Voiko tietokoneen jättää päälle yöksi? ei se varmaan viisasta ole muttta voiko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kompuutteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi jätät sen päälle? Jos jätät sen lataamaan jotain tms. niin ei se horrostilassa mitään lataa, eli jätät sen vaan ihan päälle ja otat horrostilat yms. pois päältä. Jos sulla ei ole mitään syytä jättää konetta päälle, niin miksi jättäisit?

Meillä on yleensä aina tietokoneet päällä, tämäkin kone ehdottelee sitten viikon välein uudelleenkäynnistystä, että toimisi paremmin, asentuisi päivitykset ja muut. Virranhallinta-asetuksista voit säätää lepo-ja horrostiloja sekä niiden viiveitä. Jos haluat säästää sähköä niin lienee parempi sammutella masiinat yöksi, itse en vaan viitsi. On niin mukava lösähtää heti herättyä uutusua lukemaan koneelle ilman käynnistymisen odottelua.

mitavittuamies.jpg

[QUOTE="vieras";27631163]Voihan sen jättää, oma läppäri vaan ainakin lämpenee niin että parempi sammuttaa yöksi kun muuten on koko ajan päällä. Toimii sitten paremmin.[/QUOTE]

Ei sen pitäisi sen enempiä lämmitä, vaikka pitäisi vuoden päällä, taitaa olla jotain vikaa vehkeessä. Oletko muistanut poistaa pölyt jäähdytyselementistä ja tuulettimesta?

Onkohan ihan terveellistä koneelle?
Usein kiintolevy tai virtalähde hajoaa konetta käynnistettäessä eikä päällä ollessa.

Vanhat ihmiset sammuttavat tietokoneen yöksi. Niillä on joku ihmeellinen käsitys että tietokone on kuin joku pesukone jonka kuuluu olla päällä vain silloin kun sitä käytetään.

[QUOTE="vieras";27631163]Voihan sen jättää, oma läppäri vaan ainakin lämpenee niin että parempi sammuttaa yöksi kun muuten on koko ajan päällä. Toimii sitten paremmin.[/QUOTE]

mä ostin läppärin alle sellaisen viilentäjän, uskaltaa jopa sylissä pitää.kun ei kuumene. Läppäri mun mielestä kuuluu sammuttaa yöksi, mutta kukin tavallaan

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Usein kiintolevy tai virtalähde hajoaa konetta käynnistettäessä eikä päällä ollessa.

Vanhat ihmiset sammuttavat tietokoneen yöksi. Niillä on joku ihmeellinen käsitys että tietokone on kuin joku pesukone jonka kuuluu olla päällä vain silloin kun sitä käytetään.

tämän vanhan pöytäkoneen mikä olkkarissa on sammutamme yökis, mutta vain siksi että sepitä nin kova metliä, ku on jo vanha. Poikien koneet sammutetaan yöksi, koska muuten kiusaus menn koneelle on surempi. ja ne valot häiritsevät heidän nukkumista

Voi jättää päälle. Ainoa äkkiseltään mieleen tuleva riski on siinä, jos koneen tuuletin hyytyy etkä kuule ajoissa, kun se alkaa jurnuttaa, jolloin kannattaisi sammuttaa kone ja vaihtaa tuuletin eikä odottaa koneen kuumenemista.

Mä sammutan yöksi aina kun jaksan sähkönsäästösyistä. (Joo.. pelkkä virtanapin painaminen voi sopivassa mielentilassa tuntua ylivoimaiselta suoritukselta.) Jos en sammuta, olen laittanu monitorin sammumaan itsestään 15 minuutin viiveellä ja koneen kovalevyn menemään lepotilaan puolen tunnin viiveellä.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27632875:
Voi jättää päälle. Ainoa äkkiseltään mieleen tuleva riski on siinä, jos koneen tuuletin hyytyy etkä kuule ajoissa, kun se alkaa jurnuttaa, jolloin kannattaisi sammuttaa kone ja vaihtaa tuuletin eikä odottaa koneen kuumenemista.

Mä sammutan yöksi aina kun jaksan sähkönsäästösyistä. (Joo.. pelkkä virtanapin painaminen voi sopivassa mielentilassa tuntua ylivoimaiselta suoritukselta.) Jos en sammuta, olen laittanu monitorin sammumaan itsestään 15 minuutin viiveellä ja koneen kovalevyn menemään lepotilaan puolen tunnin viiveellä.

Kyllä nykykoneet sammuttaa ihan itse itsensä, jos ylikuumenevat.

Yhteistyössä