Voiko tämän takia erota? Miehen käytös tarttuu lapsiin.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mies syyttää aina kaikesta muita. Yleensä minua. Ihan arkisista asioista kuten joku on hukassa tai hän vaikka kaataa maidon tms. Et miksi se oli siinä jne ei ikinä ota vastuuta omista toimistaan. Yks päivä lapsi syytti minua "kato nyt äiti mitä sää teet, pilaat mun leikit!" Kun isä siivosi lapsen jälkiä. Tietty puutuin tähän ja puolustelin isää miksi hän siivoaa leikit nyt pois. En ollut pyytänyt edes. Isä ei sanonut mitään. Ja tämä toistuu usein. Lapsi vaikka pelaa jotain ja syyttää minua kun epäonnistuu, vaikka en olisi edes vieressä. Tähän olen puuttunut ottamalla tabletin pois ja kertonut syyn. Vanhempi lapsi reagoi mun epäonnistumiseen jos vaikka leivon meille jotain ja ei onnistunut, "äiti ei osaa mitään"
(teen tilauksestakin kakkuja.. ) en ole tossukka vaan otan kyllä puheeksi ettei noin puhuta toisille. Mutta olen alkanut huomata ettei enää hermo kestä tämmöstä jatkuvaa mollaamista, ennen mulla oli tosi hyvä itsetunto ja asiat meni vaan toisesta korvasta ulos, en enää usko itseeni kuten ennen. Voiko se tästä sitten johtua.. jaa a. Miehelle sanonut suoraan että haluaako musta eroon.. menee vaikeaksi eikä missään nimessä sitä halua. Hetken päästä sama jatkuu.. ja korjaan yksin lasten käytöstä, en halua kotikiusattu olla. Itse muuteb vanhempana olen ainoa ketä lasten kanssa touhuaa kaikenlaista ja he ns suosii minua kaikessa ja hakee lohtua ym. Ristiriitaista käytöstä...
 
Pitäisiköhän teillä käydä keskustelua siitä mikä on normaalia?

On ihan ok mokata ja koheltaa.
Ihmisille sattuu useinkin kaikenlaista. Maitolasit menee nurin, asioita tippuu/kaatuu/menee rikki jne.
Tästä on tainnut tulla jonkinlainen mörkö teillä?

Mies keskusteluun mukaan.
Itse aloittaisin kaatamalla maitolasin ruokapöydässä.:sneaky:

Teillä vois olla hyvä sellainen kuukauden mokaaja palkinto.:unsure:;)
 
vierailija
Pitäisiköhän teillä käydä keskustelua siitä mikä on normaalia?

On ihan ok mokata ja koheltaa.
Ihmisille sattuu useinkin kaikenlaista. Maitolasit menee nurin, asioita tippuu/kaatuu/menee rikki jne.
Tästä on tainnut tulla jonkinlainen mörkö teillä?

Mies keskusteluun mukaan.
Itse aloittaisin kaatamalla maitolasin ruokapöydässä.
Mä aloittaisin kaatamalla sinut.
 
Alkuperäinen..
No siis otan aina puheeksi että semmosta sattuu, eikä aina voi onnistua. Asioita/ vahinkoja tapahtuu eikä se ole kenenkään syytä. Mies etsii aina syyllistä kaikkeen..
 
vierailija
Pitäisiköhän teillä käydä keskustelua siitä mikä on normaalia?

On ihan ok mokata ja koheltaa.
Ihmisille sattuu useinkin kaikenlaista. Maitolasit menee nurin, asioita tippuu/kaatuu/menee rikki jne.
Tästä on tainnut tulla jonkinlainen mörkö teillä?

Mies keskusteluun mukaan.
Itse aloittaisin kaatamalla maitolasin ruokapöydässä.

Teillä vois olla hyvä sellainen kuukauden mokaaja palkinto.
Teen siis tätä jo, aina tehnyt.. mutta se ei auta...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
No siis otan aina puheeksi että semmosta sattuu, eikä aina voi onnistua. Asioita/ vahinkoja tapahtuu eikä se ole kenenkään syytä. Mies etsii aina syyllistä kaikkeen..
Mitäs kun lapsi sanoo, että isi älä pingota, ei maailma kaatunut vaikka lasi kaatuikin?

