Voiko synnytys alkaa, ku pää ei ole vielä synnytyskanavassa?

Edellyttääkö synnytyksen käynnistyminen sen, että lapsen pää on alhaalla ja kiinnittynyt synnytyskanavaan? Mulla on pari päivää laskettuun aikaan, eikä maha ole vieläkään laskeutunut - voinko siis olettaa, että yli lasketun ajan mennään...?

Terv. tietämätön ensisynnyttäjä :/
 
kotiäiti78
Kyllä tietääkseni mulla viimeisillä neuvola käynneillä sanottiin että vauvan pää oon kiinnittynyt alas ja vatsa laskeutunu joten ei mene kaun että vauva syntyy.
 
harmis
Ja toisilla ei mokoma kiinnity ollenkaan, vaikka synnytys on käynnistynyt ja kohdunsuu on auki 10 senttiä ja ponnistuttaisikin vietävästi. Siitä mennään sitten yleensä kai sektioon... Näin meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 13:58 harmis kirjoitti:
Ja toisilla ei mokoma kiinnity ollenkaan, vaikka synnytys on käynnistynyt ja kohdunsuu on auki 10 senttiä ja ponnistuttaisikin vietävästi. Siitä mennään sitten yleensä kai sektioon... Näin meillä.
Sama juttu, paitsi että otettiin imukupilla.
Ei ilmeisesti ole mahtunut tulemaan sulla.
 
Hecate
Jep, mulla venyi synnytys kun ei lapsi ollut laskeutunut kunnolla, siinä junnattiin sairaalassa 4cm auki melkein kolme pvää, lapsi ei painanut itteensä alaspäin ja eivät suostuneet kalvojen puhkaisuun ettei napanuora mene kaulan ympärille.
Sitten lopulta puhkaisivat ja synnytys eteni mutta kovasti sai ponnistaa kun lapsen pää ei ollut kiinni siellä lantiossa.
Ja kesto 53 vai 54 tuntia..... kokonaisuudessaan.
 
yks äitee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 13:58 harmis kirjoitti:
Ja toisilla ei mokoma kiinnity ollenkaan, vaikka synnytys on käynnistynyt ja kohdunsuu on auki 10 senttiä ja ponnistuttaisikin vietävästi. Siitä mennään sitten yleensä kai sektioon... Näin meillä.
Mulla myös kolmas keikkui ylhäällä ja sain ponnistella korkeelta ja kovaaJ jos olis ollut eka, olisin suosiolla suostunut sektioon, mutta oli sentään kolmas ja kaks ekaakin aikas reilun kokoisia (3860g ja 4700g), joten melkein rukoilin - toki lapsen ollessa hyvävointinen - että jotain voitais tehdä, ettei tarvisi leikata. Rukoukseni kuultiin ja imukupilla ei tarvinut kuin näyttää suuntaa ja poika 4680g syntyi. Ei osannut lääkärikään sanoa, mikä poikaa pidätteli :headwall:
On muuten edelleenkin ihan toista maata kuin vanhemmat lapsemme, omien polkujen kulkija :heart:
 
my selene harmaana
Ei välttämättä. mun toka synnytys alkoi ennen kuin lapsi oli laskeutunu. sattui ihan helvetisti kun jouduin seisoo niin et lapsi laskeutui. katoin kelloa vielä kun seisoin ja lapsi oli vissiin vielä ylhäällä ja klo oli 11. klo 11.19 oli tyttö maailmassa. tää toimii vissiin jos on uudelleensynnyttäjä ei eka.

my selene ja kolmas tyttö tulossa rv 24+++
 
Kristiina80 harmaana
Mulla ei ainakaan vauva ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä, kun pari päivää ennen synnytystä kävin neuvolassa. Vielä synnytysvastaanotollakin kätilö sanoi, että pää heiluu, eli ei ole kiinnittynyt. Siitä neljän tunnin päästä oli kuitenkin poika jo syntynyt (ja ihan normaalisti alakautta ilman mitään käynnistelyjä)!

Eli kyllä voi syntyä, vaikkei olis laskeutunut!
 

Yhteistyössä