Voiko teflon-paistinpannua pestä koneessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vastatkaa pian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vendiina:
Ei pitäis pestä edes millään aineilla vaan ihan vedellä samantien kun on siinä jotain tehnyt.

Eikös tuo päde valurautapannuun?

Meidän teflonissa luki, että nimenomaan pesuaineella pitää pestä, ja tuo käsitys siitä ettei paistinpannua saisi pestä pesuaineella on peräisin menneisyydestä kun pannut oli vielä valurautaa :)

Pesuaineella oon pessyt, koneessakin usein, eikä oo mennyt miksikään.

Teflon-pannu pitää ehdottomasti pestä pesuaineella joka käytön jälkeen. Lihan proteiineja jää pannuun jos sitä ei pese pesuaineella ja ne palavat seuraavalla käyttökerralla pannuun kiinni niin ettei niitä enää saa puhdistettua ja pannu kuluu nopeasti käyttökelvottomaksi.

No kyl mä olen pessyt ihan aina. Nyt käytössä Hackmannin kovanaama (jo 5 vuotta ollut, ja moitteettomassa kunnossa yhä, ja toisena se Tefalin HotSpot-juttu, sekin ain pesty koneessa, eikä mitään vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sirppi ja vasara:
Teflon-pannu pitää ehdottomasti pestä pesuaineella joka käytön jälkeen. Lihan proteiineja jää pannuun jos sitä ei pese pesuaineella ja ne palavat seuraavalla käyttökerralla pannuun kiinni niin ettei niitä enää saa puhdistettua ja pannu kuluu nopeasti käyttökelvottomaksi.

No mulla ei ole kyllä käynyt noin omien teflonien kanssa ikinä.

Hackmanin pannuihin olen tosi pettynyt. Eivät kestäneet vuottakaan. Sensijaan Jamie Oliverin pannut on kestäneet ihan uudenveroisina päivittäiset pesut astianpesukoneessa.

Yhteistyössä