Voiko tää olla närästystä, rennie ei auta :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen illalla alkoi paha olo, sellainen oksettava ja kurkku tuntui tosi "tuliselta". Poltteli vähän väliä. Oon nyt ottanut tänään varmaan 6 rennietä eikä oo auttanut, enää ei sitä pahaa oloa ole, mut polttelee edelleen kurkkuun ja nyt tuntui sellainen kuuma pistävä polte myös rinnassa... Mikähän tähän auttais.. join tänään kahviakin monta kuppia kun en vielä silloin tajunnut närästykseksi.

Kuulostaa ihan närästykseltä. Mulla alkoi "kestonärästys" joulun aikaan kun sairastin oksennustaudin. sen jälkeen närästikin pari kuukautta yhteen mittaan, ei yhtään kiva :(. Ja rennie ei tehonnut ollenkaan. Ei myöskään piimä. Sain kuukauden lääkekuurin vaivaan, mutta sitäkään en ole voinut syödä, kun imetän.

Kuule, närästykseltä kuulostaa. Rennie vaan on turhan pliisu lääke. Hae apteekista joten tujumpaa. Lisäksi kannattaa muuttaa ainakin hetkeksi ruokavaliota, jotta vatsa saa rauhoituttua. Kaurapuuro ja pitkään haudutetut ruuat hyviä, mutta kahvi, maustetut ruuat, paprika, tomaatti, sitrushedelmät jne huonoja. Toisinaan itsellä auttaa se, että keittää lämmintä vettä ja juo sitä kulauksittain tai sitten sotkee siihen vielä hunajaa lisäksi. Jos vaiva äityy oikein pahaksi, kannattaa hakea lääkäriltä apuja. Esim. Nexium on oikein hyvä reseptilääke tähän vaivaan. Itse olen toisinaan hakenut lyhyitä kuureja lääkäriltä, kun tauti on ärtynyt oikein kunnolla. Olennaista on saada vatsahapot kuriin ja vatsan limakalvo kuntoon, mitä mm. kaurapuuro edistää.

Yhteistyössä