Mulla on omakohtaista kokemusta ihan samasta asiasta. En halua sanoa mitään pahaa ex-miehestäni, koska hän on hyvä ihminen, mutta hän oli ihan samanlainen kuin miehesi. Opittu juttuhan tuo on, siitä pitäisi oppia pois, mutta se tarvitsee vähän rohkeutta ja sen oman halun. Toista ei voi muuttaa.
Miehesi pitäisi löytää työkalut siihen miten voisi muuttaa käytöstään.

Jos haluat jotakin helpotusta tilanteeseen käy vaikka perheneuvolassa kyselemässä vinkkejä...

Mä aloin pitämään aikoinaan meillä kuukausi palavereja missä palkittiin paras. Meillä paras tarkoitti
-oli antanut apua
-oli suorittanut kotityöt
-on toiminut reilusti toisia kohtaan
jne.
Tällä menetelmällä oli melko helppo ohjata lapsia tiettyyn suuntaan.
Toimittiin ihan yleisen kokouskäytännön mukaan ja se oli lapsista tosi siistiä. Reteesti ilmoittivat kavereille, että valitettavasti en pääse nyt kun meillä on kokous.:D
Meillä oli ihan esityslistat, pöytäkirjat jne.
Toki palaverissa oli muutakin. Muun muassa päätettiin yhdessä kohde mitä yhdessä teemme/minne menemme jne.
Niitä on kiva lueskellä näin monen vuoden jälkeenkin.❤
 
Jos asetut miehesi kenkiin niin tuo käytös on sinulle turvallista.
Onko hänen lapsiuudessaan tapahtunut jotakin mikä saa hänet toimimaan noin?
 
vierailija
Maitolasi ny pienin asia tässä on.. jos lapsi sanoo ettei haittaa niin mies kyllä etsii silti "syyllistä". Ja lapset oppii tän tavan mitä yritän sitten päivittäin saada heiltä pois..
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja tämä laajenee siis kaikkeen, ja ei mies pysty ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan mistään. Jos vaikka hän unohtaa kauppaan jonkun ja sanon vaan että voi ei.. tai no hö. Niin hän puolustautuu heti ja latelee syyt miks ei muistanu ja käskee mun mennä itte kauppaan jos ei kelpaa.. ja oon si vaan hoomoilasena.. ja totean et mitä sitte jos unohti, semmost sattuu.. näistä paistaa mun mielestä miehen epävarmuus. Kehun kyllä häntä ym. Mut on tää vaan rasittavaa...
 
Ja tämä laajenee siis kaikkeen, ja ei mies pysty ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan mistään. Jos vaikka hän unohtaa kauppaan jonkun ja sanon vaan että voi ei.. tai no hö. Niin hän puolustautuu heti ja latelee syyt miks ei muistanu ja käskee mun mennä itte kauppaan jos ei kelpaa.. ja oon si vaan hoomoilasena.. ja totean et mitä sitte jos unohti, semmost sattuu.. näistä paistaa mun mielestä miehen epävarmuus. Kehun kyllä häntä ym. Mut on tää vaan rasittavaa...
Just näin!

Mies heittää kivellä ihmistä joka seisoo ikkunan edessä, ikkunan edessä oleva väistää ja ikkuna menee rikki.

Normaalistihan ihminen ajattelee, että kivenheittäjän vika kun ikkuna meni rikki, mutta, sun mies ja mun ex-mies syyttävät väistäjää, koska jos tämä ei olisi väistänyt niin kivi olisi osunut häneen - eikä ikkunaan!

Näin niin kuin metaforisesti...
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Henkistä väkivaltaahan toi on. Ja kerran mies ylläpitää tuota, niin kohta kuten sanoitkin, olet yksin miehesi ja lastesi syyttäessä milloin mistäkin asiasta.

Ota suunta perheneuvolaan. Joko miehesi kanssa tai yksin. Mutta hae apua ja keinoja, miten muuttaa tilannetta ainakin lasten osalta. Muutoin tuon edetessä riskit on itsesi hajoamiselle.
 

Yhteistyössä