Voiko täysimetetty vauva olla tyytyväinen ja hyvinvoiva?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
yks äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kukakohan OIKEASTI vastaajista on TÄYSIMETTÄNYT, eikä käyttänyt pulloa lainkaan.
Minä. kaksi lasta täysimetetty puolivuotiaiksi.
Ja ovat olleet tyytyväisiä. Muutenhan olisin antanut sitä lisämaitoa..
 
Miima
Mä imetin poikaa täysin 5 kk. Kerran annettiin pullosta maitoa, kun poika oli mummolassa hoidossa ja silloin tuli vaan oksennus.
Poika oli todella tyytyväinen vauva ja kasvoikin hyvin.
 
cee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kukakohan OIKEASTI vastaajista on TÄYSIMETTÄNYT, eikä käyttänyt pulloa lainkaan.
Minä, kaikki lapset 4-6 kk, kiinteän ruuan ohella noin vuoden. Tyytyväisiä kyllä, syöneet yksi 1,5 tunnin, yksi 4 tunnin välein.
 
vieras
minä olen täysimettänyt poikaa 5,5kk ja nyt tyttöä 5 kk ja poikaa imetin 1,9v ja kyllä ovat tyytyväisiä tyttö,joka on 5kk nukkui viime yönä 10 tuntia .mutta tuleehan niitäkin öitä harvoin jolloin sitten heräilee 2 tunnin välein.poika sai vauvana ehkä 5 kertaa tuttelia ...mullakin tulee hyvin maitoa,olin synnytyksien välissä imetämättä siis 8 kuukautta
 
se maidon määrä riippuu siitä imetyksestä, mitä enempi imettää sitä enempi maitoa tulee. Mikään geeni ei aiheuta maidon vähenemistä tai loppumista. Vain n. 2% naisista on niin vähän rintarauhaskudosta että maitoa ei ehdi erittyä tarpeeksi, mut on tod. harvinaista. Hankkikaa apua imetykseen älkääkä selittäkö että maito vaan loppu. Sama kun ajasin autoni paskaks ja selittäsin että se nyt vaan oli semmonen auto joka menee joka tapauksessa paskaks, vaikka huoltoa se vaan ois tarvinnu ja kuski vähän ajo-opastusta.. meidän lapset ei oo koskaan syöneet pullosta yhtään mitään, tuttiakaan ei oo ollu meidän talossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirjamix:
se maidon määrä riippuu siitä imetyksestä, mitä enempi imettää sitä enempi maitoa tulee. Mikään geeni ei aiheuta maidon vähenemistä tai loppumista. Vain n. 2% naisista on niin vähän rintarauhaskudosta että maitoa ei ehdi erittyä tarpeeksi, mut on tod. harvinaista. Hankkikaa apua imetykseen älkääkä selittäkö että maito vaan loppu. Sama kun ajasin autoni paskaks ja selittäsin että se nyt vaan oli semmonen auto joka menee joka tapauksessa paskaks, vaikka huoltoa se vaan ois tarvinnu ja kuski vähän ajo-opastusta.. meidän lapset ei oo koskaan syöneet pullosta yhtään mitään, tuttiakaan ei oo ollu meidän talossa.
tähän peesi!!
Joillekkin tuntuu vaan olevan liikaa se että pitää olla vauvan kanssa se 4kk ihan kokoajan...
 
No mulla ei ole kokemusta täysimetyksestä :xmas:
Esikoinen sai sairaallassa 2 x lisämaitoa. Ja isänsä antoi hänelle muistaaksenn2 tai 3 x pumpattua maitoani pullosta ekan kkn aikana. Muuten kyllä sai pelkkää tissiä 6kk.
Mediumi sai tasan kerran pumpattua maitoa kotona pullosta. Muuten pelkkää tissiä 6kk.
Juniori sai sairaalassa kerran lisämaitoa ja kotona kerran pumpattua pullosta. Muuten sai pelkkää tissiä 6kk.
Kaikki ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä vauvoja. Mutta jos eivät olis pulloa nähneetkään noita paria kertaa, niin varmaan olisivat sit olleet kiukkuisia sen 6kk :xmas:

Pullosta eivät ole juoneet kukaan noiden parin pakollisen kerran jälkeen. Vaan meillä on siirrytty suoraan nokkamukiin tai tavalliseen.
 
vieras
2x6 kk täysimetettyjä lapsia ja molempien ohessa 3-4 kk äm luovuttaen 1.5-2.5 l/vko. Niin ja 1x4 kk täysimettäen. Yksikään ei ole edes kunnolla pullolle suostuneet, vaan ovat siirtyneet 6+ kk iässä ennemmin mukiin.
 
meillä näin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä TÄYSimetetty (ei saanut ikään pulloa) 8kk asti. Ja oikein oli hyvinvoiva ja tyytyväinen vauva=)

Minä täysimetin 7kk, ja siitä vielä jatkoin reilu 2 vuotta. Lapsi oli aivan ihmeissään kun pari vuotiaana näki jonkun vauvan syövän tuttipullosta :)
Ja täysin tyytyväinen vauveli oli.
 
Tiiu
Täysimetin tasan 5 kuukauden ikäiseksi, jolloin aloin antamaan pikkuisen perunaa ja porkkanaa + muita kiinteitä. Imetystä jatkoin 1v asti ja pullosta ei vauva saanut maitoa kertaakaan. Hyvin tyytyväinen ja rauhallinen vauva ja kasvoi oikein hyvin (minä puolestani laihduin liikaakin!).
 

Yhteistyössä