Voiko tästä suhteesta tulla mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jossittelija

Vieras
Tapasin mukavanoloisen miehen. Luulin ensin, että hän ei ole kiinnostunut minusta. Kahden kuukauden tauon jälkeen hän otti yhteyttä ja olemm nyt tapailleet ja yrittäneet tutustua. Mies haluaisi jatkaa suhdetta pidemmälle, minä olen kahden vaiheilla.

Ensinnäkin hän on minua lähes 10 vuotta vanhempi, yli 40-vuotias. Joissakin asioissa tuntuu, että olemme vähän eri ikäluokkaa. Mietin sitäkin, mahtaako tuon ikäinen jaksaa kovin innokkaasti sängyssäkään pidemmän päälle...

Hän on luontoihminen, minä cityihminen. Minä tykkään matkustella, hän hoitaa pihaa.

Hän haluaa asua romanttiseen henkeen kunnostamassaan 50-luvun ok-talossa. Minä taas haluan asua nykyaikaisessa huoneistossani, joka on sisustettu modernin trendikkäästi. En voi sietää hänen orvokinkukkakuvioisia kahvikuppejaan ja mustia kasarisohviaan. MInä haaveilen vielä upean modernin ok-talon rakentamisesta.

Hän haluaisi ison koiran. Minä korkeintaan pienen kanin.

Jne.

Muuten hän on hellä ja huomaavainen. Pitäisi minua varmaan kuin kukkaa kämmenellä. Hän on myös kova tekemään töitä, mutta mitään erityistä kunnianhimoa uralla etenemiseen hänellä ei ole.

No en nyt ihan heti olisi yhteen muuttamassa... Tilannetta mutkistaa vielä sekin, että hän on hyvän ystäväni miehen kaveri, näiden tuttavien luona olemme tavanneetkin. Ystäväni on kai hänelle kertonut minusta ummet ja lammet ja kehunut maasta taivaisiin, siltä tuntuu, kun kuuntelee miehen juttuja. :)

Tilannetta mutkistaa vielä se, että olen todennäköisesti miestä jonkin verran parempituloinen. Hänkin on saanut hankittua sen jo mainitun talon, kesämökin ja kuulemma metsääkin. Mutta selkeästi elän vähän eri maailmassa kuin hän. Minulle ei merkitse se, että ajan kallimmalla autolla kuin hän, yms., mutta hän on joskus vähän kohotellut kulmiaan elämäntyylilleni. Ja minä kun mielestäni olen pitänyt matalaa profiilia, en halua niin kamalasti erottua tuttavistani.

Häntä selkeästi hiukan ärsyttää myös se, että ostan kallista kosmetiikkaa tai vaatteita. Vaikkei hän asiasta ihan suoraan ole sanonut.

Silti viehättää se, että mies ei ole miään pintaliitäjä.

Sanon, että ota tapailu kevyesti, pidä hauskaa hetken, mutta älä haaveile yhteisestä tulevaisuudesta. Se ei olisi kovin ruusuista, niin erilaiset arvot teillä tuntuu olevan. Jompi kump (ja epäilen että se olet sinä) tukehtuisi siinä vakavassa suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jossittelija:
No en nyt ihan heti olisi yhteen muuttamassa... Tilannetta mutkistaa vielä sekin, että hän on hyvän ystäväni miehen kaveri, näiden tuttavien luona olemme tavanneetkin. Ystäväni on kai hänelle kertonut minusta ummet ja lammet ja kehunut maasta taivaisiin, siltä tuntuu, kun kuuntelee miehen juttuja. :)

Tilannetta mutkistaa vielä se, että olen todennäköisesti miestä jonkin verran parempituloinen. Hänkin on saanut hankittua sen jo mainitun talon, kesämökin ja kuulemma metsääkin. Mutta selkeästi elän vähän eri maailmassa kuin hän. Minulle ei merkitse se, että ajan kallimmalla autolla kuin hän, yms., mutta hän on joskus vähän kohotellut kulmiaan elämäntyylilleni. Ja minä kun mielestäni olen pitänyt matalaa profiilia, en halua niin kamalasti erottua tuttavistani.

Häntä selkeästi hiukan ärsyttää myös se, että ostan kallista kosmetiikkaa tai vaatteita. Vaikkei hän asiasta ihan suoraan ole sanonut.

Silti viehättää se, että mies ei ole miään pintaliitäjä.

No jos miestä sinun elämäntyylisi häiritsee (esim että OMILLA rahoillasi ostat laatukosmetiikkaa), niin ehkä kannattaisi unohtaa se mies. Jotenkin veikkaan, että suhteen edetessä mies ei sinun "elämäntyyliäsi" ymmärtäisi yhtään sen paremmin kuin nytkään.

Tilannetta vielä mutkistaa se, että mies ollut pitkään ilman kumppania. Jotenkin on vähän sellainen olo, että olen hänelle vähän niinkuin "viimeinen toivo". Ainakin ystäväni on selittänyt, että tämä mies jo pitkään kaivannut naisystävää ja perhettä. Mies on kuulemma ollut liian ujo lähestymään mukavia naisia. Vaikkei hän minusta ujolta vaikuta.

Itsellä vaan takana pari huonoa kokemusta (wannabe)pintaliitäjämiehistä. Näkisin tässä nyt mahdollisuuden tutustua kunnon rehelliseen mieheen. Enkä haluaisi loukata häntä vaan pitämällä vähän aikaa hauskaa, koska hän on tosi symppis tyyppi. Siksi tekisi mieli jo alkuvaiheessa päättää, katsonko tilannetta pidemmälle vai ei... Hän kun tuntuu olevan oikeasti tosissaan.

Yhteistyössä