan säntillisestä työtekijästä saa se että hakemus on lähetetty esim 8.00, eikä 03.45. Minä ainakin ihmettelisin jos saisin yöllä lähetetyn hakemuksen. Ja kellonaikahan näkyy s-postissa aina ekana, eli se on tärkeää olla nautraali...
 
mie
mä erittelisin enemmän sitä osaamista ja aiempaa kokemusta. Eli lähtisin sitten seuraavaksi kertomaan, että "toimiessani assistenttina firma xy:ssä hoidin kokousjärjestelyt koko konsernille" tms. Sitähän he haluavat tietää, mitä olet tehnyt ja miten paljon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Olen 23-vuotias reipas tradenomi ja ihastuin työpaikkailmoitukseenne, sillä paikka on kuin minulle tehty. Mainittuja työtehtäviä olen hoitanut edellisissä työpaikoissani, joten hallitsen ne. Ja yrityksenne toimiala on mitä mielenkiintoisin.

Tuo viimeinen lause ei varmaan oikein kuulosta tarpeeksi viralliselta. Mutta toisaalta työporukka on nuorekas. Pieni firma kyseessä ja toimistoalan töitä haen...
Mikä lause alkaa sanalla JA?
Kakaraako sinne työpaikkaan haetaan? Oisit laittanut että, Tää hakis nyt teidän ihqn oaikkaan duuniin...
 
vieras
Käytä verbejä kuvailemaan, MITÄ OLET SAANUT AIKAAN!
Ei ketään kiinnosta ihminen, joka "on" töissä tai "käy" töissä tai "työskentelee"

Eli juuri niin kuin aiempi vierailija kirjoitti: "...assistenttina firma xy:ssä hoidin kokousjärjestelyt koko konsernille" - Vertaa huonompi: "toimin assistenttina firma xy:ssä"
 
oppinut
Hyvässä hakemuksesa pitää olla oikeat standardiasetukset, virheetönsä suomen kieltä ja kertoa konkreettisin esimerkein miksi juuri sinä olisit paras vaihtoehto. Hakemusta kirjoittaessa tulee muistaa, että se on mainoskirje itsestäsi eli hakemuksen tekoon tulee panostaa hyvinkin paljon.
 
mie
On kyllä niin geneerinen, että vaikuttaa siltä ettet koskaan tee uutta cover letteriä. Lisää jotain selkeästi yhtiöön rinnastettavaa, mikä osoittaa että olet kartalla firman suhteen ja olet siitä aidosti kiinnostunut. esim. "pankkiala on kauan kiinnostanut minua ja suoritin amk:ssa kaikki rahoitukseen liittyvät kurssit. olen seurannut yhtiönne kehitystä ja mielestäni uusin rahastolanseerauksenne vaikuttaa erittäin laadukkaalta tuotteelta. olisi kunnia saada työskennellä yrityksessä, joka on valittu suomen luotettavimpien brändien joukkoon" tms-
 

Yhteistyössä