Voiko teistä 5v jättää yksinään aamulla kotiin...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten lapsi itse suhtautuu asiaan? Jos haluaa itse jäädä niin ehkä voisin jättää..
Toisaalta oma 5v haluaisi kyllä jäädä kotiin, mutta vielä en ole jättänyt. Pakko sitäkin vain on jossian vaiheessa harjoitella -edes hetkittäin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten lapsi itse suhtautuu asiaan? Jos haluaa itse jäädä niin ehkä voisin jättää..
Toisaalta oma 5v haluaisi kyllä jäädä kotiin, mutta vielä en ole jättänyt. Pakko sitäkin vain on jossian vaiheessa harjoitella -edes hetkittäin.
Kyllä se itse olisi valmis jäämään. Ulkoileekin usein ilman vanhempia tuon eskarin kanssa.
 
Olen jättänyt
Minusta voi jättää jos lapsi itse haluaa jäädä. Itse jätin reilu 5v:n kotio kun saattelin eskarilaisen pysäkille. Matkaa ei ollu kuin parisataa metriä mutta aikaa saatto mennä vartista puoleen tuntiin kun joutu kyytiä oottamaan. Lastiksia jäi usein kattomaan. Helpommalla pääsin kun ei tarvinnut kahta hoputtaa matkaan kauheella kiireellä.
 
tottakai
tottakai
jeesustella voi joka asiasta, mutta totuus on, että jos jotain on sattuakseen, niin se ehtii sattua sillä aikaa kun äiti on vessassa tai eri huoneessa kui lapsi
se on niin, että ainakin meillä kuopus on niin kyllästynyt kulkemaan isomman mukana harrastukset, eskarit jne että kotiin jää jos isompaa jonnekin vien
 
vieras
Omaani en uskaltaisi jättää, on niin vilkas lapsi. Mutta kiltin ja rauhallisen lapsen ehkä voisin totuttaa lyhyillä tuokioilla yksin jäämiseen jo 5-v. Tosin onhan lapselle hyvää harjoitusta oppia pukemaan nopeasti. Samalla voisi jädä hetkeksi ulkoilemaan, jos olet kotiäiti.
 
Meiilä 5v halus itse jäädä kotiin 10-15 min kun kävin kuopuksen kanssa kaupassa.
Yleensä piirteli tai katsoi dvdtä sen aikaa.

Jos lapselle itselleen ok ja "tietää" ettei tee tyhmyyksiä niin jättäisin.
Niin ja meillä oli puhelin kotona, jolla osasi soittaa.

Joku sanoo nyt että juu juu oisinhan mä itse voinut kuolla matkalla ja 5v ois ollut yksin kotona ihmettelemässä.
Mutta tiedän että toi ois ekana yrittänyt soittaa ja sitten mennyt naapurin ovelta hakeen apua.
 

Yhteistyössä