Voiko sylikummi istua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Plussasin muutamia päiviä sitten ja viikon päästä olisi ristiäiset, missä toimisin sylikummina. Oloni on kuitenkin hutera ja huimaava ja pelkään pahoinvoinnin alkavan pian kuten aiemmissakin raskauksissani. En usko pystyväni pitelemään kastettavaa vauvaa koko toimituksen ajan ja seisomaan. Onko mahdollista istua? Vai annanko tehtävän jollekin toiselle kummille? Kukaan muu ei vielä tiedä raskaudesta ja aika ikävä kertoa jo näin alussa :( mutta kai se on pakko. Miten ihmeessä toimin asiassa?

saa istua ja voi vaihtaa syliä kesken kaiken.itse meinasin oman kummimuksuni ristiäisissä pyörtyä niin lapsen mamma nappas muksun ja itse pääsin istahtamaan.

Aivan hyvin voi istua, ei tilaisuuden niin tönkkö tarvitse olla. Ottaisin vaikka tuolin varulta lähelle, jos ei heti alusta saakka tahdo istua.

Itse pitelin juuri 7 kiloista jässikkää kädet täristen, kun ei kantti antanut periksi että olisin istahtanut (oli istuin lähellä varalta). Sinnillä vaan läpi ja nyt on niska, hartiat, selkä ja kädet muussina.

Minä istuin sylikummina välillä tuolissa. Tuoli oli takana. Toisen kerran kun olin sylikummina annoin vauvan toiselle kummille vähäksi aikaa kun alkoi kädet täristä. Ei kai siinä ole sääntöä.

Öh.. Miten tämä nyt tähän liittyy? Mullakin on kaksi lasta ja silti meinasin ottaa huilitauon kastajaisissa. On se äkkiseltään melko raskasta seistä ja pitää monen kilon mukeloa käsivarsilla.

No jos ei edes pientä vauvaa jaksa kantaa sylissä kun kyseinen vauva kastetaan, niin miten sitten jaksaa kantaa esim. 2-3v taaperoa sylissä kauppareissun ajan kun on sen ikäisen lapsen kanssa kaupassa?

Kiitos vastauksista. Todennäköisesti joko istun tai sitten mieheni ottaa vauvan.

No jos ei edes pientä vauvaa jaksa kantaa sylissä kun kyseinen vauva kastetaan, niin miten sitten jaksaa kantaa esim. 2-3v taaperoa sylissä kauppareissun ajan kun on sen ikäisen lapsen kanssa kaupassa?

Öh siis minulla on kaksi omaa lasta, nuorempi on 2v. ja painaa 16 kg. En ole ikinä kauppareissulla lasta kantanut, ostoskärryssä tai rattaissa ovat olleet tai sitten kävelleet. Jaksan kyllä vauvoja kantaa ja harrastan salilla käyntiä. Kyse on siitä, että minua huimaa raskaana ja saatan vaikka pyörtyä kun pitkään seison. Esikoista odottaessa pyörryin kahdesti kaupassa jonottaessa. Huimaus menee ohi kun raskaus etenee pidemmälle.

Oisko sillä väliä jos töissä pyörryn? Sillä on väliä jos kaadun vauva sylissä! Ajattelin katsokaas sitä vauvaparkaa jos kopsahtaa lattiaan tai saa elopainoni päälleen.

En siis saisi lisääntyä koska minua huimaa alkuraskaudessa? En saisi ottaa saikkua minkään asian takia, koska silloinhan olen loinen? Enkä ole kelpo äidiksi jos en jaksa kantaa molempia lapsia kauppareissun ajan?

Oppia ikä kaikki.

Jos alkuraskaudessa on huimausta, niin ei saisi ollenkaan hankkia lapsia :D

Ap; istut jos on tarvetta. Ja onnellista odotusta, toivottaa huono äiti jolla myös on (alku)raskausaikana huimausta silloin tällöin, ja joka ei todellakaan ole kantanut pari-kolmevuotiaita lapsiaan sylissä kauppareissuilla :xmas:

...niin ja saikkua otetaan, jos huimaus on häiritsevää, työkykyä alentavaa, ja aiheuttaa ehkä vaaratilanteitakin töissä. Oli sitten raskaana tai ei.

Raskaana oleva ei vissiin saisi jäädä saikulle ikinä. Kuka ei-raskaana oleva menee töihin jos oksentaa hullun lailla? Ei kukaan. Kuka ei-raskaana oleva menee töihin jos huimaa kovasti ja pyörtyykin? Ei kukaan. Miksi ihmeessä odottavan äidin sitten pitäisi siinä kunnossa töissä käydä?!

...niin ja saikkua otetaan, jos huimaus on häiritsevää, työkykyä alentavaa, ja aiheuttaa ehkä vaaratilanteitakin töissä. Oli sitten raskaana tai ei.

Raskaana oleva ei vissiin saisi jäädä saikulle ikinä. Kuka ei-raskaana oleva menee töihin jos oksentaa hullun lailla? Ei kukaan. Kuka ei-raskaana oleva menee töihin jos huimaa kovasti ja pyörtyykin? Ei kukaan. Miksi ihmeessä odottavan äidin sitten pitäisi siinä kunnossa töissä käydä?!

Moni varmaan ajattelee niin, että raskaus on itseaiheutettu tila. Sama kuin jos on vaikka aamuun asti yökerhossa ja sitten ei jaksakaan mennä enää töihin.

Yhteistyössä