Voiko tällä ilmalla vastasyntynyttä kuljettaa vaunuissa ulkona? Vai onko se viikko ehdoton raja ulkoilulle?

  • Viestiketjun aloittaja Diiba
  • Ensimmäinen viesti
En oo kuullut, että kesällä olis moista rajaa.
Meille sanottiin neuvolassa kun esikoinen syntyi talvella, että tuo kotona olo -suositus tulee vain niistä talven pakkasista. Vastasyntyneen vauvan keuhkot kun ei pysty hengittää sitä pakkas ilmaa. Vauvan ollessa viikon ikäinen, "saimme luvan" kävellä neuvolaan, pakkasta oli n. -10c.

Kuopus syntyi viime vuonna alkusyksystä. Silloin oli vielä tosi lämmintä, +20c. Vauvan sai viedä heti ulos kun siltä tuntui. Hän olikin 2 pv ikäinen kun menimme ulos.

Eli itse veisin vauvasi ulos, mikäli oma vointisi on, että ulos jaksat ja pystyt lähteä.
 
"tuulevi"
Kyllä voit viedä ulos. Hyvin päälle ja suojaa kuomuun, ettei aurinko ja tuuli pääse vaunuihin. Ja ulkoilu vauvan kanssa aloitetaan pienistä hetkistä. Olisin itse varmaan korkeintaan tunnin tällä ilmalla ulkona vastasyntyneen kanssa. Meillä paistaa aurinko, lämmintä 15 ja pientä tuulta.
 
Meillä ei ole ollut mitään rajaa, tai no sanottiin että yli 10 astetta jos on pakkasta niin alkuviikoilla kannattaa välttää turhaa ulkoilua ja huolehtia että vaatetus on sopiva. Mutta siis heti kotiutumispäivästä asti ovat ulkoilleet niin maaliskuussa, kesäkuussa kuin marraskuun pakkasissakin syntyneet vauvat.

Onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta! :flower:
 
Meille taas synnärillä sanoivat että 1,5-2viikkoa on kesälläkin raja koska vauvan vastustuskyky on vielä niin heikko, mutta me päästiin 2yön jälkeen kotiin ja samana päivänä lähdettiin kauppaan käymään !
 
puri
Mä kävin ulkona ja kaupoissa yms jo heti kotiutumista seuraavana päivänä, lapsi on iollut 4-5 vrk ikäinen. Lapsi oli kantoliinassa aika suojassa kaikelta. Omaa jaksamista kannattaa seurata, ettei kauhean pitkiä lenkkejä tee, kun lantionpohjan lihakset ovat aika runneltuja :D
 
ok
[QUOTE="aloittaja";23806776]No hyvä juttu jos voi jo viedä ulos :) Sen verran vaan ajattelin käydä että hakisin toisen lapsen kerhosta vaunujen kanssa, 5min kävely/suunta :)[/QUOTE]

No tottakai voi mennä! Monethan joutuu käymään kaupassakin heti, ei sitä kukaan kiellä.
 

Yhteistyössä