Voiko tää olla tuulimuna tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mulla on 12pv menkat myöhässä. olen tehnyt 2 testiä ja molemmat on negaa.

Raskausoireita ei ole. Mutta vatsaan välillä viiltää, kuin supistus kipua / menkka kipua. Ei joka päivä mutta välillä. Yhtenä päivä tuli hiukan limaa joka oli aavistuksen vaaleanpunaista, ei muuta.

Mulla on aina tasan 28pv kierto. Ehkäisyä on käytetty ja ei olla huomattu että olis pettänyt.

Neuvolasta terkka sanoi, että odotetaan ensi viikkoon vielä. Sitten voin tulla siellä käymään.

Inhottavaa tämä epätietoisuus. Tuttava sanoi, että jos on tuulimuna. Hänellä kun testi ei näyttänyt plussaa aluksi mutta just samanlaisia kipuja oli välillä.

Mulla tuulimunassa raskaustesti näytti ihan ajallaan plussaa. Sen sijaa kohdunulkoisessa raskaudessa testi näytti ihan haaleeta aluksi.. Niin, ja keskenmeno tuulimunassa runsaalla vuodolla ja kouristuksilla. ...Ku olikin sit jo ihan eri juttu....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mistä sen kohdunulkoisen raskauden tunnistaa?

Mulla oli KOVAA kipua oikealla, munasarjan kohdalla, melko pian positiivisen testin jälkeen. Joka päivä kipu isontui, tyhmänä en vaan mennyt lääkäriin. Jo viikolla 6+ jotain munatorvi repeytyi, vuotoa runsaasti vatsaan, ulos ei siis juuri yhtään. Pyörryin ja kiiruulla sairaalaan ja saman tien leikkaukseen. Melkein kuolin. Kaikilla ei yhtä dramaattista, mutta kipu on sen verran kovaa ja toispuoleista, että kyllä sen tunnistaa..

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Neuvolasta terkka sanoi, että odotetaan ensi viikkoon vielä. Sitten voin tulla siellä käymään.
Onkohan tämä ihan paras ohje sittenkään? Mitäs se äitiysneuvolakäynti sua auttaa, jos tilanne on edelleen ensi viikolla sama? Siellä ei ehkä ole ultraa käytettävissä.

Mitäs jos hakeutuisit lääkäriin joko jo tänään tai lähipäivinä kivuista riippuen? Jos kuitenkin on kohdunulkoinen? Mitä aikaisemmin sen huomaa, sitä parempi. Jos menkat on 12 pv myöhässä, väärässä paikassa oleva alkio löytyy ammattilaiselle kyllä (älä mene terveyskeskukseen).

Mutta miksi testi näyttä negaa?

Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Mietin, onko kohdunulkoisessa kipu kuinka kovaa ja välttämättä toispuoleista, jos alkio kiinnittyy vatsaonteloon eikä munatorveen?

munatorven täytyy revetä ennenkuin alkio pääsee vatsaonteloon.

No ei se munatorvi mikään umpipussi ole, voi se alkio olla koskaan löytämättä sinne torveen.

Voi myös tulla onnistuneesti raskaaksi vasemmalla munasarjalla ja oikealla munatorvella.

minä ensin soitinkin ihan lääkäriin että varaisin aikaa gynelle. no siellä vastaanottovirkailija, kuten niitten nyt kuuluu tehdä kysy että minkälainen vaiva. sanoin, se yhdisti nlan puolelle. jossa äitiys/perhenlasta tämä terkka sanoi noin.

mää luulen, että se terkka aatteli, että otetaan verikoe ja varaa sit ajan lääkärille sieltä.

en tiedä. tämä kipu menee ja tulee.. täytyy ehkä soittaa uudestaan vain lääkärin vastaanotolle tai sitten lähteä illalla päivystykseen 100km päähän. siellä varmaan ainakin joutuisivat tutkimaan tai jotain..

ihmettelen itse myös kovasti, että testi on nega. voihan se olla että menkat vain tämän kerran tulee myöhässä ja nämä ovat vain menkkakipuja..tosin vähän liian kipeitä siihen nähden.

Yhteistyössä