voiko talokaupan vielä purkaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
meidän oli tarkoitus mennä huomenna kirjoittamaan kauppakirjat.kuntotarkistus tehtiin ja siinä ei mitään löytynyt,joten päätimme että ostamme talon.tänään sain puhelun mieheltä, joka oli meinannut ostaa talon meitä ennen,hän sanoi että talon kellarissa on kosteutta.kuntotarkistuksessa ei mitään tästä mainittu,mutta tämä mies sanoi että hän oli omalla mittarillaan mitannut ja saanut kauheat kosteuslukemat..myyjälle olen yrittänyt soittaa,mutta hän soittaa vasta illalla takaisin,koska on nyt töissä.mitä tässä voi tehdä??jos nyt perun kaupat niin tuleeko tässä mitä kuluja?tarjous tehtiin suullisena.lisäksi olen jo irtisanonut meidän vuokra-asuntomme,eli mihinkähän tästä nyt sitten muutetaan jos talo onkin märkä tai umpihomeessa :(

No mutta jos se toinen haluukin sen talon, ja siksi sulle soittelee??? Haiskahtaa homeelta juu, mutta jos ei kuntotarkastuksessa mitään ollut, niin millähän mittarilla mitannut ko.mies? Tekisin itse niin, että sanoisin myyjälle, että tullut vihjettä kosteusvauriosta, ja haluatte uuden kuntotarkastuksen, jonka tekee puolueeton tarkastaja, ei kenenkään kaveri..Ja vaikka itse maksaisin sen uuden kuntotarkastuksen..

Tässä ei ole vastausta kysymykseesi, mutta on melko yleistä, että vanhempien talojen kellareissa on kosteutta. Jotkut talot "tulvivat" kellariin lähes joka vuosi. En tiedä tästä omakohtaisesti, mutta yksi tuttu puhui, että heillä kaikilla naapureilla on tullut vedet kellariin ja heillä ei ollut sitä ongelmaa, mutta sitten tuli vedet heilläkin.

Meillä on vanha rintamiestalo ja kellarissa on ollut vettä melkein joka keväänä. Ei paljoa, mutta sen verran, että sitä saa sangoilla lapata pois. Talossa ei ole homeongelmia, kellari kuivuu kyllä. Tarkeintä on riittävä tuuletus ja se, ettei pilaa hengittävää taloa liiallisella tiivistämisellä. Kannattaa varmasti tehdä toinen tarkastus. Pelkkä kellarin kosteus ei välttämättä tarkoita mitään, jos tuuletuksesta on huolehdittu.

ostajaehdokas on tutuntuttu..mulla on ajatukset aivan sekaisin enkä ollenkaan tiedä mitä pitäisi tehdä :( en tiedä ollenlaan minne päästään muuttamaan jos talokaupat peruuntuu,täällä ei ole yhtään vapaita asuntoja ja meidän asuntoon on tulossa lokakuun alulla uudet asukkaat.tällä hetkellä tuntuu että emme missään nimessä halua tuota taloa enään,koska nyt tämä meidän yhteinen tuttumme ja kaikki on varoitelleet meitä..stressaa...mutta voisko joku nyt kertoa mitä kuluja meille nyt tulee jos perumme kaupat??

Kuka teki kuntotarkastuksen? Onko kyseessä joku isompi firma vai joku pienempi? Mietin vaan, että onko tarkastus luotettava vai ei. Onko tarkastuskertomuksessa mitään mainintoja kellarista?

Meidän talon kuntotarkastuksessa (ostohetkellä) kuntotarkastaja antoi suosituksia korjauksista, jotka olisi hyvä tehdä. Oliko teillä mitään korjaussuosituksia tai -ehdotuksia (lähinnä kellaria ja kosteusongelmia koskevia, mainintoja salaojaputkista, vesierityksista tms) ?

että myyjä soittaa ja saan jutella hänen kanssaan.ei ole mainintoja kellarista.joku isompi firma on tarkistuksen tehnyt,en nyt vaan muista mikä,kun tarkistusraportti on myyjällä,.

[QUOTE="vieras";24518585]No hysteerikkojen kannattaakin mielummin rakentaa ihan itse uusi talo. Niin ei oo sitä kosteutta.

:headwall:[/QUOTE]

ei olla mitään hysteerikkoja..eipä vaan oikeen kiinnosta ostaa taloa joka tulisi älyttömän kalliiksi korjata ja jos siellä on jotain homeongelmaa niin lasten terveys vaarantuisi..

tietääkseni kiinteistökauppa on sitova vasta kun kauppakirjat on kirjoitettu ja kaupanvahvistaja on vahvistanut kaupan. Sitä ennen jos vetäytyy kaupasta niin korvattavaksi voi tulla lähinnä todellisia menetettyjä kuluja, siis esim. jotain välittäjän (onko sellaista?) matka- ja ilmoituskuluja.

