Voiko suunnitellun sektion päivän muuttaa?

Eli sain tänään ajan suunniteltuun sektioon. Sektiopäätös tuli itselle aika shokkina ja tajusin vasta tunteja myöhemmin, asiaa hiukan sulateltuani, ettei meillä ole mitään mahdollisuutta saada esikoiselle hoitajaa tuoksi päiväksi. Äitini on matkoilla juuri tuona päivänä eikä muita isovanhempia ole. Kaikki ystävämme ja sisaruksemme ovat töissä.

Voisinkohan soittaa sairaalaan ja pyytää uutta sektioaikaa jotta saisimme järjestettyä esikoisen hoidon? Onko kenelläkään kokemusta sektiopäivän vaihdosta? Tai saako siihen edes esitettyä itse mitään toivomuksia?

Itselläni on kova leikkauspelko ja siksi toivoinkin alatiesynnytystä ihan viimeiseen asti mutta lääkärit päättivät toisin :( Olisi aivan kamalaa joutua leikkaukseen yksin ilman miestä.

toivottavasti joku osaisi vastata.
 
No just
Näin on! Voi kauhia kun ei sovikaan kalenteriin sektiopäivä! Mites olit ajatellut saada lapselle hoitajan tavallisen alatiesynnytyksen suhteen, vaiko käynnistettynäkö sekin olis hoidettu?
 
HippuTAR
Täälä ainakin suunnitellut sektiot tehdään yhtenä päivänä viikossa (muistaakseni keskiviikkoisin) joten siirtäminen siirtäisi sektiota viikolla. Mutta ainahan voi soittaa ja kysyä.
 
"vieras"
Eli sain tänään ajan suunniteltuun sektioon. Sektiopäätös tuli itselle aika shokkina ja tajusin vasta tunteja myöhemmin, asiaa hiukan sulateltuani, ettei meillä ole mitään mahdollisuutta saada esikoiselle hoitajaa tuoksi päiväksi. Äitini on matkoilla juuri tuona päivänä eikä muita isovanhempia ole. Kaikki ystävämme ja sisaruksemme ovat töissä.

Voisinkohan soittaa sairaalaan ja pyytää uutta sektioaikaa jotta saisimme järjestettyä esikoisen hoidon? Onko kenelläkään kokemusta sektiopäivän vaihdosta? Tai saako siihen edes esitettyä itse mitään toivomuksia?

Itselläni on kova leikkauspelko ja siksi toivoinkin alatiesynnytystä ihan viimeiseen asti mutta lääkärit päättivät toisin :( Olisi aivan kamalaa joutua leikkaukseen yksin ilman miestä.

toivottavasti joku osaisi vastata.
Ei sun miestä tarvitse sinne sektioon ottaa mukaan. Synnyttääkin voi yksin.

Toinen vaihtoehto on alkaa hankkia maksullista hoitajaa kyseiseksi päiväksi. Puskaradion kautta, kyselet tutuilta ja sukulaisilta kuka tietäisi jonkun. Siihen sektioon kun ei koko päivää mene, muutama tunti vain.
MLL on yksi vaihtoehto jos paikkakunnallanne on sellainen.
 
Mä pitäisin sovitun päivän ja jättäisin miehen kotia lasta hoitamaan tai sitten sinne sairaalaan ottaisin mukaan odottamaan isän kanssa osastolle. Vaihtaahan aikaa toki varmaan voi myöskin.
Itsellä meni aikaa leikkaukseen lähdöstä osastolta ja osastolle takaisin tuloon vajaa 2h 1/2h
 
näin mulla
Mä sain aikoinaan valita komesta päivästä sektiopäivän. Valitsin yhden. Kotiin tultuani tajusin että se on kummipojan syntymäpäivä ja soitin perään että saisinko vielä vaihtaa. Sain, mutta vähän nihkeästi sen tekivät. Joten mikä estää yrittämästä.
 

Yhteistyössä