Voiko tiistaina tarjottavan kakun täyttää sunnuntaina ja kuorruttaa maanantaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua pyydettiin tekemään kakku. Väliin tulee mansikoita, mansikkakermaa, rahkaa ja liivatetta, toiseen väliin luultavasti vaniljavanukasta tai jotain muuta vastaavaa, päälle kerma. Ongelma on se, että kakun tilaaja tarvisi sen tiistai-aamuksi ja noiden täytteiden pitää kuitenkin hyytyä muutaman tunnin..Tietenkin vois ajatella että tekis pohjat sunnuntaina, maanantaina heti aamusta täyttäis niin sen ehtis kuorruttaa silloin maanantaina joskus iltapäivällä. Vai miten tän nyt tekis :/

sunnuntaina tekisin pohjan ja myös sen täyttäisin ja manantai iltapäivällä-illalla kuorruttaisin.
Käytä vispikermaa niin pysyy oikein hyvänä tuonne tiistaillle,mut kuohu ei pysy.

Mitenkähän liivate käyttäytyy pakastettaessa? Ei taida kestää sitä?
Itse olen tehnyt kakut niin, että olen täyttänyt kakkupohjan aiemmin ja pakastanut sen. Jäinen kakku on helppo käsitellä ja kuorruttaa, ja kuorrute pysyy pitkään siinä päällä hyvänä. Kakku on myös sulatuksen jälkeen raikas ja mehevä. Mut liivatetta sisältävää kakkua en ole koskaan pakastanut, joten en uskalla suositella.

Mun mielestä kerma maistuu "jääkaapille" jo seuraavana päivänä, joten teen kakut aina vasta tarjoilupäivänä (paitsi pohjan saatan tehdä etukäteen). Hyvin kun kostuttaa niin on mun kokemuksen mukaan parasta noin. En vanhaa kakkua itse haluaisi, joten etkö ehtisi täyttää ja kuorruttaa kakkua tiistaina? Jos ei joka päivä tommosia oo niin voisin kuvitella herääväni sen verran aikaisin että ehtisin hoitaa tuon samana päivänäkin.

No sitten olisi ainakin hyvä kertoa kakun tilanneelle että kakku on jo pari päivää vanha, että tietävät syödä sen nopeasti pois. Itse en noin vanhaa laittaisi tarjolle ollenkaan, leivon ja täytän aina juhliin kakun samana päivänä kuin juhlat. Rippeitä (jos jää) voi sitten syödä vielä pari päivää sen jälkeen, mutta ei ne rippeet enää tuoreelta maistu. Vetistyy vähintään.

Kakun tilannut menee luultavasti tiistaina töihin aamulla kahdeksalta. Jos menee iltavuoroon niin sitten täytän maanantaina päivällä ja kuorrutan tiistaina aamusta. Ei kauhean aikaisin huvittaisi herätä koska itse pääsen luultavasti lähempänä kahtatoista maanantai-iltana töistä.

[QUOTE="vieras";29204596]Kakun tilannut menee luultavasti tiistaina töihin aamulla kahdeksalta. Jos menee iltavuoroon niin sitten täytän maanantaina päivällä ja kuorrutan tiistaina aamusta. Ei kauhean aikaisin huvittaisi herätä koska itse pääsen luultavasti lähempänä kahtatoista maanantai-iltana töistä.[/QUOTE]

No mutta...sit kannattaa miettiä teetkö kakkua.

Yhteistyössä