Voiko tämän mekon laittaa hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihat on liian lyhyet mun mielestä, eli joku bolero tai neuletakki päälle. Miten sit noi röyhelöt jonkun boleron kans? Ei ole jakkupuvut munkaan juttu, eli en sellaista hommaisi. Tai joku huivi (iso) hartioille, jos tiedät että suku ei katso pahasti.

[QUOTE="vieras ap";23992473]Mitä ihmettä sinne pitäisi laittaa? Yhtäkään jakkupukua en omista, enkä aio ostakaan! Ei nimittäin ole mun juttu![/QUOTE]

No ei kai hautajaisvaatteet varsinaisesti ole kenenkään juttu. Siitä huolimatta on syytä pukeutua tilaisuuden vaatimalla arvokkuudella. Ja myös mun mielestä tuo mekko on liian lyhyt. Hommaa pidempi tai sitten mustat suorat housut. Itselläni on kaapissa aina yksi setti mustia vaatteita joita en oikeastaan käytä kuin hautajaisissa eli tosi harvoin. Mutta kun hommaa sopivat ajattomat vaatteet yhden kerran niin niillä pärjää monta vuotta.

[QUOTE="mie";23992520]Hihat on liian lyhyet mun mielestä, eli joku bolero tai neuletakki päälle. Miten sit noi röyhelöt jonkun boleron kans? Ei ole jakkupuvut munkaan juttu, eli en sellaista hommaisi. Tai joku huivi (iso) hartioille, jos tiedät että suku ei katso pahasti.[/QUOTE]

No se suku ollaan me.. Eli eipä nuo omat vanhempani varmaan pahalla katsoisi!

Jospa nyt päädyn vain tuohon mekkoon, siihen siisti neuletakki päälle,
mustat sukkahousut ja mustat avokkaat.
Olisiko sillä hyvä?

[QUOTE="vieras ap";23992546]No se suku ollaan me.. Eli eipä nuo omat vanhempani varmaan pahalla katsoisi!

Olisiko sillä hyvä?[/QUOTE]

Kuulostaa hyvältä.

Mulla oli isän hautajaisiin vaihtoehtoina sellanen juhlava toppi ja sain välittömästi eräältä kääkältä (äitini<3) valitusta kuinka en voi sitä laittaa "nämä eivät ole mitkään iltapukujuhlat"
Niinpä sonnustauduin mustaan tyylikkääseen paitaan jossa oli laskoksinen kaulus sekä SUORIIN HOUSUIHIN, mustiin tietenkin. Ja olin itekkin lopputulokseen paljon tyytyväisempi.
Serkut (saman ikäset) tulikin sitten hautajaisiin minimekoissa, että siinäpä sitä oli äidillenikin pitkää nenää. Jotenkin vitutti aikuisen ihmisen vaatteisiin puuttuminen, mutta toisaalta nyt ymmärsin että hullultahan se näytti kun yhet tulivat sinne coctail asuissa...

Kannattaa sunki kaks kertaa miettiä, varsinkin jos kyseessä on jonkun vanhemman henkilön hautajaiset.

[QUOTE="vieras ap";23992546]No se suku ollaan me.. Eli eipä nuo omat vanhempani varmaan pahalla katsoisi!

Mun mielestä ainakin on hyvä noin. Mustat sukkahousutkin vaikuttaa jo paljon.

Minusta sopii ihan hyvin hautajaisiin tuollainen mekko, varsinkin jos se sinullakin yltää samalla tavalla juuri polven ylle, kuten mallilla. Mustat sukkahousut ja kengät ja ehkä jokin bolero, niin ei pitäisi olla kenelläkään mitään naputtamista.

Musta on hullua kun täällä aina neuvotaan hankkimaan siistiit mustat housut. Hyvin harvoin kenelläkään näkee missään tilaisuudessa mustia housuja jotka oikeasti olisivat siistit, istuvat ja oikean mittaiset. Itse vielä olen sellaista mallia ja pituutta, ettei sopivia housuja saa kuin teettämällä. Hame on aina juhlavampi kuin housut ja juhlta ne hautajaisetkin ovat, vaikka juhlan kunnioituksen kohde ei niitä vaatteita näekään.

On hyvä.

[QUOTE="vieras";23992640]Minusta sopii ihan hyvin hautajaisiin tuollainen mekko, varsinkin jos se sinullakin yltää samalla tavalla juuri polven ylle, kuten mallilla. Mustat sukkahousut ja kengät ja ehkä jokin bolero, niin ei pitäisi olla kenelläkään mitään naputtamista.

Musta on hullua kun täällä aina neuvotaan hankkimaan siistiit mustat housut. Hyvin harvoin kenelläkään näkee missään tilaisuudessa mustia housuja jotka oikeasti olisivat siistit, istuvat ja oikean mittaiset. Itse vielä olen sellaista mallia ja pituutta, ettei sopivia housuja saa kuin teettämällä. Hame on aina juhlavampi kuin housut ja juhlta ne hautajaisetkin ovat, vaikka juhlan kunnioituksen kohde ei niitä vaatteita näekään.[/QUOTE]

Oon pahoillani jos sinä ja sun tuttavat ostatte itsellenne sopimattomia housuja mutta kyllä meikäläiselle istuu suorat housut hyvin. En olekkaan läski joten löydän sopivan kokoisia vaatteita helposti itselleni. Kaikkiahan ei toki imartele melkeen mitkään housut maan päällä mutta sillon ei vika taida olla housuissa ;)

Enpä ole kuullutkaan ettei polvet saisi näkyä, kaikenlaista nipotusta... Itselläni on ollut sellainen polvien yläpuolelle ulottuva hame monissa hautajaisissa enkä ole tajunnut sitä hävetä että olisin jotenkin sopimattomasti pukeutunut.

No kyllähän kirkkoon yleensä pitäisi peittää sekä polvet että olkapäät (ei liity pelkästään hautajaisiin vaan yleiseen kirkkopukeutumiseen). Mutta mustien sukkisten ja boleron tai tumman huivin kanssa voisi tuo mekko niukin naukin mennä.

mieluummin suorat housut http://1.bp.blogspot.com/_uv54bAsl_WM/S6CW4wdzJUI/AAAAAAAACHo/orH3w88cMDk/s640/asoskollaasi1.jpg

kuin tämä näky mekon kanssa: http://www.worldofstock.com/slides/PHE1707.jpg

ei tarvi olla naisilla housut hautajaisissa, mutta ei myöskään mitään coktailmekkoa. liian lyhyt on tuo, yläosan hihattomuuden voi korvata huivilla tai bolerolla.

Yhteistyössä