Voiko tälläiseen matkaan saada tukea sossusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hiiviskettu:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
äkkiseltään veikkaisin matkaan menevän 100-150?, sillä ei loppujen lopuksi suurta merkitystä ole hinnassa, menenkö yksin vai koko perhe, saman verran se bensa silti maksaa.

No onhan sillä. Reissussa syöminenkin on kalliimpaa eli halvimmalla pääset, kun menet yksin.
Monesta paikasta saa nopeasti käyttölainaa. tai sitten jätät menemättä. Jos mummo on oikein huonona ei hän sinua välttämättä edes tunnista.

Eväät mukaan, ja paikanpäällä voi käydä kaupassa, jolloin ruokamenot samat mitä olis kotonakin.
ei sieltä laivalta ole pakko ostaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja huhheijaa:
Miten helvetissä sulla on varaa tehdä kolmas lapsi ja tupakoida jos sossun rahoilla elätte? Ei hävetä? Sossu ei ulkomaanmatkoihin rahaa myönnä, ihan sama mikä syy.

katos tilanteet muuttuu välillä syistä joihin ei itse voi vaikuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja huhheijaa:
Miten helvetissä sulla on varaa tehdä kolmas lapsi ja tupakoida jos sossun rahoilla elätte? Ei hävetä? Sossu ei ulkomaanmatkoihin rahaa myönnä, ihan sama mikä syy.

katos tilanteet muuttuu välillä syistä joihin ei itse voi vaikuttaa...

Lopeta hyvä ihminen sitten se tupakointi edes. Jos rahat vähissä niin ei voi turhuuksiin laittaa silloin.

Jos on vähät rahat jo ennestään niin miksi tupakoida? :o
Tupakoitko sä raskaana?

Enkä kehtais kyllä tuollaiseen matkaan sossusta rahaa pyytää. Ja itse mielummin muistaisin mummosta jotain positiivista ja mukavaa eikä sitä, että hän on sairaana jos sattuisi pian kuolemaan.

Jos pakko päästä matkalle niin sitten huutikseen kaikki mahdollinen ylimääräinen josta sais rahaa.

Lopettakaa nyt tuo vouhkaaminen,mene diakonissalaitokselta eli seurakunnasta pyytämään jos sossu ei lähe antamaan,voi sossusta lainaa saada joissakin tapauksissa eli maksat takas perusosista josissakin kunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Jos on vähät rahat jo ennestään niin miksi tupakoida? :o
Tupakoitko sä raskaana?

Enkä kehtais kyllä tuollaiseen matkaan sossusta rahaa pyytää. Ja itse mielummin muistaisin mummosta jotain positiivista ja mukavaa eikä sitä, että hän on sairaana jos sattuisi pian kuolemaan.

Jos pakko päästä matkalle niin sitten huutikseen kaikki mahdollinen ylimääräinen josta sais rahaa.

tätä mä kirjoitin jo tuolla aiemminn, että jos ei muuta, niin myyn sitten jotain, että pääsen mummoa katsomaan.

Ja tuohon tupakkaan, vaikkei se tähän aiheeseen nyt pahemmin liity... Mun tupakointini on nykyiselään sen verran vähäistä, ettei siihen montaa euroa kuukaudessa mene.
Mä kyllä kuitenkin tiedostan, kuinka järkevää tai ennemmin järjetöntä se on, sitä ei mulle tarvitse kertoa.
ja kyllä, valitettavasti poltin myös raskaana, lukuisia lopettamis yrityksiä ollut, mutta yhtä monta retkahdusta.
Ja tähän voin sanoa myös, että se on pahinta mitä olen tehnyt, koskaan.

Ja enempää en tähän tupakointiin sitten kommentoi.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
ymmärrän kyllä tuskasi, mutta jos tuollaiseen rahat saan niin sanon vaan että jo on perkele. itse kaipasin avustusta yhteen ainaoaan vuokraan kun minusta riippumattomista syistä en saanut siinä kuussa rahaa -eikä tukea tullut. joten jos makselevat tuollaisia matkoja muilla niin ei ihan oo reilua meininki.

Sulla oli liikaa tuloja kun et saanut!!!!!!!!!

Voimia sinulle...

Mutta siis rohkeasti sossusta kysymään ja jos ei toim.tulotukena maksa, kysy sossusta sos.luottoa. Jos ei sekään onnistu niin tosiaan tossa eräs jo aiemmin neuvoi kysymään srk.lta jos kirkkoon kuulutte, diakoni voisi heltyä tollaisessa tapauksessa.

No 100-150? on pieni summa jonka saat nopeesti kasaan kun myyt jotain tai hieman nipistät jo, olkoonkin valmiiksi pienistä tuista. Jos oikeesti haluat sinne, olette vaikka seuraavan kuukauden pelkällä kaurapuurolla ja luovut joistain kirjoista, levyistä, vaatteista, astioista tms.

Mutta helpompaahan se toki olisi jos joku vaan antaisi ne rahat ja mistään ei joutuisi itse luopumaan.

Ei minusta sossun kuulu maksaa tuollaisia matkoja/kuluja vaikka se mummo varmasti miten rakas ja tärkeä ap:lle onkin. Jokin raja minusta noissa sossun maksamissa kuluissa täytyy olla ja matkat eivät minusta kuulu "avustuksen" piiriin. Jos ei kerran itse saa mistään matkarahoja kasaan niin sitten on vaan myönnettävä tosiasia ettei voi sitä mummoa mennä katsomaan vaikka miten haluaisi. Tosiasiahan tässä elämässä on että joskus on taloudellisesti vaikeaa ja silloin ei kerta kaikkiaan voi kaikkea saada.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei minusta sossun kuulu maksaa tuollaisia matkoja/kuluja vaikka se mummo varmasti miten rakas ja tärkeä ap:lle onkin. Jokin raja minusta noissa sossun maksamissa kuluissa täytyy olla ja matkat eivät minusta kuulu "avustuksen" piiriin. Jos ei kerran itse saa mistään matkarahoja kasaan niin sitten on vaan myönnettävä tosiasia ettei voi sitä mummoa mennä katsomaan vaikka miten haluaisi. Tosiasiahan tässä elämässä on että joskus on taloudellisesti vaikeaa ja silloin ei kerta kaikkiaan voi kaikkea saada.

that's right.