Voiko tekstiilimäistä vahakangasta pestä koneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinkku"

Vieras
Kun joskus oon kuullut jostain että vois. Silloin kun ostin tuon mun kankaan niin ne myyjät ei tienneet voiko sitä pestä koneessa vai ei. Oli kuitenkin aika kallista kangasta, jotain parikymppiä metri muistaakseni jos ei jopa enemmän. Nyt tuo pari vuotta ollut keittiön pöydällä ja alkaa valkoisena näyttää vähän siltä että sen vois pestäkin, kaikista kankaisimmista koristeista ei lähde tahrat irti kokonaan luutuamalla, joten uskaltaisko laittaa koneeseen?

Jos se on oikeasti vahakangas, luultavasti ei voi pestä. Mutta jos onkin jokin uudempi kernintapainen niin saattaa onnistua. Mulla on yksi hemtexin tontyyppinen liina, jossa lukee, että vois laittaa normaaliin 40 asteen pesuun ja jopa silittää!

Pari vuotta vanhan liinan laittaisin kokeeksi koneeseen. Ei liinasta niin väliä, kunhan kone ei mene jumiin.

laita vaan. laita vaikka 30 käsinpesuohjelma

mie pesen useita kertoja vuodessa kun sanomalehdestä jää sellasta tummaa varsinkin reunakohtiin. ei oo menny miksikään ja kohta 7 vuotta vanha liina

En ajatellut ollenkaan tuota että pesukonekin voi mennä jumiin, nyt tässä onkin sitten enemmän pohtimista. Varmaan lopulta päädyn pesemään sen koneessa, mutta pitää harkita ja kysyä joltain koneista tietäviltä että onko tosiaan mahdollisuus että kone menee jumiin.

Mulla on monta noita liinoja ja pessyt ihan normisti 40:ssä eikä menneet mikskään. Silittää voi miedolla lämmöllä, mutta tietenkin nurjalta puolelta, ei muovin puolelta.
Pese rohkeesti vaan. Jos 30-40 asteessa peset, niin kone ei todellakaan jumita.

Yhteistyössä