Tuntuu kilpaostajan kusetukselta, sillä ei tunnu todelta, että kellä tahansa olisi kosteusmittari. Silti katsoisin sen kellarin uudelleen ja nuuhkisin miltä siellä haisee.

Homeen kanssa ollaan jo suorastaan hysteerisiä ja pahimmillaan ne ovatkin todella pahoja. Useimmiten kuitenkin vauriot, jos niitä nyt on, saadaan jotakuinkin järkevästi korjattua. Julkisuudessa esitellään kaikkein karmeimpia esimerkkejä. Itse olin myymässä vanhempieni kodin heidän kuolemansa jälkeen. Kuntotarkastuksessa paljastui pienestä putkivuodosta johtuvaa kosteutta. Se oli lahottanut rakenteita mutta hometta ei ollut. Sovittiin korjauskustannuksia vastaava hinnan alennus ja sillä hyvä.

On aika paha mennä antamaan teille neuvoja tässä asiassa. Teidän on valittava otatteko riskin kaupan menemisestä ohi tai joutumisesta hankaluuksiin homeen kanssa. Myyjällä on kuntotarkastuksesta huolimatta 5 vuoden vastuu talon piilevistä vioista.

Jos olette maksaneet käsirahan, niin se menee.

myyjä sanoi,että talo on talvisin hieman kostea,mutta se kuivuu aina kesäksi.voiko olla näin??entinen ostajaehdokas on mitannut talvella ja viimeisin kuntotarkistus tehty nyt kesällä..

Voitte vielä perua kaupan, sitä ennen vaaditte uuden kuntotarkastuksen. Kannattaa olla kauppojen kanssa mieluummin liian hysteerinen kuin ostaa sika säkissä. Ja teidän olisi pitänyt pyytää vanhat kuntotarkastuspaperit jo aiemmin itsellenne! Tehkää se nyt. Ei mitään nimiä papereihin ennen kuin kaikki on selvää! Vanhoissa taloissa on usein kosteutta jne. vikoja. Ei ole tyhmyyttä olla tarkka vaan päinvastoin!

Ja amatöörin voi olla vaikea ymmärtää, mitä kuntotarkastus todella on
paljastanut. Kannattaa näyttää paperi puolueettomalle asiantuntijalle ennen kauppoja, ei missään nimessä taloa myyvä välittäjä tms!

Olitteko itse mukana kuntotarkastuksessa? Kai nyt sentään olitte..!!! Ja miksi se paperi ei ole teillä edes kopiona siis?
Pyydä toinen kuntotarkastus. Voisiko se teidän tutuntuttu tulla mittarinsa kanssa vaikka mukaan kuntotarkastukseen?
Onko kellarissa riittävä ilmanvaihto? Eli tuulettuuko kunnolla?

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="Noh";24518639]tietääkseni kiinteistökauppa on sitova vasta kun kauppakirjat on kirjoitettu ja kaupanvahvistaja on vahvistanut kaupan. Sitä ennen jos vetäytyy kaupasta niin korvattavaksi voi tulla lähinnä todellisia menetettyjä kuluja, siis esim. jotain välittäjän (onko sellaista?) matka- ja ilmoituskuluja.[/QUOTE]

Juuri näin. Kirjallinenkaan tarjous ei maakaaren mukaan kiinteistön kaupassa ole sitova ennen kauppakirjojen allekirjoitusta.

Eli voitte hyvin vielä perua kaupan. Toki asia kannattaa nyt selvittää perinpohjin. Amatöörit eivät omilla mittareillaan osaa mitata kosteutta. Onko tää tutun tuttu ammattilainen?

Kuinka vanha talo? Me ostettiin 1950-luvulla rakennettu talo, jota ei oltu lämmitetty moneen vuoteen talvisin. Ja kyllä, oli täällä kosteaa. Mutta hirsitalo hengitti, eikä hometta ollut muualla kuin alimmaisessa lattiassa ja tämäkin talon painumisen takia.

[QUOTE="vieras";24518585]No hysteerikkojen kannattaakin mielummin rakentaa ihan itse uusi talo. Niin ei oo sitä kosteutta.

:headwall:[/QUOTE]

Noissa asioissa ei kukaan turhaan hysterioi. Oletko koskaan itse joutunut käymään läpi mitään ruljanssia, jonka aiheuttaa rakennusvirheet, kosteusvauriot tms.? toivottavasti joudut, niin saattaa asenne muuttua...

t. hometalo helvetin läpikäynyt

Yhteistyössä